Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D: Viac než dosť
22. 10. 2007, 16:41 (aktualizované: 11. 7. 2024, 14:30)

Zdroj: Archív
Nie v každom off-roade sa verzia s automatickou prevodovkou vydarí práve ideálne. Mitsubishi Pajero s naftovým motorom 3.2 DI-D však našťastie nie je ten prípad.
Nezávislé zavesenie všetkých kolies.... je to vôbec ešte off-road? V prípade nového Pajera určite áno. Zabudnite síce na extrémne kríženia náprav, pripravte sa však na to, že vás príjemne prekvapí tým, čo dokáže mimo pevnej cesty zvládnuť. Verzia s automatickou prevodovkou je na všetkých možných typoch (ne)ciest nápomocne suverénna a okrem zvýšenej spotreby (v ťažkom teréne aj okolo osemnástich litrov) nemá žiadne neduhy. Pripočítajte k tomu obrovský predný nájazdový uhol, redukciu, uzávierku v strede aj vzadu a dostanete výsledok, ktorý si nálepku „teréniak“ plne zaslúži.
Motor 3.2 DI-D má v spolupráci s päťstupňovým automatom o málo vyšší výkon a nepatrne nižší krútiaci moment. Celkovo si rozumejú veľmi dobre, čoho výsledkom je aj akceptovateľná priemerná spotreba počas testu, necelých jedenásť litrov.
Pajero je vďaka nezávislému zaveseniu kolies na off-road aj pozoruhodne komfortné a stabilné pri jazde po asfalte. A pridáva sa k tomu aj pohodlie interiérové. Vnútorný priestor je na prvých dvoch radoch sedadiel dostatočný aj pre vysoké postavy.
Tretí rad, keď je odložený, tak absolútne v kufri neprekáža, lebo je kompletne ukrytý v dokonalo rovnej batožinovej podlahe, ktorá je zarovno s nakladacou hranou. A v tomto šikovnom úkryte ho aj vidíme najradšej. Jednak preto, že keď sa pokúsite o jeho použitie, usadíte sem iba človiečikov, ledva prerastených cez legálne minimum detskej sedačky. A hlavne, preto, že za druhým radom sedadiel ostáva jaskynných 663 litrov objemu pri naložení pod úroveň okien. A to je, spolu s celkovou univerzálnosťou tohto auta, viac než dosť aj na náročné požiadavky päťčlennej posádky milovníkov mimocestného adrenalínu.
HODNOTENIE: * * * *
Plusy:
Dobré vlastnosti v teréne, radenie automat. prevodovky, komfort a jazdné vlastnosti na asfalte, vnútorný priestor, batožinový priestor v 5-miest. verzii, rovná batož. podlaha
Mínusy:
V teréne zvýšená spotreba, málo miesta na treťom rade sedadiel.
3200 cm3 |
125 kW/170 k pri 3800 ot/min |
373 Nm pri 2000 ot/min |
4900x1875x1900 mm |
2780 mm |
215/1790 l |
177 km/h |
14 s |
10,9 l/100 km |
od 1 459 900 Sk s DPH |