Cestovné poistenie UNION
13. 2. 2006, 13:09 (aktualizované: 11. 7. 2024, 14:42)

Zdroj: Archív
Jednou z aleternatív, ako sa poistiť pri ceste do zahraničia je - cestovné poistenie v spoločnosti UNION.
Ako postupovať v prípade poistnej udalosti v zahraničí
V prípade ochorenia alebo úrazu
Urýchlene sa skontaktujte s pracovníkmi asistenčnej spoločnosti EuroCross (tel.: ++420 2 9633 9644), ktorí sú Vám k dispozícii 24 hodín denne, komunikujú po slovensky.
Pri oznamovaní vzniku udalosti uveďte tieto údaje:
Vaše meno a priezviskočíslo poistnej zmluvy, prípadne číslo poistnej kartydobu platnosti poisteniaadresu a tel. číslo miesta, na ktorom sa nachádzate a kde je možné Vás zastihnúťstručne opíšte Vašu situáciu (vznik poistnej udalosti)
Ak potrebujete pomoc veľmi naliehavo, vyhľadajte najskôr pomoc lekára a preukážte sa poistnou zmluvou alebo poistnou kartou. Po uhradení poplatkov za ošetrenie v hotovosti si od lekára vyžiadajte originál potvrdenia o ošetrení s uvedením diagnózy a doklad o zaplatenej čiastke. Po návrate do SR Vám poisťovňa Union účty preplatí.
Ak ste boli hospitalizovaný, je potrebné kontaktovať assistenčnú spoločnosť bezodkladne, najneskôr však do 5 dní.
Potrebný lekársky prevoz je možné realizovať len so súhlasom assistenčnej spoločnosti alebo Unionu.
Ak úraz zavinila konkrétna osoba (napr. v prípade dopravnej nehody), je potrebné Unionu predložiť aj policajnú správu.
V prípade škody na batožine
Odcudzenie batožiny okamžite oznámte na najbližšej policajnej stanici.
Ak došlo k odcudzeniu batožiny z ubytovacieho zariadenia, vyžiadajte si ubytovateľom potvrdený písomný doklad o vzniku a rozsahu škody.
Ak došlo k poškodeniu, zničeniu, strate alebo odcudzeniu batožiny počas leteckej prepravy, vyžiadajte si prepravcom potvrdený písomný doklad o vzniku a rozsahu škody ( v pripade leteckej spoločnosti ide o protokol PIR), poisťovni predložte aj cestovný a batožinový lístok.
Ak spôsobíte škodu inej osobe na zdraví alebo na majetku
Neuznávajte svoju zodpovednosť za škodu bez súhlasu poisťovne.
Vzniknutú škodu v žiadnom prípade neuhrádzajte a to ani čiastočne.
Zabezpečte si mená a kontaktné adresy svedkov, resp. ich výpovede.
Pri škodách väčšieho rozsahu ( nad 20 000,-Sk), pri zranení alebo ak je vaše zavinenie sporné, privolajte aj políciu a vyžiadajte si policajnú správu.
Snažte sa zdokumentovať okolnosti škody (poškodenú vec odfotografujte).
Nepodpisujte žiadny dokument, ktorého obsahu nebudete rozumieť.
Za predpokladu, že úraz, ktorý ste utrpeli v zahraničí, zanechá trvalé následky, oznámte túto skutočnosť poisťovni hned po návrate do SR.
Z celého sveta platné tel. čísla spoločnosti EuroCross:
++420 2 9633 9644, ++31 71 36 41 212
EuroCross Intermational CE, Národní třída 15/984, 110 00 Praha 1, Czech Republic
Z Anglicka, Francúzka, Nemecka, Rakúska, Talianska, Španielska, Švajčiarska, Kanady a USA je možné vyúžiť aj bezplatné tel. číslo spoločnosti EuroCross:
++800 41 212 212
++ - pripojenie na medzinárodnú sieť,
pre väčšinu európskych krajín je predvoľba 00, pre USA a Kanadu je predvoľba 011.
Pozor! Toto číslo nie je možné použiť ako bezplatné z mobilného telefónu.
Najčastejšie otázky a odpovede
Má komerčné poistenie v prípade cesty do krajín EÚ zmysel aj po 1.5.2004 (vstup SR do EÚ)?
