Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Mercedes-Benz G 320 CDI: Silová záležitosť

Archív

Zdroj: Archív

Reklama

Súčasné terénne autá sa snažia v teréne bojovať modernou technikou a aspoň akou takou efektivitou. Rovnako účinná však môže byť aj hrubá sila.

Mercedes-Benz G je popri Wrangleri a Defenderi skutočným klasikom v teréne, no na rozdiel od nich, dokáže svoju posádku hýčkať superluxusnou výbavou podobnou tej v najväčšom Mercedese. V jeho výbave tak nájdete aj kožené čalúnenie, klimatizáciu, všetko je ovládané elektricky a v zadnom nárazníku nechýbajú cúvacie senzory. Impozantné.

V roku 1979, kedy sa objavil prvý krát, plnil úlohu pracanta alebo príslušníka armády. Dnes je imidžovým terénnym autom a len málokto ho každý deň derie v ťažkom teréne. Konštrukčne na to však má. Je postavený na klasickom ráme a jeho tuhé nápravy znesú tvrdé zaobchádzanie. Na rozdiel od nezávislého zavesenia konkurentov ich môžete v ťažkom teréne mučiť celý deň. Na podvozku géčka naozaj nie je čo zničiť. Pozor si musíte dávať len vo vyjazdených koľajach, pretože diferenciály obmedzujú svetlú výšku auta.

V najhorších prípadoch máte k dispozícii aj elektricky ovládané mechanické uzávierky všetkých troch diferenciálov a redukčnú prevodovku.

Pod kapotou je naftový motor 320 CDI, ktorý má kvôli pohotovostnej hmotnosti až 2,5 tony zvýšený krútiaci moment z obligátnych 510 na 540 Nm. Vďaka tomu a krátko odstupňovanej sedemstupňovej automatickej prevodovke 7G-TRONIC sa dokáže na 100 km/h rozbehnúť už za 9,1 s.

Jazda v ňom má svoje špecifiká, ktoré musíte rešpektovať. Keď sa s ním zžijete, budete ovládať jedno z najvšestrannejších áut, ktoré nesklame na ceste a prekvapí v teréne. Za jeho talent si však musíte dosť priplatiť. G 320 CDI spotrebuje približne 11 l nafty na100 km.

HODNOTENIE: * * * *

Plusy:
Nepriestrelný imidž, veľmi odolná jednoduchá konštrukcia, nečakane luxusný interiér, pružný motor s dobrou spotrebou, výhľad z auta, tri uzávierky.

Mínusy:
Vysoká cena luxusnej výbavy, jazdné vlastnosti na ceste, rámová konštrukcia s vysokou hmotnosťou, bezohľadnosť auta pri kolíziách voči iným autám či chodcom.

Technické údajeMotorprepĺňaný naftový 3.0 V6Zdvihový objemVýkonKrútiaci momentKarosériaDlžka x Šírka x VýškaRázvorBatožinový priestorJazdné výkonyMaximálna rýchlostZrýchlenie 0-100 km/hSpotreba pocas testuCenaZákladná cena verzie
2987 cm3
165 kW/224 k pri 3800 ot/min
540 Nm pri 1600-2400 ot/min
4658 x 1690 x 1927 mm
2850 mm
480/2250 l
177 km/h
11,7 s
11,1 l/100 km
od 2 452 000 Sk s DPH

Vyberáme pre vás niečo PLUS