Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Pomáha módou: SLOVENKA DAJANA navrhla kolekciu, za ktorú vyzbierala už 40 000 € pre UKRAJINU!

Dajana Rodriguez

Zdroj: https://www.instagram.com/p/CUPyhnYKvt2/

Reklama

Podnikateľka, matka, manželka... Dajana Rodriguez sa rozhodla pomôcť tým, čo jej ide najlepšie. A všetkých vyzýva, aby urobili to isté.

Keď sa zakladateľka slovenskej značky kabeliek Dajana v stredu vrátila zo Španielska, kde so svojím tímom fotila jarnú kolekciu, plánovala sa pustiť do návrhov letných modelov. Na druhý deň sa rovnako ako my všetci zobudila do úplne iného sveta, v ktorom zrazu vojna nie je vzdialený problém, ale bezprostredná hrozba.

Túto kabelku navrhla Dajana v priebehu jedného dňa.

Zdroj: archív Dajany Rodriguez

Túto kabelku navrhla Dajana v priebehu jedného dňa.

„Mala som pocit, že to nie je skutočné, že to tak nemôže byť, že sa mi sníva... to, čo som vždy videla len vo filmoch, som zrazu žila a prepadol ma strach, ako nás to ovplyvní,“ opisuje svoju prvú reakciu na začiatok vojny. „Ak som v ten deň neplakala desaťkrát, tak ani raz. Je to čisté zlo.“

Namiesto jarných modelov ukrajinská kolekcia

V piatok ráno bolo rozhodnuté – namiesto pestrofarebných kabeliek sústredila pozornosť celej spoločnosti na jeden problém: pomoc ľuďom trpiacim vojnou na Ukrajine. Všetkých zmobilizovala a sama sa pustila do návrhov dvoch produktov – kabelky a kľúčenky.

Inšpirovala sa kultúrou našich susedov a ozdobila ich prekrásnou modro-žltou výšivkou. Ešte v ten deň boli ušité prvé kusy kolekcie s názvom DARUJ SRDCE UKRAJINE. Každej Slovenke tak dala možnosť navonok prejaviť nesúhlas s vojnou, ukázať svoju podporu trpiacim a vyjadriť súcit a spolupatričnosť ženám v núdzi.

Pokračovanie príbehu pomoci nájdete na ĎALŠEJ STRANE.

K téme vojny zaujala úspešná žena jasný postoj: „Je úplne negatívny. A nielen voči tejto vojne, ale voči vojne ako takej. Nerozumiem tomu, môj mozog nie je schopný spracovať, prečo civilizovaný svet dopustil také ľudské utrpenie. Vždy som si myslela, že už žijeme v dobe, kedy vieme veci riešiť iným spôsobom,“ pomenovala Dajana, ako to cítia mnohé iné Slovenky.

Zdroj: https://www.instagram.com/p/CUNG7kqq9TE/

Dajane Rodriguez nie je osud ľudí na Ukrajine ľahostajný.

V situácii, keď blízko našich hraníc trpia nevinní ľudia, nesmieme odvracať zrak. „Keď vidím zábery žien a detí, som z toho nešťastná. Tí ľudia za nič nemôžu,“ hovorí a zadržiava slzy.

Tiež som matka

Situáciu vníma ešte citlivejšie, keďže má sama doma 18-mesačného chlapčeka. „Najviac mi je ľúto tých detí. Myslím si, že dospelý človek má iné vnímanie sveta, reality, tohto všetkého. Je to strašné aj pre mňa, bojím sa o svoj život, aj o mojich blízkych, to je pravda, ale tie deti... Včera som pozorovala svojho syna, ako sa teší z úplných drobností. Dala som mu do ruky kamión a on začal od radosti tancovať. A mne sa chcelo plakať, že rovnako malý bezbranný človek na Ukrajine je súčasťou niečoho tak nezmyselného.“

Zdroj: https://www.instagram.com/p/CJ_QciQLLOe/

Dajana ako matka veľmi citlivo vníma situáciu detí na Ukrajine. Aj to bola jedna z motivácií projektu Daruj srdce Ukrajiny.

Jediné, po čom momentálne ako úspešná žena, manželka a matka túži je, aby sme sa všetci vrátili do reality spred niekoľkých dní, keď nás trápili len bežné každodenné problémy. „Želám si, aby zvíťazilo dobro. Aby pohľad na utrpenie bezbranných ľudí, to všetko zastavil." Na pomoc nevinným vyzýva aj iných. „Ja viem robiť kabelky, a ak dokážem touto činnosťou aspoň trošku pomôcť, tak to urobím a myslím si, že by mal tak rozmýšľať každý. Všetci niečo vieme, tak nájdime cestu, ako to využiť tak, aby sme situáciu aspoň trošku zlepšili,“ uzatvára.

Ako sa predajom kabeliek a kľúčeniek podarilo vyzbierať 35 000 eur za dva dni?

Zdroj: dajanarodriguez.sk

Kľúčenka z kolekcie Daruj srdce Ukrajine

Na stránke značky je zriadený transparentný účet, na ktorý môže každý prispieť ľubovoľnou čiastkou. Z kúpy kľúčenky v hodnote 15 € pôjde na pomoc každé jedno euro. Ak si objednáte kabelku za 150 €, venujete 100 €. Zvyšných 50 € použije firma na pokrytie aspoň nejakých nákladov. Ďalšie peniaze na výrobu ušetrila napríklad tým, že okamžite po prevalení konfliktu na Ukrajine vypla do konca februára platenú reklamu na internete a priestor prenechala spravodajstvu. Len za prvé dva dni od spustenia kampane sa prostredníctvom kabeliek, kľúčeniek a darov vyzbieralo viac ako 35 000 €.

Zdroj: dajanarodriguez.sk

Logo projektu Daruj srdce Ukrajine

Tie budú darované charitatívnym organizáciám a prostredníctvom projektu #Kto pomôže Ukrajine na darovacej platforme donio.sk použité na kúpu potravinových či hygienických balíčkov a lieky, ale aj venované ľuďom, ktorí zo strachu o svoj život utiekli z Ukrajiny do nášho štátu.

Viac fotografií úspešnej návrhárky kabeliek nájdete v GALÉRII.

PR článok

Vyberáme pre vás niečo PLUS