Ponúkame vám zopár pravidiel, vďaka ktorým budete produktívna už od rána.

1. Nastavte si príjemné zvonenie budíka

Aj keď sú časy železných budíkov nenávratne preč, mnoho ľudí z neznámeho dôvodu stále používa nepríjemné pípanie. Takto každé ráno zbytočne zažívate šok. Namiesto toho si v mobile nastavte obľúbenú pesničku – ideálne takú, ktorá začína jemne a postupne zvyšuje hlasitosť.

2. Mobil si položte na druhú stranu izby

Spať s mobilom pri hlave je nezdravé.

Ak budete chcieť zvonenie ráno vypnúť, musíte vstať z postele, čo vám pomôže trochu rozprúdiť krv a prebrať sa.

3. Hneď ráno vypite pohár vody

Ráno po zobudení je telo dehydratované, pretože počas spánku neprijíma žiadne tekutiny. Väčšina z nás si ráno hneď urobí kávu, a to je chyba! Tá nás dehydratuje a následkom je malátnosť, bolesti hlavy, ospalosť a únava. Riešenie je jednoduché – vypite jeden, ideálne dva poháre vody hneď, ako vstanete.

4. Uľahčite si vstávanie

Urobte ešte večer pred spaním dva-tri jednoduché kroky, ktoré vám uľahčia chystanie do práce. Pripravte si na stoličku oblečenie, do varnej kanvice si nalejte vodu, aby ráno stačilo stlačiť jedno tlačidlo, na nočný stolík si položte pohár vody.

5. Vytvorte si ranný rituál

Hneď ako vypnete budík, zhlboka sa nadýchnite, prehnite chrbát, vystrite ruky nad hlavu. Môžte urobiť aj zopár drepov. Cieľom je rozprúdiť krv a prepnúť telo do aktívneho režimu. Čo najskôr po zobudení si ovlažte tvár studenou vodou.

6. Naraňajkujte sa!

Človek potrebuje na fungovanie palivo – energiu, preto ráno neostávajte len o vode a káve. Pripravte si zdravé a vyvážené raňajky, ktoré naštartujú váš metabolizmus. Že nič nestíhate? Výhovorka! Jednoducho vstaňte o 20 minút skôr. Rozdiel v energii pocítite okamžite.

7. Vitajte v práci

Ak ste si už včera napísali zoznam vecí, čo treba urobiť, určite viete, čo bude prvá vec, na ktorej začnete pracovať.

Rozhodne nezabíjajte čas prezeraním súkromných e-mailov či komentovaním statusov na facebooku.

Viete, že...

… ľudia, ktorí sa budia prirodzene (bez budíka) a spia okolo 7 hodín, sa cítia zdravšie ako ľudia, ktorí sa z postele nedostanú skôr ako o desiatej? (Prieskum vedcov z univerzity v Toronte)