Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

F1 2008 je iná: Pilotom chýba istota a robia chyby

SITA

Zdroj: SITA

Reklama

MELBOURNE - Samé chyby! Z monopostov F1 zmizli počítačom riadené motory a s nimi akoby odišla aj istota pilotov. Veľká cena Austrálie bola plná chýb, ktoré z pretekov urobili chaos.

Predpoklady sa naplnili a pri štarte do sezóny bez trakčnej kontroly viacerí pretekári strácali kontrolu nad svojimi monopostmi. Totálne zlyhali obaja jazdci Ferrari, trapas vyrobil Kovalainen a katastrofu v boxoch predviedol skúsený Barrichello.

Glocka takmer zabila traťPätnásť kôl pred koncom neudržal svoju toyotu na trati Timo Glock. V pravotočivej zákrute sa dostal na trávu a trafil terénnu nerovnosť, ktorá na trati F1 nemá čo robiť. Jeho monopost sa vzniesol do vzduchu a po dopade na vozovku sa rozbil. „Treba sa na to pozrieť, takéto niečo by na okruhu nemalo byť,“ hovoril šokovaný Glock, ktorému sa našťastie nič nestalo. „Toto by organizátor nemal prehliadnuť,“ pridal sa aj exmajster sveta Niki Lauda. „Keby bol trafil bariéru, mohlo sa to skončiť tragicky.“


Glockov monopost skončil v bariére



Prípad BarrichelloNeuveriteľné zmätky predviedla Honda so svojím skúseným jazdcom Rubensom Barrichellom. Najskôr ho zavolali tankovať a prezúvať v nevhodnej chvíli, keď v boxoch svietila červená. Pri jeho zastávke zazmätkovali mechanici a zdvihli mu „lízatko“, hoci ešte nemal dotankované, takže dvoch z nich zrazil. A navyše aj z boxov vyšiel na červenú, takže po pretekoch ho diskvalifikovali zo skvelého 6. miesta... „Museli sme ho zavolať do boxov, pretože už nemal benzín, hoci sme vedeli, že na trati je safety car a Rubens dostane 10-sekundovú penalizáciu,“ vysvetľoval nový šéf Hondy Ross Brawn. „Potom však vyšiel na červenú a tak ho dodatočne diskvalifikovali,“ dodal.
Kolízie monopostovViacerí sa obávali štartu, ten sa však zaobišiel bez incidentu. „Husto“ však bolo v prvej zákrute a po kolíziách Davidsona, Buttona, Massu, Vettela, Piqueta a Fisichellu išlo prvýkrát na trať bezpečnostné vozidlo. Nikto sa našťastie nezranil. Najdramatickejšia kolízia sa však odohrala v 25. kole medzi Massom a Coulthardom, po ktorej musel Škót odstúpiť a Massa pokračoval.

Kolízia Massu vo Ferrari s Coulthardom znamenala pre pilota Red Bullu predčasný koniec.



Zúfalé FerrariZo zimného sna sa veľmi tvrdo zobudilo Ferrari. Vytriezvenie priniesol dokonale zbabraný víkend. Červení zápasili so zlou stratégiou, technickými problémami, dávkou smoly, ale najmä, prekvapujúco, s jazdeckými chybami. Massa aj Räikkönen ich urobili niekoľko, napokon však vypadli po technických poruchách. Massa sa zaplietol do kolízie v prvom kole a potom odstrelil z pretekov Coultharda, Räikkönen si urobil dva „výlety“ mimo trať, pri súbojoch s Glockom a Kovalainenom.

Nešťastník KovalainenSmoliarom dňa bol tímový kolega víťazného Hamiltona Heikki Kovalainen. Druhý pilot McLarenu doplatil na Glockovu nehodu, pretože musel ísť do boxov z prvého miesta za bezpečnostným vozidlom. Po návrate sa zaradil až na koniec pelotónu a prišiel tak o isté miesto na pódiu. Bojoval s Alonsom aspoň o štvrtú priečku a pri tom zlyhal úplne: po skvelom predbiehacom manévri, nepochopiteľne spomalil a pustil Alonsa opäť pred seba. „Keď som si čistil priezor prilby, nešťastnou náhodou som sa na volante dotkol tlačidla obmedzujúceho rýchlosť v boxoch,“ kajal sa mladý Fín.

Vyberáme pre vás niečo PLUS