Bez cvičenia to nejde

Prvým krokom k vysnívanej figúre je pohyb. Na zónu bruška sú vhodné kardiocvičenia, ľah-sed v rôznych variantoch, tréning s fitloptou, beh alebo boxovanie.

Každé z nich má na oblasť bruška iný vplyv. Od spaľovania tukov cez tvarovanie svalov po spevnenie bokov. Kardiocvičenie absolvujte aspoň raz za týždeň. Jednoduchý vytrvalostný beh pomôže spáliť kalórie. Ľah-sed je vždy efektívny.

Striedajte polohy nôh, aby ste zamestnali všetky svaly na bruchu. Napríklad krížové svaly pri zdvihnutej nohe opretej o koleno alebo s oboma nohami vo vzduchu na posilnenie plochých svalov.

Na fitlopte sa formuje hravo

Väčšina cvikov zapája svaly a je veľmi dynamická. Trikrát v týždni si doprajte cvičenie s veľkou fitloptou na spevnenie bruška. Izometrický most formuje vnútorné brušné svaly, chrbát v driekovej časti a panvu. Trénujete ním stabilitu, posilňujete celé telo.

Archív
Archív
Zdroj: Nový Čas pre ženy

Fitloptu umiestnite pod vystreté nohy a v polohe tvárou k podložke držte telo v rovine s rukami kolmo na podlahu. Zostaňte čo najdlhšie, potom telo uvolnite. Tento cvik na vnútorné brušné svaly môžete vykonávať aj bez lopty. Stačí telo nechať položené na dvoch bodoch – prstoch nôh a lakťoch rúk. Pri vodorovnej polohe udržiavajte stabilitu brušnými svalmi. Napätie striedajte s uvoľnením 10 až 12-krát.

Cvičenie na posilnenie panvového dna
Cvičenie na posilnenie panvového dna
Zdroj: shutterstock

Sledujte, čo a kedy jete

Oblasť bruška odzrkadľuje našu životosprávu veľmi viditeľne. Keď máme nesprávnu výživu, stres, málo pohybu alebo jeme veľa sladkostí, tuk sa nám ukladá v pásovej zóne. Každý deň vyraďte z jedálnička jednu škodlivú vec.Napríklad rýchle občerstvenie, dresing v šaláte, sladké kalorické bomby, sladené nápoje či alkohol. Jedzte viac malých porcií denne namiesto veľ kých hlavných chodov. Keď sa cítite sýta, nedojedajte už porciu. Aby ste predišli prejedaniu „zo slušnosti“, objednávajte si polovičné menu.

Podľa flexitariánskej metódy je dôležité dlho a dôkladne prežúvať jedlo. Správne zažívanie sa začína v ústach, dôkladne rozžuté jedlo menej zaťažuje žalúdok.

Proteínové jedlo si dajte medzi 15. a 16. hodinou. Vyberte si medzi nízkotučným syrom, mandľami, vaječným bielkom, hydinovou šunkou alebo odtučnenými mliečnymi výrobkami. Pomôžu vám získať svaly a ubrať tuk. Sú veľmi užitočné pri chudnutí, lebo výborne zasýtia, dodajú energiu a zrýchlia metabolizmus. Na rozdiel od cukrov, telo si z nich nerobí tukové zásoby. Takýto snack nevynechajte. Je dôležitý na látkovú výmenu a udržanie hladiny cukru v krvi.

Aby sa aj inzulín udržal v nízkej hodnote a neukladal tuky okolo pása. Jesť by ste mali každé 3 – 4 hodiny, aby nekolísala hladina cukrov. Pri intenzívnych diétach je efekt chudnutia krátkodobý. Organizmus sa začne pripravovať na nedostatok tak, že si hneď po „hladovke“ urobí zásoby tuku a takto dochádza k jojo efektu.

Zvýšte prísun tekutín

Najmenej osem pohárov vody denne potrebujete, keď necvičíte. Pri pohybe sa vody z tela uvoľňuje viac, preto pridajte ešte minimálne dva poháre. Vyhýbajte sa sýteným a ovocným nápojom. Ak sa neviete vzdať ovocných džúsov, pite len 100 % prírodné šťavy bez cukru. Keď vám nechutí čistá voda, zmiešajte ju s takýmto džúsom. Na podporu trávenia je vhodný aj feniklový, mätový alebo zázvorový čaj bez cukru.

Ilustračné foto
Ilustračné foto
Zdroj: Shutterstock

S morskou soľou

Za „pudingový efekt“ na pokožke brucha môže soľ. Bežná kuchynská soľ obsahuje veľa sodíka a ten neprospieva štíhlosti. Nahraďte ju morskou soľou. Vylúčte aj sójovú omáčku, ktorá je bohatá na sodík. Namiesto nej môžete použiť čerstvú paradajkovú salsu alebo štipku kajenského korenia.

Obohatenie stravy

Aby sme vám len nezakazovali, tu je zoznam prospešných potravín na tvarovanie oblasti bruška.

Celozrnné pečivo a cereálie výrazne znižujú tuk v páse, čučoriedky pomáhajú spaľovať tuk, uhorky odvodňujú, čili pomáha spaľovať tukové zásoby, jablčný ocot v malom množstve urýchli trávenie, zázvorový čaj zaženie vlčí hlad. Čerstvý ananás a jablko pomáhajú proti nafukovaniu.

„Celiakiu nemožno vyliečiť, pretože jej podstatou
„Celiakiu nemožno vyliečiť, pretože jej podstatou
Zdroj: Shutterstock

Stavte na probiotiká

Pomáhajú urýchliť trávenie a dodať črevnému systému rovnováhu. Jedzte ich pravidelne na raňajky alebo ako poobedňajší snack. Nahraďte nimi chlieb či dresingy, kyslomliečne nápoje sú sčasti aj pitným režimom. Keď dostanete chuť na sladké, probiotický jogurt môžete ochutiť čerstvým ananásom alebo citrusmi.

Smejte sa do schudnutia!

Je to ako cvičenie, ktoré prospieva tonusu brušných svalov. Vo svete vznikli dokonca druhy jogy založené na smiechu. Experti na pilates smiech odporúčajú tiež.

smiech
smiech
Zdroj: archív

Spevňujte aj zvonka

Kozmetika pomáha vyhladiť pokožku na brušku, intenzívne ingredience sa dostanú trocha hlbšie, aby podporili úbytok objemu.

Zmenšiť a spevniť ho môžete kofeínovými výťažkami, zelenou kávou a extraktmi z rias. Účinné bývajú najmä prostriedky thalassoterapie. Vizuálne premieňa pokožku brucha samoopaľovací prípravok a klasické opálenie, ideálne spojené s účinkom betakaroténu.

Bruško je zrkadlom životosprávy! Top tipy, ako si ho spevniť

Kryolipolýza

Unikátna metóda zmenšuje tukové bunky bez bolesti a vedľajších príznakov. Podkožný tuk sa zredukuje pomocou cieleného zmrazenia. Pritom nastáva kryštalizácia lipidov a tukové bunky odumierajú. Všetky znehodnotené bunky odplaví lymfatický systém. Pokožka nasiakne a na bunky prístroj pôsobí mimo vnútorných orgánov.

Priemerný úbytok pri ošetrení bol 6 cm po jednej procedúre. Tukové bunky sa znehodnotia natrvalo a nedochádza k ich opätovnému zväčšeniu.

Prístroj môže kombinovať vákuovú kryolipolýzu s LED svetlom.