Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Vonia, vábi, zvádza: Spoznajte intímne tajomstvo ruže

Reklama

V uliciach Paríža to pulzuje o poznanie intenzívnejšie než zvyčajne. Autá napredujú krokom natlačené v šiestich radoch, hoci pruhy sú iba tri.

Na chodníkoch sa miesia domáci s turistami, biznismeni, modelky, redaktorka Evy i tajní policajti. Všetci opojení pocitom, že sa deje niečo výnimočné. Presne takáto atmosféra vládne Parížu, keď sa povestný týždeň módy prelína s prípravami na Sviatok republiky. Bol to však aj termín ďalšej výnimočnej udalosti, ktorá nás zaujímala o poznanie viac než vojenská prehliadka. Nech nám odpustia milí vojaci, akokoľvek boli urastení a akokoľvek dokonale pochodovali v šíkoch, Eva dala logicky prednosť príležitosti odhaliť tajomstvo kvetu ženami najviac milovaného.

Áno, reč je o ruži!

O kvete, na ktorý sa chce už storočia každá z nás aspoň trocha podobať. Byť taká nežná a krásna, hrdá i pevná. Voňať, vábiť, zvádzať. Aby nás svet obdivoval a správal sa k nám s rešpektom. „To všetko ruža symbolizuje a to je dôvod, prečo ženu nikdy neomrzí ruže dostávať ani sa do ich vône zahaľovať,“ vyhlásil parfumér Michel Almairac z módneho domu Chloé, tiež obklopený ružami.

Hoci výstižnejšie by asi bolo napísať obliehaný, lebo ruže boli všade – bukréty na stoloch, girlandy na oknách a v reťaziach viseli aj zo stropov po podlahy. Ako v rozprávke o Šípkovej Ruženke... M. Almairac však nebol za princa, ktorý prebudí spiacu krásku, vystupoval v úlohe majstrovského nosa, autora úžasnej novej vône Roses de Chloé.

Ružový obláčik

Novinka z módneho domu Chloé má silu čerstvo narezaných rozkvitnutých ruží. Ukrytá v elegantnom sklenom flakóne, previazaná nežnou mašľou je určená pre romantickú, ale rozhodnú a cieľavedomú ženu.

„K predchádzajúcim ružovým vôňam Chloé, z ktorých Eau de Parfume vonia ako ružová záhrada na poludnie a L´Eau de Chloé ako záhony ruží zavčas rána, keď sa puky otvárajú, pribudla intenzívna vôňa čerstvo odrezanej ruže, ktorá prevonia nielen váš príbytok, ale celý život,“ nešetril nadšením „otec“ nového parfumu M. Almairac.

To už sedel na elegantnej pohovke a oproti nemu hovel mladý ružový púčik. „Mama“ vône Roses de Chloé, žiačka parfruméra Michela Almairac a podľa nás budúca veľ ká hviezda, ktorú budeme ešte veľa voňať, Myléne Arlan. „Na srdce tejto vône sme sa po dlhom zvažovaní rozhodli použiť ružu z Damasku, ktorú by ste možno nechceli mať doma na stole, lebo nevyzerá až tak dobre. No jej krása je ukrytá práve v aróme,“ povedala o novej vôni vychádzajúca hviezda parfumérskeho remesla.

Tisíce lístkov

Novinka v ružovej rodine Chloé je výrazne kvetinová s drevnatými tónmi. Romantická, pižmová a prekvapujúco svieža. „Do parfumu sme okrem tisícky okvetných lístkov použili aj listy a stopky kvetu, aby sme dosiahli skutočnú vôňu ruže. Sviežosť jej dodáva bergamot, ktorý sa postupne spája s akordmi magnólie. Na koži sa potom rozprestrie stopa bieleho pižma a ambry, podpis domu Chloé,“ dodala Myléne Arlan.

Kým v minulosti bol parfumér sólo hráč, módne domy teraz vytvárajú dvojice, niekedy dokonca trojice vyberaných nosov, aby spoločne kreovali novú vôňu. Podľa M. Almairaca to má svoje výhody. „Vytvoriť túto vôňu nebola prechádzka ružovou záhradou. Trvalo nám to rok, čo je, podotýkam, veľmi krátky čas. Občas sa práca zasekne, viete, aby to bolo dokonalé, treba zmeniť nejakú maličkosť, ale ani za svet neviete prísť na to akú. Skúsili ste to aj tamto, už ste v koncoch a vtedy príde druhý s novým nápadom a veci sa pohnú ďalej. To je paráda!“

Myléne o živote parfumérskych nosov prezradila aj čosi intímnejšie. „Okrem svojho remesla musíte ovládať aj umenie milovať život, dobré chvíle, dobré jedlo a dobré víno. Jednoducho musíte mať v sebe vášeň, aby ste ju dokázali dostať aj do kozmetických produktov. Ale vášeň držanú na uzde. Žiadny parfumér si nemôže dovoliť viesť bujarý bohémsky život. Kdeže, ani nemusíte byť prechladnutí, stačí, že ste unavení, a už sa nedá pracovať, lebo máte otupené zmysly.“

Tri krásky

Otupenie zmyslov s novou ružovou vôňou od Chloé určite nehrozí. Aj trojica modeliek Tilda Lindsman, Caroline Brasch Nielsen a Esther Heesch, ktoré sa spoločne stali tvárou parfumu, si pochvaľovala sviežosť a profesionalitu tejto spolupráce. „Viem, že o modelkách sa hovorí ako o pekných tváričkách, ktoré berú veľa peňazí za to, že stoja pred objektívom alebo sa prejdú po móle.

Musíte to zažiť, aby ste zistili, že je to naozaj únavná drina, po ktorej v ideálnom prípade padnete do postele, v menej ideálnom po nej zaspíte v lietadle, lebo sa presúvate za ďalšou prácou. Ale práca na kampani pre Roses de Chloé bola prekvapujúco príjemná a osviežujúca,“ povedala Tilda Lindsman.

Jej kolegyňo-kamarátka Caroline, ktorú sme chvíľu podozrievali z toho, že je Tildinou dvojičkou, pritakala. „Je naozaj super, keď režisér presne vie, čo chce. Všetci sme boli pri práci sústredení a pritom uvoľnení, išlo to ako po masle a výsledok je dokonalý. Podľa mňa sa nedá vylúčiť, že vplyv na to mala aj tá krásne intenzívna vôňa ruží. Možno nás všetkých spravila ešte krajšími a nežnejšími.“

Nuž vylúčiť sa to naozaj nedá. Vône majú svoju moc a vôňa čerstvo odrezaných ruží ukrytá v Roses de Chloé bude určite svedkom nejednej významnej udalosti v životoch žien po celom svete. Krásnych a nežných, hrdých a obdivuhodných.

Vyberáme pre vás niečo PLUS