Agentúra EuroNCAP prvý raz testovala aj terénne pick-upy. Ich výsledky však zďaleka neboli oslnivé. Naopak špičkovou bezpečnosťou sa môže pochváliť nový Citroën C5.

Zdroj: Archív

Zdroj: acs

Zdroj: acs
Galéria k článku
V mesiaci február testovala agentúra EuroNCAP celkovo osem vozidiel: Suzuki Splash, Daihatsu Terios, Renault Kangoo, Citroën C5, BMW X3, Nissan Navara, Mitsubishi L200 a Isuzu D-MAX. Novinkou v testovacom programe sú terénne pick-upy. Prvými pacientami sa stali Nissan Navara, Isuzu D-MAX a Mitsubishi L200. Prví dvaja menovaní vyslovene sklamali. Nissan Navara sa prezentoval nestabilnou kabínou, ktorá by pravdepodobne nezniesla väčšiu záťaž. Rám karosérie skolaboval natoľko, že niektoré jeho časti ohrozili priamo vodičove orgány. Ďalšie riziko pre nohy predstavujú pedále. Palubná doska ohrozuje stehná a panvu. V ohrození je aj hrudník a krk, čo znamená riziko životohrozujúcich zranení. Problémom je aj neskorá aktivácia airbagov. Celkový výsledok čelného nárazu je zahanbujúci. Testy bočného nárazu a ochrany detí dopadli našťastie dobre. Ochrana chodcov je až na vrchnú časť kapoty pomerne slabá. Isuzu D-MAX vykázalo nestabilnú kabínu s veľkým ohrozením hlavy a krku vodiča. Spodná časť tela a nohy sú ohrozené palubnou doskou a pedálmi. Test bočného nárazu sa pre absenciu bočných airbagov nedal uskutočniť. Ochrana detí je tiež slabá, pri čelnom náraze hrozí kontakt dielov interiéru s hlavou dieťaťa. Ochrana chodcov je tiež mimoriadne zlá. Z pick-upov vyšlo najlepšie Mitsubishi L200 . Čelnému nárazu bolo vytknuté mierne ohrozenie hrudníka, panvy a stehien. Bočný náraz aj ochrana detí sú veľmi dobré. Ochrana chodcov je pomerne slabá.
Suzuki Splash obstálo nadmieru dobre, pri čelnom náraze predstavuje palubná doska len mierne ohrozenie pre nohy posádky. Ochrana detí je tiež v poriadku. Agentúra pozitívne ohodnotila mäkký predný nárazník, spodná hrana prednej kapoty je však príliš tvrdá. Nový Renault Kangoo stratil body pre nestabilný stĺpik riadenia a nízku ochranu hrudníka. Ochrana detí je nadpriemerná. Pri ochrane chodcov opäť potešil mäkký predný nárazník, no kapota je príliš tvrdá. Ďalšia francúzska novinka Citroën C5 sa stala hviezdou aktuálneho testovania. Ochrana posádky je vynikajúca. Ochrana chodcov nie je až taká slávna, hlavne kapota je príliš tvrdá pre hlavu nešťastníka. Malé SUV Daihatsu Terios vyviazlo s nestabilnou kabínou a pokrčenou podlahou. Palubná doska predstavuje riziko pre stehná a panvu. Dieťaťu v detskej sedačke hrozí príliš veľký pohyb hlavy a možný kontakt s dielmi interiéru. Úchyt zadného sedadla pri náraze zlyhal. Ochrana chodcov je relatívne dobrá. BMW X3, ktoré nedávno prešlo decentným faceliftom, mierne ohrozuje posádku svojou palubnou doskou. Pri bočnom náraze stratilo auto body za otvorenie dverí, pretože hrozí vypadnutie pasažierov. Ochrana detí je nadpriemerná, ochrana chodcov takmer nulová.
* * * */30 bodov | * * */32 bodov | * * */19 bodov |
* * * */28 bodov | * * * */41 bodov | * */14 bodov |
* * * * */35 bodov | * * * */38 bodov | * */11 bodov |
* * * */28 bodov | * * */31 bodov | * * */19 bodov |
* * * */28 bodov | * * * */39 bodov | */5 bodov |
*/18 bodov | * * */32 bodov | * */14 bodov |
* * * */27 bodov | * * */32 bodov | */2 body |
* */17 bodov | * */22 bodov | */2 body |