Vypadávanie vlasov je nočná mora každej ženy. Netreba však panikáriť. Denne vám môže vypadnúť až sto vlasov a pri umývaní môže byť toto množstvo aj dvojnásobné. Záleží aj na tom, ako často si ich umývate, akú majú hustotu a dĺžku, aké je ročné obdobie, v akej fáze hormonálneho cyklu práve ste a v akej rastovej fáze sa vlas nachádza.

Pozornosť by ste mali zbystriť, ak nachádzate priveľa vlasov na vankúši, ak vám celé chumáče zostávajú na hrebeni alebo ak vás na problém upozorní kaderníčka. Rozoznávame dve formy vypadávania vlasov – dedičnú a dočasnú. Zatiaľ čo eliminovať prvú vám pomôže lekár, s druhou si môžete poradiť aj samy!

Stres

Dôvod číslo jeden pri dočasnom vypadávaní vlasov. Prílišná psychická, ale aj fyzická záťaž, ustavičné napätie, nepokojný spánok, vyčerpanosť – to všetko dá organizmu riadne zabrať. Problém zhoršuje nezdravé stravovanie či poruchy príjmu potravy.

Nedostatočná výživa

Jednostranným stravovaním, diétami a pravidelnou konzumáciou alkoholu stráca telo výživné látky a tento nedostatok si kompenzuje čerpaním minerálnych látok aj z vlasovej pokožky. Kolagénové puzdro okolo vlasového korienka nie je dostatočne vyživované, tuhne a vytláča vlas z pokožky.

Hormóny

Hormonálne výkyvy (užívanie antikoncepcie, tehotenstvo, prechod) často spúšťajú vypadávanie vlasov. Rovnako môžu byť príčinou poruchy látkovej premeny ako nedostatočná funkcia štítnej žľazy či cukrovka. Za zvýšené vypadávanie vlasov môžu aj niektoré lieky.

Dlhé vlasy si vyžadujú zvýšenú starostlivosť.
Dlhé vlasy si vyžadujú zvýšenú starostlivosť.
Zdroj: Shutterstock

Vlasy milujú…

● zdravú a vyváženú stravu,
● masáž vlasovej pokožky (kokosový, tekvicový, arganový, hroznový olej),
● oplachy kamilkovým a žihľavovým odvarom,
● psychickú pohodu,
● domáce zábaly, prírodnú kozmetiku.

Vlasom škodí…

● pravidelná a nešetrná tepelná úprava,
● silné sťahovanie do chvosta a drdola,
● drhnutie uterákom, nešetrné rozčesávanie, tupírovanie,
● priveľa stylingových produktov, časté farbenie,
● diéty, stres.

Vypadávanie vlasov sa môže zmierniť, musíte sa vyhýbať napríklad aj stresu.
Vypadávanie vlasov sa môže zmierniť, musíte sa vyhýbať napríklad aj stresu.
Zdroj: Shutterstock

Ani vlas nazmar – stopnite vypadávanie vlasov!

Strava plná vitamínov

Základom záchranného plánu je zdravá, vyvážená a plnohodnotná strava. Do jedálneho lístka zaraďte čerstvú zeleninu a ovocie všetkých druhov a farieb, celozrnný chlieb, ryžu a cestoviny. Nezabúdajte na zemiaky a strukoviny. Odporúča sa konzumácia rýb, chudého mäsa a jogurtov. Naopak, obmedzte mlieko, vajcia, salámy a syry, ktoré organizmus prekysľujú. Oplatí sa zrieknuť alkoholu, cigariet, ale aj kávy.

Doplnky výživy

Ktoré vitamíny, stopové prvky a aminokyseliny pomáhajú vlasom opäť zdravo rásť, je už, našťastie, dobre známe. Veľmi vhodná je kombinácia kremíka a biotínu, zinok, omega-3 mastné kyseliny, vitamíny skupiny B, vitamín A, C a E. Stačí sa po ne zastaviť v lekárni alebo
v drogérii a pravidelne ich užívať podľa odporúčania výrobcu.

Vodičky & Co.

Časté umývanie neovplyvňuje vypadávanie vlasov, zvoľte však jemný šampón s prírodnými zložkami. Špeciálne šampóny, kúry a toniká proti vypadávaniu sa odporúčajú aj ako podpora na optimalizovanie účinku doplnkov výživy. Účinné látky sa dostávajú priamo do vlasovej pokožky, kde zastavujú proces tuhnutia kolagénového puzdra a následného slabnutia vlasu. Produkty nanášajte jemnou krúživou masážou – podporíte tak prekrvenie vlasovej pokožky a vlasový korienok bude lepšie prijímať výživné látky.