BMW EfficientDynamics pridáva na zaujímavosti BMW X3 vo verzii pre modelový rok 2008, v podobe nového štvorvalcového naftového motora a doplnkovej šesťstupňovej automatickej prevodovky. Pri všetkých motorických variantoch najúspešnejšieho prémiového SAV zároveň dochádza k zníženiu spotreby paliva.

Zdroj: Archív

Zdroj: Archív
Zdroj: Archív
Galéria k článku
Vďaka výraznému elementu radosti z jazdy a hospodárnosti prevádzky je BMW X3 na najlepšej ceste obhájiť a upevniť pozíciu najúspešnejšieho SAV (Sports Activity Vehicle) prémiového segmentu aj v roku 2008. Novo vyvinutý naftový štvorvalec pre model BMW X3 2.0d a množstvo technologických inovácií šetriacich palivo sa pridáva k dobre známej presvedčivej agilite a jazdnej dynamike, aby pomohlo vozidlu zaujať špičkovú pozíciu s najlepšími parametrami v konkurenčnom poli aj po stránke efektivity. Okrem nového motora, novej alternatívy jeho kombinácie so šesťstupňovou automatickou prevodovkou s optimalizovanou dynamikou radenia, prináša BMW X3 pre modelový rok 2008 aj ďalšie atraktívne novinky: napríklad aktívne opierky hlavy, alebo nové prvky príplatkovej výbavy, či odtiene laku karosérie.
Nové BMW X3 2.0d zaimponuje vďaka výkonu 130 kW/177 k a krútiacemu momentu 350 Nm pozoruhodnou dynamikou. Jeho spotreba v kombinovanom cykle podľa metodiky EÚ je iba 6,5 l/100 km. Aj benzínové varianty presvedčia v modelovom roku 2008 lepšou efektivitou. Napríklad model BMW X3 3.0si s výkonom 200 kW/272 k spotrebuje iba 9,5 l/100 km. Tieto hodnoty sa podarilo dosiahnuť uplatnením prvkov vývojovej stratégie BMW EfficientDynamics (efektívna dynamika) teraz už aj v segmente SAV. Vďaka súboru týchto inovácii je možné aplikovať aj do automobilov s vyššou hmotnosťou a väčšími rozmermi relatívne malé štvorvalcové agregáty, ktoré na jednej strane poskytnú dynamické parametre podobné väčším šesťvalcovým, avšak s podstatne nižšími nárokmi na palivo a takisto aj nižšími hodnotami emisií škodlivých látok.
V modelovom roku 2008 bude BMW X3, sériovo vybavené inteligentným pohonom všetkých kolies xDrive, k dispozícii s bezkonkurenčne modernými benzínovými a naftovými motormi. Špičkovým variantom v oblasti efektivity bude pohon nového BMW X3 2.0d. Jeho celohliníkový štvorvalcový dieselový motor je vybavený priamym vstrekovaním typu common-rail tretej generácie s piezoelektrickými injektormi a vstrekovacím tlakom až 1800 barov. V porovnaní s predchodcom má tento agregát až o 20 % vyšší výkon, jeho spotreba je však zároveň až o 10 % nižšia. Aj hodnotou emisií CO2 iba 172 g/km patrí táto nová pohonná jednotka na absolútnu špičku vo svojej triede.
Početný súbor opatrení BMW EfficientDynamics prináša pre modelový rok 2008 významné zlepšenie hospodárnosti prevádzky okrem BMW X3 2.0d aj pre ostatné motorické varianty. V rámci tohto súboru budú vybavené pneumatikami so zníženým valivým odporom, čerpadlom chladiacej zmesi pracujúcim presne podľa potreby, zadnou rozvodovkou so zníženými trecími stratami a variabilným čerpadlom posilňovača riadenia Varioserv. Efektivitu pomáha zlepšiť aj zdokonalená aerodynamika s väčšou mierou zakrytovania podvozka, a tiež aktívnymi klapkami pred vstupom vzduchu do chladiča.
Vďaka týmto opatreniam zvyšujúcim efektivitu poklesla kombinovaná spotreba podľa cyklu EÚ pri radových benzínových šesťvalcových verziách BMW X3 3.0si (200 kW/272 k) a BMW X3 2.5si (160 kW/218 k) v priemere zhruba o 6 percent na 9,5 l/100 km, resp. 9,3 l/100 km. BMW X3 3.0sd, ktoré poháňa radový naftový šesťvalec s technológiou Variable Twin Turbo a výkonom 210 kW/286 k, zaznamenáva pokles priemernej spotreby až o 11 percent na 7,8 l/100 km.
Pre BMW X3 2.0d je ako alternatíva k štandardnej šesťstupňovej manuálnej prevodovke pripravená na želanie nová mimoriadne dynamicky radiaca šesťstupňová automatická prevodovka. Okrem toho dostane, aj spolu so všetkými ostatnými motorickými verziami pre modelový rok 2008, ďalšie nové prvky sériovej a doplnkovej výbavy. K dispozícii bude napríklad svetelný balík s osvetlením priestoru okolo vozidla, nástupného priestoru, kľučiek dverí a priestoru pre nohy vzadu. Do palety farieb laku karosérie pribudnú dva nové metalické odtiene: tzv. „Mesačný kameň“ a rubínová čierna.
Novým v ponuke je aj špičkový navigačný systém Professional s prípravou pre mobilný telefón cez rozhranie Bluetooth a telematickou funkciou BMW Assist, ktorá umožní napríklad vyhľadať najbližšie múzeum, aj s otváracími hodinami, či skontaktovať sa v prípade poruchy so servisným strediskom pomocou automatického núdzového volania. V bode menu BMW Info je k dispozícii priamy prístup k tipom a ponukám partnerov BMW.
V modelovom roku 2008 k bohatej bezpečnostnej výbave, ktorú v štandarde tvoria okrem iného predné, bočné a hlavové airbagy, trojbodové bezpečnostné pásy s obmedzovačom ťahu na všetkých piatich sedadlách, ako aj napínače na predných sedadlách, pribudnú aj aktívne opierky hlavy. Tie znižujú riziko zranenia krčnej chrbtice pri náraze zozadu vďaka tomu, že sa bleskurýchlo vysunú o 60 mm dopredu a 40 mm smerom hore pomocou pyrotechnického aktivátora, uvedeného do činnosti prostredníctvom riadiacej jednotky airbagov, ktorá zaznamená náraz. Vďaka tejto funkcii sa účinne kompenzujú sily, ktoré pôsobia na krk pasažierov pri prudkom náraze zozadu tak, že sa obmedzí prudký pohyb hlavy.