Každý vie, že dusené jedlo je zdravé, a vyprážané naopak nezdravé. Ale čo iné spôsoby prípravy? Aký majú vplyv na zhadzovanie váhy a na to, ako sa vám podarí schudnúť? A pozor! Riaďte sa odporúčanými spôsobmi prípravy jedla nielen doma, ale aj na návštevách alebo v reštauráciách.

Pečenie v rúre

Veľa samozrejme záleží už na tom, čo pečiete, pretože prerastené bravčové bude vždy horšou voľbou ako chudé kuracie mäso. Na druhej strane pečenie patrí k vcelku diétnym spôsobom prípravy, ak už k jedlu nepridávate žiadny ďalší omastok, čo väčšinou nemusíte, pripravuje sa pomocou horúceho vzduchu. Tiež sa snažte vyhnúť sa polievaniu hotového jedla vypečeným tukom.

Ako vari ťtak, aby ste kvôli jedlu nepriberali brušný tuk?
Ako vari ťtak, aby ste kvôli jedlu nepriberali brušný tuk?
Zdroj: shutterstock.com

Grilovanie

Grilovanie v sebe má toľko drobných nevýhod, že sa úplne odporučiť nedá - od olejovej marinády cez grilovanie údenín až po všelijaké dresingy. Ak sa však všetkému tomu dokážete vyhnúť, prečo negrilovať? Zvlášť ak používate moderné grily, kde sa mäso neškvaria priamo nad ohňom.

Restovanie

Týmto spôsobom pripravujete mäso alebo zeleninu na panvici v len malom množstve oleja, na rozdiel napríklad od vyprážania. Musíte preto jedlo často miešať. Potrebujete kvalitný riad, aby sa pokrm nepripaľoval.

To najlepšie, čo pre svoju postavu môžete urobiť, je variť si sama.
To najlepšie, čo pre svoju postavu môžete urobiť, je variť si sama.
Zdroj: Shutterstock.com

 

Varenie v pare

Túto metódu majú v obľube predovšetkým ľudia, ktorým záleží na zdravej výžive, pretože sa pri nej nepoužívajú žiadne oleje, a jedlo má teda nižší obsah tuku. Varenie v pare má za výsledok nutrične hodnotnejšie jedlo ako varenie vo vode, pretože sa ponechá viac výživných látok.

Dusené je zdravšie.
Dusené je zdravšie.
Zdroj: SHUTTERSTOCK

Dusenie

Ak sa rozhodnete pre dusenie vo vlastnej šťave, čaká vás nakrájanie mäsa na malé kúsky alebo kocky a príprava pomocou pomalého varu, kedy sú potraviny varené pri teplote len o málo nižšej, ako je bod varu vody. Mäso sa v tomto prípade často pripravuje zároveň so zeleninou. Nemusíte pridávať žiadny tuk.

Čomu sa vyhnúť?

Ak chcete schudnúť, mali by ste sa vyhnúť vyprážaniu - či už v trojobale, cestíčku alebo bez nich. Platí to pre mäso rovnako ako pre zeleninu. Pozor tiež na prípravu vo wok panvici, čo je v podstate tiež vyprážanie. Zákaz vyprážania sa týka aj jedál z fritovacieho hrnca.

Na vyprážané dobroty radšej rýchlo zabudnite.
Na vyprážané dobroty radšej rýchlo zabudnite.
Zdroj: SHUTTERSTOCK