Áno, určite. S poistením liečebných nákladov v zahraničí môžete cestovať bez akýchkoľvek obáv, tak ako doteraz. Nemusíte rátať s extra finančnou rezervou vyhradenou na prípadné výdavky za lekárske ošetrenie a nemusíte študovať žiadne komplikované zdravotné systémy v rámci krajín EÚ. Navyše podmienky poistenia sú rovnaké pre všetky krajiny. Pred cestou do zahraničia nemusíte zdĺhavo študovať zdravotnícky systém krajiny, do ktorej chcete vycestovať.
Musím si najprv vybaviť v zdravotnej poisťovni formulár E 111 a až potom môžem uzatvoriť cestovné poistenie?
Nie. Ak sa rozhodnete vycestovať do krajín Európskej únie, stačí ak budete mať uzatvorené cestovné poistenie. Komerčná poisťovňa nevyžaduje formulár zo zdravotnej poisťovne, lebo komerčné poistenie funguje na iných princípoch.
Čo všetko mám kryté z cestovného poistenia (aké diagnózy, hospitalizácia,...)?
Najpodstatnejším rizikom v rámci cestovného poistenia je poistenie liečebných nákladov v zahraničí. Z tohoto poistenia za vás uhradí poisťovňa Union výdavky až do výšky 30.000 EUR na jednu poistnú udalosť (mimo Európy až do výšky 40.000 EUR), pričom hradené sú náklady za:
ošetrenie vrátane predpísaných liekov,
hospitalizáciu,
prevoz do najbližšej nemocnice,
prevoz pacienta do vlasti, ak to zdravotný stav umožňuje,
prevoz telesných pozostatkov v prípade úmrtia naspäť na územie SR.
Aká je spoluúčasť poistenca v prípade lekárskych výkonov?
V prípade, že máte uzatvorené naše poistenie liečebných nákladov v zahraničí, neplatíte žiadnu spoluúčasť.
Musím za výkony zaplatiť priamo na mieste ošetrenia?
Nie, za ošetrenie priamo na mieste väčšinou neplatíte. V prípade vášho ochorenia alebo úrazu v zahraničí sa preukážete poistkou a úhradu všetkých nákladov vrátane prípadnej dopravy a repatriácie do SR za vás zrealizuje asistenčná služba poisťovne Union.
Ak by ste sa rozhodli priamo na mieste zaplatiť za drobné ošetrenie alebo lieky, výdavky vám preplatíme po návrate na Slovensko cca do 10 dní od predloženia účtov.
Môžem s cestovným poistením navštíviť po 1. máji hociktoré zdravotnícke zariadenie?
Áno, v zahraničí môžete navštíviť akékoľvek zdravotnícke zariadenie, či už súkromné alebo verejné bez obáv z výšky nákladov za ošetrenie, to znamená, že nemusíte hľadať lekára len z verejného zdravotného systému.
Je v cestovnom poistení krytá aj repatriácia do SR?
Áno, z poistenia je krytá aj repatriácia na Slovensko.
Koho mám kontaktovať v prípade náhleho ochorenia alebo úrazu v inom štáte?
V prípade, že sa v súvislosti s úrazom alebo ochorením dostanete do problémov, kontaktujte našu asistenčnú službu. Operátorky asistenčnej služby sú vám k dispozícii 24 hodín denne a 365 dní v roku. Navyše s vami komunikujú v slovenskom alebo českom jazyku.
Musím kvôli uzatvoreniu cestovného poistenia navštíviť pobočku poisťovne Union?
Môžete sa rozhodnúť pre osobnú návštevu niektorého z našich predajných miest alebo môžete využit aj rýchlejší a pohodlnejší spôsob nákupu cestovného poistenia. On-line cestovné poistenie je služba, prostredníctvom ktorej sa môžete na adrese www.union.sk
poistiť okamžite. Stačí vyplniť len dotazník a poistenie vám platí od chvíle, keď uhradíte poistnú sumu prostredníctvom internetbankingu. Bratislavčania a obyvatelia blízkeho okolia si môžu poistenie objednať aj cez telefón na čísle 0850 111 211. Pracovníci poisťovne vám vystavia poistnú zmluvu a doručia Vám ju do 24 hodín až domov alebo kamkoľvek inde. Môžete si ju prísť vyzdvihnúť aj osobne, prednostne a bez čakania v rade, do pobočky na Klobučníckej ulici v Bratislave.
Zdroj/autor: union
Dôležité stránky: www.union.sk