Mitsubishi Lancer Evo IX za 1.574.900,- Sk
5. 5. 2007, 14:09 (aktualizované: 11. 7. 2024, 14:51)

Zdroj: Archív
Na slovenský trh sa dostalo deviate prevedenie Lanceru Evo. Scivilizovaný súťažný automobil na bežné cesty sa u nás predáva za menej ako 1,6 milióna, čo bude pre mnohých určite veľmi zaujímavá čiastka...
Na slovenský trh sa dostalo deviate prevedenie Lanceru Evo. Scivilizovaný súťažný automobil na bežné cesty sa u nás predáva za menej ako 1,6 milióna, čo bude pre mnohých určite veľmi zaujímavá čiastka, ktorá zneistí aj všetkých záujemcov o podobne koncipovanú Imprezu WRX STI.V aktuálnom Lancere Evolution IX nájdeme opäť trubodúchadlom preplňovaný štvorvalec 4G63 s objemom 1997 cm3. K významným technickým pomôckam tento krát patria novo naladené trubodúchadlá so systémom chladenia stlačeného vzduchu a firemný systém variabilného časovania a zdvihu ventilov MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing and lift Electronic Control System). Predĺžením kanálov k trubodúchadlu sa zlepšil krútiaci moment v nízkych a stredných otáčkach, kde by teoreticky mal mať navrch hlavný konkurent - Subaru - s novým preplňovaným motorom s objemom 2,5 l. Mitsubishi zvláda vďaka 206 kW pri 6500 ot./min a 355 Nm pri 3500 ot./min zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,7 s a najviac ide 250 km/h. Motor je spojený s novou šesťstupňovou manuálne radenou prevodovkou.Pre porovnanie: Subaru Impreza WRX STI má v súčasnej dobe najvyšší výkon 206 kW pri 5600 ot./min, krútiaci moment dosahuje hodnotu 392 Nm pri 4000 ot./min, zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 5,4 s a najvyššia rýchlosť je 255 km/h. Pohotovostná hmotnosť je 1495 kg, čo je o 30 kg viac, ako v prípade Lanceru.Kto je však je rýchlejší na trati? Po prvých týždňoch za volantom civilného Eva IX je Václav Pech presvedčený, že to bude práve najnovšia evolúcia od Mitsubishi.Prepracovaný podvozok, ktorý má významný podiel na správaní auta vo vysokých rýchlostiach a na ovládateľnosti v zákrutách, disponuje štandardne nielen aktívnym medzinápravovým diferenciálom (podobne ako Impreza), ale aj aktívnym riadením všetkých kolies. Vpredu je diferenciál Torsen so zvýšenou svornosťou, v strede a vzadu elektrohydraulicky ovládané diferenciály regulujúce prenos krútiaceho momentu na jednotlivé kolesá.Mitsubishi Lancer Evo IX sa na našom trhu predáva za 1.574.900,-Sk. Za príplatok 65.000,-Sk môžete naviac dostať sadu športových tlmičov Bilstein a kované sedemnásťpalcové disky BBS, ktoré odoberú celkovo 4,4 kg z neodpruženej hmoty vozidla. Konkurenčné Subaru vyjde na 1.579.990,-Sk.