Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Kia Rio Sporty: Zaostrené

Archív

Zdroj: Archív

Reklama

Označiť toto auto výrazom ostré by asi bolo preháňaním, mnohými prvkami je však akčné Sporty predsa len ostrejšie, než bežná Kia Rio.

Rio Sporty sa predáva s benzínovou jednaštvorkou s maximálnym výkonom 71 kW (96 k). Nie je to síce žiaden dynamický zázrak, ak však motor podržíte vo vyšších otáčkach, dokážete auto rozkotúľať vcelku použiteľne. Tu sa však musíte rozhodnúť: buď budete jazdiť „slušne“, zmierení s nanajvýš priemernou mrštnosťou auta v nižších a stredných otáčkach, čo vám prinesie celkom pekné hodnoty spotreby, alebo sa budete snažiť vyžmýkať z neho maximum, bez ľútosti nad zhoreným benzínom. My sme počas testu jazdili tak i onak, čoho výsledkom bolo prekročenie spotreby, udávanej výrobcom pre kombinovanú prevádzku, o necelý liter na 100 km.

Chvályhodným prvkom, v tejto triede zďaleka nie zvyčajným, sú kotúčové brzdy aj na zadnej náprave. Konštrukcia podvozka je v podstate štandardom segmentu so závesmi McPherson vpredu a vlečnými ramenami spojenými torzne pružnou priečkou. Pri polotvrdom podvozku musíte počítať s tým, že vám, najmä pri jazde s nezaťaženým autom, trochu poodskakuje jeho zadná časť v hrboľatých zákrutách.

Po stránke vnútorného priestoru je Rio miernym nadpriemerom triedy, najmä v pozdĺžnom smere, s miestom na kolená vzadu by ste do výšky 180 cm nemali mať problém. Kufor má priemerný základ 270 litrov, s možnosťou zväčšenia sklopením zadného sedadla na slušné maximum 1145 litrov.

Akčná výbava Sporty, za 80 000 korún grátis, je orientovaná na športovosť skôr vizuálnu, plus zvýšený komfort a funkčnosť. Ocenili sme hlavne klimatizáciu, prvok dnes hojne žiadaný už aj v tých najlacnejších autách. Vodičovi dobre padne aj koženou potiahnutý volant, i keď s trochu tenkým vencom, a kožou potiahnutá rukoväť radiacej páky. Príjemným prvkom, v malých autách tiež dosť raritným, je lakťová opierka na prednom sedadle. Po chvíli štúdia akčného cenníka verzie Rio Sporty, ktorý je na kompletné vymenovanie až príliš dlhý, sme predsa len našli dva prvky, užitočné aj z najdôležitejšieho, teda bezpečnostného hľadiska: predné hmlovky a aktívne opierky hláv na predných sedadlách.

HODNOTENIE: * * * *

Plusy
Slušný ťah motora od stredných otáčok vyššie, mierne nadpriemerný priestor pre posádku, kotúčové brzdy aj na zadnej náprave, množstvo doplnkov v rámci akčnej verzie Sporty.

Mínusy
Tenký veniec volantu, odskakovanie zadnej nápravy na nerovnostiach, príliš ploché a tvrdé predné operadlá.

Technické údajeMotorbenzínový 1.4 R4Zdvihový objemVýkonKrútiaci momentKarosériaDlžka x Šírka x Výška:RázvorBatožinový priestorJazdné výkonyMaximálna rýchlostZrýchlenie 0-100 km/hSpotreba pocas testuCenaZákladná cena verzie
1399 cm3
71 kW/96 k pri 6000 ot/min
125 Nm pri 4700 ot/min
3990x1695x1470 mm
2500 mm
270/1145 l
173 km/h
12,3 s
7,1 l/100 km
od 399 700 Sk s DPH

Vyberáme pre vás niečo PLUS