Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Finančná kríza a dovolenky

Toto leto sa turisti v Chorvátsku môžu okrem

Zdroj: Shutterstock

Reklama

Ponuka last minute bude v porovnaní s predchádzajúcim obdobím slabšia. Cestovné kancelárie totiž zareagovali pružne a kapacity vopred prispôsobili dopytu.

Odpovedá Silvia Ladvenicová, vedúca rezervačného oddelenia CK Kartago Tours

Ovplyvnila finančná kríza predajnosť zájazdov?

– Áno, ale v minimálnej miere. Stále je záujem o letné dovolenky a klienti, ktorí chcú cestovať, si čas aj peniaze na dovolenku nájdu. Sú klienti, ktorí si dovolenku zakúpili na first minute, pretože vedeli presne, kde a kedy chcú na dovolenku cestovať. A, samozrejme, na druhej strane je skupina klientov, ktorí sú nerozhodní a do poslednej chvíle nevedia, kedy a kam by chceli cestovať. Títo klienti sa spoliehajú na last minute ponuky.

Akým spôsobom podporujete predaj dovoleniek v čase krízy

– Rôznymi akciami a zľavami pre klientov, mediálnymi kampaňami. Momentálne prebiehajú rôzne percentuálne zľavy, akcie na vybrané destinácie, akcie all inclusive za cenu polpenzie. Vyhľadávané sú aj zájazdy, pri ktorých môžu deti cestovať zadarmo.

Zmenili sa preferencie klientov CK, čo sa týka výberu destinácií v porovnaní s predchádzajúcim obdobím?

– Nezaznamenali sme žiadnu výraznú zmenu, čo sa týka výberu destinácií. Záujem je v podstate o všetky ponúkané destinácie. V popredí je Egypt, Tunisko, Turecko, čarovná Sardínia, slnečné grécke ostrovy, ale aj španielsky ostrov Malorka.

Ako sa prejavuje finančná kríza na last minute ponukách?

– Určite nie je dôvod na masívne výpredajové akcie, keďže kapacity sa pružne prispôsobovali dopytu. Samozrejme, že sa môžu objaviť last minute ponuky, ale nie v takom rozsahu, ako to bolo po minulé roky

Vyberáme pre vás niečo PLUS