Tvárová joga spevňuje kontúry tváre a ochabnutú pokožku aj bez prievanu v peňaženke. Efekt cvičenia je pritom dlhodobý, záleží len na tom, či budete cvičiť pravidelne. Napínaním a uvoľňovaním svalov tváre dochádza k zlepšeniu prúdenia lymfy v oblasti tváre a krku, pokožka sa rozjasní, prečistí a bude pružnejšia. Pohyb svalov podporuje regeneračné procesy a zvýšenie produkcie kolagénu v pokožke, čím dochádza k vypnutiu vrások.

TIP: Pred cvičením tvárovej gymnastiky si vyčistite pleť a ošetrite ju sérom a hydratačným krémom, aby sa zvýšila jej pružnosť.

Vyhladenie vrások na čele

Prsty priložte na čelo a zafixujte pokožku jemným tlakom. Snažte sa dohora vytiahnuť čelo a obočie čo najvyššie, ako vládzete. Maximalizujte napätie v čele. Vydržte jednu minútu tak, že postupne budete pridávať silu, ktorú do vyťahovania svalu vkladáte. Zopakujte trikrát. Na záver čelo pomasírujte poklepaním alebo prstami jemne krúžte po čele.

Vyhladenie vrások na čele
Vyhladenie vrások na čele
Zdroj: Lýdia Czako

Kolagénové  pery

Pery silne pritisnite k sebe a roztiahnite do úsmevu. Pripomína to pery trucovitého dieťaťa. Ukážte čo najviac červene pier smerom von a zároveň vnútorný kruhový sval prilepte na zuby. Na stred pier priložte bruško prsta. Silno tlačte perami do priloženého prsta, akoby ste ho chceli odtlačiť. Vydržte jednu minútu a opakujte trikrát. Silné pálenie vnútorného svalu pier je známkou dobre zrealizovaného cviku.

Kolagénové pery
Kolagénové pery
Zdroj: Lýdia Czako

Vyhladenie nosovo‑ústnych vrások

Rukami objímte líčka a potiahnite ich jemne k ušiam. Pery našpúľte do bozku a maximalizujte napätie okolo úst. Vydržte v precítení svalov jednu minútu a jemne uvoľnite. Zopakujte ešte dvakrát. Cvik pomáha vyhladiť nosovo-ústnu ryhu.

Vyhladenie nosovo-ústnych vrások
Vyhladenie nosovo-ústnych vrások
Zdroj: Lýdia Czako

Omladenie  pohľadu

Doširoka otvorte oči pomocou kruhových očných svalov. Dlaňou pritom zafixujte spánkové svaly a jemne dlane potiahnite smerom k vlasom. Prsty položte na vlasy a tým si vytvoríte takzvanú liftingovú čelenku. Potom oči prižmúrte a zavrite použitím svalstva viečok. Žmúrenie je pomalé, no silné a vedomé, od vnútorného kútika až po vonkajší. Vydržte 30 sekúnd a pozíciu jemne uvoľňujte. Zopakujte ešte dvakrát.

Omladenie pohľadu
Omladenie pohľadu
Zdroj: Lýdia Czako

Lifting viečok  a obočia

Doširoka otvorte oči pomocou kruhových očných svalov. Jemným tlakom priložte tri prsty pod oblúk obočia a zafixujte pokožku. Vrchné viečko silne pritlačte na spodné viečko. Spodné nedvíhajte. Potom vytočte pohľad cez zatvorené oči nahor do hlavy. Tým maximalizujete napätie. Vydržte 15 sekúnd a uvoľnite. Zopakujte ešte štyrikrát.

Lifting viečok a obočia
Lifting viečok a obočia
Zdroj: Lýdia Czako

Posilnenie pier

Jazyk vyplazte medzi pery. Vnútorným kruhovým svalom aj kútikmi pier naraz zatlačte z celej sily do jazyka. Jazyk je počas celého cviku uvoľnený. Vydržte jednu minútu. Zopakujte minimálne trikrát. Výborný cvik na cesty do auta (ale naučte sa ho doma v pokoji). Cvik zväčšuje objem pier.

Posilnenie pier
Posilnenie pier
Zdroj: Lýdia Czako

Omladený krk a dolná kontúra tváre

Dlaňou sa pohlaďte po krku a zafixujte ňou pokožku na kľúčnych kostiach. Bradu vytiahnite dohora. Vyplazte jazyk po hornej pere smerom k nosu a pery silne zatlačte k sebe. Precíťte napätie v oblasti krku a spodnej kontúry tváre. Vydržte 30 sekúnd a nežne uvoľnite. Zopakujte ešte dvakrát. Potom tento istý cvik urobte aj s vytočením hlavy na pravú a ľavú stranu trikrát po 30 sekúnd

Omladený krk a dolná kontúra tváre
Omladený krk a dolná kontúra tváre
Zdroj: Lýdia Czako
Omladený krk a dolná kontúra tváre
Omladený krk a dolná kontúra tváre
Zdroj: Lýdia Czako