Neprajníkom vytreli zrak
25. 9. 2006, 13:13 (aktualizované: 11. 7. 2024, 15:10)

Zdroj: Archív
Napriek tomu, že spravodajskej televízii na Slovensku neprorokovali mediálni experti dlhú životnosť, TA3 v týchto dňoch oslavuje už 5. výročie.
Rovnako, ako pred 26 rokmi slávna CNN, ktorú si dnes zapne miliarda ľudí na celom svete, musela aj TA3 zvádzať boj s názormi o svojej opodstatnenosti,pretože v začiatkoch jej sledovanosť neprekračovala 1 percento. TA3 sa všakv súčasnosti môže pochváliť vyše miliónovou diváckou základňou počas kľúčových udalostí, ktoré hýbu krajinou. I keď svoje vysielanie televízia oficiálne odštartovala 23. septembra 2001, na niekoľko hodín „prehovorila“ užpočas teroristických útokov na USA, 11. septembra. „Práve týmto dňom sme začalidivákom pripomínať výrazné udalosti v histórii TA3,“ hovorí šéfredaktor spravodajstva a publicistiky, Alfonz Šuran.Čas na zmenu
Posledný rok sa v TA3 niesol v znamení zmien. V februári2006 televízia posadila do Hlavných správ moderátorskú dvojicu. „Ani TA3 nemohla žiť izolovane a ignorovať vôľu divákov,“ objasňuje AlfonzŠuran. Ďalším krokom bolo rozšírenie regionálneho spravodajstva. „Ešte pred rokom sme mali spravodajcov iba v Košiciach, no dnes disponujeme 25 štábmi v zložení redaktor a kameraman po celom Slovensku, vykrývame aj také regióny, o ktoré sa konkurencia nezaujíma.“ Vo februári TA3 spustila dvadsiatku novýchformátov a na obrazovke sa začalo striedať až 60 tvárí. V balíku noviniek sa ocitli aj relácie s príchuťou bulváru, ktoré nie všetci diváci prijali s nadšením. „Čisto spravodajských kanálov je málo. To, čo máme nastavené v oblasti šoubiznisu považujeme za optimálne,“ objasňuje Šuran.Vlajkové lode
Výkladnou skriňou, alebo tým najlepším, čo televízia vytvorila, sú jej trinajsledovanejšie programy – Hlavné správy, Téma dňa a diskusná reláciaV politike. Diváckej obľube sa teší aj investigatívna publicistika ČiernyPeter. „Príprava tohto programu je nesmierne náročná, na jednej reportáži sa pracuje niekoľko týždňov, keďže reportéri sú v pozícii vyšetrovateľov,“ tvrdí šéfredaktor. Naštartovali tu kariéru
Počas piatich rokov televízia odchovala veľa skvelých profesionálov.Svoju kariéru si pod logom TA3 naštartoval tohtoročný víťaz TOM-aRASŤO ŽITNÝ, moderátor politickej relácie STV O päť minút dvanásť BRANISLAVZÁVODSKÝ či hovorca prezidenta republiky MAREK TRUBAČ. Na špičkovépolitické moderátorky sa v TA3 vypracovali aj Beata Oravcová a SILVIAKUŠNÍROVÁ, ktorá v lete zamierila do JOJ-ky. „Na jednej straneje nám ľúto, že od nás odišli, na druhej strane sa nimi môžeme pochváliť. Dobrýchmoderátorov a redaktorov radi nepúšťame, no súperiť s konkurenciousa dá len do istej miery. U nás má však reportér šancu byť na obrazovke aj dvadsaťkrát za deň. V plnoformátovej televízii, ktorá venuje domácemu spravodajstvu zhruba 10 minút vo večerných spávach, je na obraze raz za deň. A niekedy ani to nie,“ tvrdí Šuran. TA3 V ČÍSLACH
Rekordy sledovanosti
1. Voľby 2006: TA3 si pozrelo 1 113 000 divákov
2. Stretnutie Bush – Putin: TA3 sledovalo 1 080 000 divákov
3. Nový rok 2006: na TA3 preplo 1 036 000 divákov