Mercedes-Benz 220 CDI T-Model:Biely kôň
30. 4. 2008, 7:30 (aktualizované: 11. 7. 2024, 13:38)

Zdroj: Archív
Členstvo v klube prestížnych kombi berú v Stuttgarte naozaj vážne. Mercedes-Benz C 220 CDI T-Model je toho výborným dôkazom.

Zdroj: Archív

Zdroj: Archív

Zdroj: Peter Ličák
Galéria k článku
Nemecký trojlístok Mercedes-BMW-Audi predvádza vnútornú rivalitu na všetkých frontoch a trieda kombiverzií odvodených od sedanov strednej triedy samozrejme nie je výnimkou. V tomto klube sa už dávno nehrajú na rekordy v objemoch batožinových priestorov, napriek tomu začínajú všetci traja výrobcovia toto nepísané pravidlo nenápadne bojkotovať.
Dôkazom je aj najnovšie kombi Mercedesu odvodené z triedy C. Už kolmejšie postavené zadné okno dáva čo to tušiť, ale predtucha sa definitívne zmení na realitu až po otvorení (za príplatok) elektricky ovládaných zadných dverí. Základným objemom 485 l a usporiadaním s rovnými bočnými stenami dostáva batožinový priestor céčka výrazný úžitkový rozmer, ktorý ešte podčiarkuje možnosť sklopenia zadného sedadla a zväčšenie jeho objemu na 1500 litrov. Práve toto číslo robí z Mercedesu najpriestrannejšieho zástupcu spomínaného trojlístka.
Okrem veľkosti a použiteľnosti kufra však dokáže kombi C 220 CDI bojovať aj kvalitným interiérom s rozumnou priestorovou ponukou, vyberanými obkladovými materiálmi a výkonným naftovým motorom. Ten však treba držať v režime nad 1500 otáčkami. Problémom nie je jeho ťah, ale nepríjemné dunenie, ktoré sa objaví približne v strede poľa medzi 1000 a 1500 otáčkami. Inak je to veľmi pružný a tichý agregát. Päťstupňový automat radí plynulo a hladko, pohotovejšie reakcie na zmeny jazdného štýlu by mu však isto prospeli.
S naftovým C 220 CDI sa dá reálne jazdiť so spotrebou medzi 7 a 8 l/100 km, auto sa však vďaka dobre naladenému podvozku nebojí ani ostrejšej jazdy, pri ktorej stúpne spotreba približne o liter na sto kilometrov.
Text: Václav Lipavský
Foto: PANER (2) a autor
HODNOTENIE * * * *
Plusy:
Kvalitne spracovaný interiér, nízka spotreba, využiteľnosť veľkého batožinového priestoru, imidž prémiového segmentu
Mínusy:
Pomalšie reakcie automatickej prevodovky, drahá príplatková výbava, dunenie motora pri nízkych otáčkach
2148 cm3 |
125 kW/170 k pri 3800 ot/min |
400 Nm pri 2000 ot/min |
4596x1770x1437 mm |
2760 mm |
485/1500 l |
220 km/h |
8,8 s |
7,4 l/100 km |
180 g/km |
od 1 182 000 Sk s DPH |