Andrea a jej mamička zažili HOROROVÚ dovolenku na Rhodose: Izba plná PLOŠTÍC a to nebolo všetko
30. 7. 2024, 10:01 (aktualizované: 30. 7. 2024, 12:06)

Zdroj: Archív Blesk, Karel Janeček
Hororová dovolenka v Grécku! Andreu (44) s mamičkou na hoteli poštípali ploštice a takto sa to skončilo!
Zdroj: CK Itaka
Zdroj: Archív Blesk
Zdroj: Archív Blesk
Galéria k článku

Keď Češka Andrea (44) s mamičkou Olgou (88) vyrazili na štrnásťdňovú dovolenku, tešili sa, ako si oddýchnu… Na odporúčanie zvolili cestovnú kanceláriu CK Itaka a vybrali si štvorhviezdičkový hotel na gréckom ostrove Rhodos. Lenže na mieste už na izbe niekto býval – ploštice, píše český Blesk.
Zdroj: CK Itaka
Blue Sea Beach Resort
Za štrnásťdňovú dovolenku v polovici mája v hoteli s all inclusive zaplatili 41 400 korún (1629 eur). „Dovolenku sme brali ako zdravotnú, a tak sme si ju aj vyberali, pretože obe trpíme na astmu a CHOCHP (chronickú obštrukčnú chorobu pľúc) IV. stupňa,“ rozpráva bývalá sprievodkyňa cestovnej kancelárie Andrea z českej obce Horná Suchá s tým, že namiesto rekreácie museli v hoteli riešiť izbu zamorenú plošticami.
Už ste počuli náš podcast?
„A to nebolo všetko, po tých štípancoch sa rozbehla v mojom tele silná alergická reakcia. Za ošetrenie lekárom žiadal hotel 350 eur, hoci sme mali riadne poistenie priamo v zmluve zájazdu. Zástupkyňa CK Itaka ani delegátka sa s nami vôbec nechceli o zlyhaní údajne luxusného hotela Blue Sea Beach Resort baviť,“ hovorí.
A to nebolo všetko! Čítajte na ďalšej strane. >>>
Zdroj: Archív Blesk
Aj toto je podľa nich dôkaz, že posteľ už predtým bola obsadená – nie ľuďmi, ale plošticami.
Jediné, čo sa im vraj podarilo v hoteli vybojovať, bola výmena matracov. „A tvrdili nám, že nás poštípali komáre. Neverili, že išlo o ploštice, máme ich ale nafotené. Štípance navyše nesvrbeli, ako to býva u komárov,“ pokračuje.

A čo na to cestovka? „CK Itaka sa k tomu postavila tak, že ak budeme ďalej o tejto skutočnosti hovoriť a trvať na výmene izby, vyhodí nás z hotela úplne bez náhrady,“ krčí plecami turistka.
Zdroj: Archív Blesk
Na tele oboch žien sa objavila pomerne silná reakcia. Ony sú presvedčené, že ich pohrýzli ploštice.
„Následne sme začali s mamou hľadať iný hotel a zisťovali sme tiež možnosť predčasného návratu domov, bohužiaľ, nič priamo späť neletelo. V izbe s plošticami sme tak museli zostať do konca pobytu,“ pripomína mamička Olga.
A tvrdia, že neboli samy, koho tu ploštice poštípali. „Kladné recenzie si CK Itaka zaisťovala tak, že zasielala dotazníky spokojnosti, ktoré boli zaradené do žrebovania o výhru zájazdu. Na tento hotel totiž boli len pozitívne recenzie, a pritom s plošticami musel byť určite problém už pred naším príchodom,“ myslí si penzistka Olga.
Reklamácia? Zabudnite! >>>
„Obe sme kýchali, smrkali, od lekárky sme po prílete dostali antibiotiká na 14 dní. Dokonca dcéra v noci mávala astmatické záchvaty – trus ploštíc sa drží v prachových časticiach a potom sa dostáva do vzduchu. Dusila sa. V júni potom skončila na kortikoidoch. Navyše sa bojíme, že sme si ploštice viezli so sebou domov v batožine. Zdravotne sme na tom horšie ako pred odletom,“ hovorí s tým, že majú obidve nasadenú liečbu kortikoidmi, ktorá potrvá tri mesiace.
Zdroj: Archív Blesk
Poštípanie plošticami cestovka neriešila.
„Teraz nám prišlo vyjadrenie z CK Itaka, že reklamáciu neuznávajú, že dúfajú, že máme krásne spomienky na pobyt pri mori. Toto je vrchol drzosti a arogancie. Nie, žiadne milé spomienky na pobyt pri mori s CK Itaka nemáme,“ odkazujú nespokojné rekreantky. Cestovná kancelária Itaka doteraz svoje vyjadrenie nezaslala. A to aj napriek niekoľkým urgenciám…
Zničené veci a vyhodená batožina! >>>
Potom, čo obe dorazili domov, vrhli sa na pranie a dezinfikovanie vecí. „Väčšina vecí sa ale nutným vypraním na vyššej teplote zničila a vznikla nám tým škoda. Batožinu nám dokonca krajská hygienická stanica odporučila vyhodiť a rozhodne ďalej nepoužívať,“ tvrdí Olga.
Anketa
Ste opatrní na dovolenkách čo sa týka konzumovania jedál a pitia vody?
Majú nárok na zľavu a bolestné za pohryznutie
V prípade výskytu ploštíc je podľa Ombudsmana českého Blesku Mgr. Jakuba Kerestešiho dobré bezodkladne informovať cestovnú kanceláriu a zaistiť dostatočné dôkazy, fotodokumentáciu alebo videodokumentáciu pre následné vymáhanie náhrady.
„Priamo na mieste je vhodné požadovať výmenu izby a odborný zákrok vo vzťahu k osobným veciam a oblečeniu, aby nedošlo k prenosu do novej izby,“ radí Keresteši s tým, že pokiaľ nedôjde k náprave vady a situácia je neodkladná ako v tomto prípade, je možné nápravu zaistiť na vlastný účet a vzniknuté náklady následne požadovať od cestovnej kancelárie.
Zdroj: Archív Blesk, Tonda Tran
Ombudsman Blesku Mgr. Jakub Keresteši
„Cestovné kancelárie výskyt hmyzu opakovane vysvetľujú rozdielnou klímou a obvyklosťou iných druhov. Tieto tvrdenia možno akceptovať v prípade vyššieho výskytu komárov, ktorý je v blízkosti vodných plôch očakávateľný. Taktiež jašterica, ktorá prebehne po chodbe hotela je možno príjemným spestrením, avšak výskyt švábov a ploštíc už jednoznačne preukazuje hygienické závady, a teda vadu zájazdu,“ uvádza Jakub Keresteši.
Ako teda majú matka s dcérou teraz postupovať? „V danom prípade by som odporúčal požadovať nielen zľavu z ceny zájazdu za výskyt hmyzu, a to podľa frankfurtskej tabuľky až 50 % s ohľadom na typ hmyzu a množstvo, ale taktiež náhradu ujmy za narušenie dovolenky a tiež prípadne bolestné za pohryznutie,“ radí ďalej Keresteši a dodáva: „Škodu na veciach je možné požadovať, uprednostňuje sa však iné riešenie ako rovno vyhodenie vecí, náklady na repelentné prípravky či odborné odstránenie je možné požadovať.“