Mazda 6 Kombi 2.0 MZR-CD: Zrelá krása
19. 10. 2007, 16:02 (aktualizované: 11. 7. 2024, 14:31)

Zdroj: Archív
Mazda 6 patrí medzi zrelé krásky, ktoré čochvíľa dostanú nástupcu. Napriek tomu má tento nezmar najmä s naftovým motorom pod kapotou stále čo ponúknuť.

Zdroj: Archív

Zdroj: Archív

Zdroj: Archív
Galéria k článku
Naftové motory pod kapotou Mazdy 6 nie sú ničím novým, veď prvý turbodiesel s označením MZR-CD sa v tomto modeli ukázal ešte v roku 2002. Mechanicky vychádzal ešte z pôvodného motora DiTD, odlišnosťou bol šestnásťventilový rozvod poháňaný jedným vačkovým hriadeľom. Týmto riešením dosiahli konštruktéri menšie priestorové nároky, menšiu hlučnosť a aj nižšie trecie straty. Vstrekovací systém vyvíjal na vtedajšiu dobu neuveriteľný tlak 1800 barov, za čo motor vďačil predovšetkým robustnému vysokotlakovému vstrekovaciemu čerpadlu Denso HP3.
Predminulý rok priniesol modernizáciu tohto agregátu, ktorá mu zabezpečila tichší chod a zníženie vibrácií. Postaral sa o tom nižší kompresný pomer, ktorý klesol z 18,3:1 na 16,7:1. Súčasťou úprav bola aj inštalácia bezúdržbového filtra pevných častíc do výfukového potrubia. Výsledkom bol zvýšenie výkonu na 105 kW a krútiaceho momentu až na 360 Nm. Vyšším výkonovým parametrom konštruktéri samozrejme prispôsobili aj spojku s väčším priemerom a silnejším prítlačným mechanizmom.
Interiéru sa dotkli len kozmetické úpravy, to znamená, že si stále zachováva výborné dielenské spracovanie, dobrú ergonómiu a športový posed za volantom. Na dnešné pomery však už mierne zaostáva v odhlučnení motora, ktorý je najmä počas prudkej akcelerácie v kabíne výrazne počuť.
Presné riadenie so znateľným odporom je výborné na ceste, ale horšie pri parkovaní. Celkovo je Mazda 6 autom postaveným pre skutočných vodičov. Jej športový charakter dokresľuje aj tvrdšie nastavenie podvozka, ktoré dovoľuje aj rýchlu športovú jazdu.
Dôležitým parametrom naftových motorov je ich spotreba. Štvorvalec 2.0 MZR-CD v Mazde 6 si za svoje služby počas testu pýtal priemerne 6,7 l/100 km. Veľmi často sme však využívali jeho veľký potenciál.
HODNOTENIE: * * * *
Plusy:
Veľký krútiaci moment motora, spotreba nafty, výborná kvalita spracovania, dobré jazdné vlastnosti, veľký vnútorný priestor.
Mínusy:
Horšie odhlučnenie motora, tuhé riadenie, komplikovanejšie ovládanie palubného počítača.
1998 cm3 |
105 kW/143 k pri 3500 ot/min |
360 Nm pri 2000 ot/min |
4690 x 1780 x 1480 mm |
2675 mm |
505/1712 l |
201 km/h |
9,8 s |
6,7 l/100 km |
od 999 900 Sk s DPH |