Podľa očakávania sa v Detroite ukázalo aj Audi R8 s motorom TDI V12, zatiaľ však len ako koncept. Tento model by mohol dobyť poslednú benzínovú baštu: superšportové automobily.

Zdroj: Archív

Zdroj: Archív

Zdroj: Archív
Galéria k článku
Šesťlitrový biturbodiesel s medzichaldičom stlačeného vzduchu vychádza z pohonnej jednotky pre pretekový špeciál R10. Hoci jeho výkon 368 kW (500 k) sa tvári skromne, krútiaci moment 1000 Nm presvedčí asi každého odporcu nafty. Auto zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy a maximálna rýchlosť je niekde za hranicou 300 km/h. Je zaujíamvé, že Audi sa rozhodlo pre manuálnu prevodovku, i keď poľahčujúcou okolnosťou môže byť v tomto prípade systém quattro. Ten je nastavený v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. Pri ponúkanom výkone však asi neprekvapia keramické brzdy. Dizajnovo sa R8 TDI odlišuje od svojho sériového brata presklennou strechou. Pomedzi dva panely vedie do motora obrovský nasávací kanál. Zadná kapota bola tiež mierne upravená. Zaujímavosťou sú predné svetlá zostavené len z LED diód. Interiér má oproti základnému modelu viac karbónu a hliníka.