Reklama

Mitsubishi Lancer Evolution X: bližšie informácie.

Archív

Zdroj: Archív

Reklama

Evo X bude mať dvojspojkovú prevodovku.

Ako je to už u verzií série Evolution zvykom, aj nová generácia je doslova prešpikovaná najnovšími technológiami. Mitsubishi upresnilo aké novinky bude mať na svojej palube Evo X.

Konzervatívnych fanúšikov zrejme sklame informácia o tom, že manuálnu prevodovku v najnovšej generácii Eva vystrieda dvojspojková prevodovka SST. Mitsubishi sa tak rozhodlo v rámci snahy o čo najrýchlejšie auto v konečnom dôsledku. Rýchlejšie zrejme bude, len či bude aj rovnako zábavné, to ukáže až prvá jazda. V každom prípade, prevodovka SST nie je žiaden spomalený automat. Jej dve spojky pracujú podobne, ako ti v prevodovke DSG od Volkswagenu. Jedna z nich má na starosti nepárne prevodové stupne a tá druhá ostávajúce párne. To zabezpečuje plynulé a neprerušované zrýchlenie pri zmenách prevodových stupňov.

Prevodovka bude fungovať v troch automatických režimoch: Normal, Sport a S-Sport. Normal je určený do mesta a celkovo na jazdu kedy sa uprednostňuje spotreba pred výkonom. Zmena prevodového stupňa je viac komfortná ako rýchla. Režim Sport preradzuje rýchlosti o niečo rýchlejšie, vytočí motor aj trošku vyššie a využíva aj brzdenie motorom. No a režim S-Sport je určený pre chvíle, kedy ide hlavne o rýchlosť. Prevodovka radí tak rýchlo, ako sa len dá a motor vytáča až k červenému poľu. Je možné radiť aj úplne manuálne, prípadne manuálne zmeniť rýchlosť pri režimoch Normal a Sport, ale pri režime S-Sport vám elektronika nedovolí zaradiť vyššie, pokiaľ by po preradení nebol motor naďalej v optimálnych otáčkach.

Ďalšou dôležitou technickou novinkou je systém kontroly dynamiky S-AWC (Super All Wheel Control), ktorý má za úlohu rozdeľovať krútiaci moment medzi všetky štyri kolesá. Je schopný pracovať v troch rozličných nastaveniach v závislosti od povrchu, po ktorom sa vozidlo pohybuje (asfalt, štrk, sneh). Tento systém je zložený z viacerých podsystémov, ako napríklad ACD, čo je vlastne aktívny centrálny diferenciál, ASC (aktívny stabilizačný systém) a športovo ladené ABS. Skutočným technickým zázrakom je systém AYC, ktorý kontroluje nedotáčavosť a snaží sa ju minimalizovať vhodným prerozdeľovaním krútiaceho momentu medzi zadnými kolesami.

Mitsubishi Lancer Evolution X by malo byť predstavené na Tokyo Auto Show, kde bude mať premiéru taktiež nové Subaru Impreza WRX STi a nový Nissan Skyline GTR. Priama konkurencia pekne pokope...Predaj Eva X by sa mal začať v marci 2008.

Vyberáme pre vás niečo PLUS