Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Neprajníkom vytreli zrak

Archív

Zdroj: Archív

Reklama

Napriek tomu, že spravodajskej televízii na Slovensku neprorokovali mediálni experti dlhú životnosť, TA3 v týchto dňoch oslavuje už 5. výročie.

Rovnako, ako pred 26 rokmi slávna CNN, ktorú si dnes zapne miliarda ľudí na celom svete, musela aj TA3 zvádzať boj s názormi o svojej opodstatnenosti,pretože v začiatkoch jej sledovanosť neprekračovala 1 percento. TA3 sa všakv súčasnosti môže pochváliť vyše miliónovou diváckou základňou počas kľúčových udalostí, ktoré hýbu krajinou. I keď svoje vysielanie televízia oficiálne odštartovala 23. septembra 2001, na niekoľko hodín „prehovorila“ užpočas teroristických útokov na USA, 11. septembra. „Práve týmto dňom sme začalidivákom pripomínať výrazné udalosti v histórii TA3,“ hovorí šéfredaktor spravodajstva a publicistiky, Alfonz Šuran.

Okrem šéfovania stíha ALFONZ ŠURAN moderovať aj Hlavné správyČas na zmenu
Posledný rok sa v TA3 niesol v znamení zmien. V februári2006 televízia posadila do Hlavných správ moderátorskú dvojicu. „Ani TA3 nemohla žiť izolovane a ignorovať vôľu divákov,“ objasňuje AlfonzŠuran. Ďalším krokom bolo rozšírenie regionálneho spravodajstva. „Ešte pred rokom sme mali spravodajcov iba v Košiciach, no dnes disponujeme 25 štábmi v zložení redaktor a kameraman po celom Slovensku, vykrývame aj také regióny, o ktoré sa konkurencia nezaujíma.“ Vo februári TA3 spustila dvadsiatku novýchformátov a na obrazovke sa začalo striedať až 60 tvárí. V balíku noviniek sa ocitli aj relácie s príchuťou bulváru, ktoré nie všetci diváci prijali s nadšením. „Čisto spravodajských kanálov je málo. To, čo máme nastavené v oblasti šoubiznisu považujeme za optimálne,“ objasňuje Šuran.Vlajkové lode
Výkladnou skriňou, alebo tým najlepším, čo televízia vytvorila, sú jej trinajsledovanejšie programy – Hlavné správy, Téma dňa a diskusná reláciaV politike. Diváckej obľube sa teší aj investigatívna publicistika ČiernyPeter. „Príprava tohto programu je nesmierne náročná, na jednej reportáži sa pracuje niekoľko týždňov, keďže reportéri sú v pozícii vyšetrovateľov,“ tvrdí šéfredaktor.

Sir FRANCIS DRAKE nalúpil pre kráľovnú cenné  poklady.Naštartovali tu kariéru
Počas piatich rokov televízia odchovala veľa skvelých profesionálov.Svoju kariéru si pod logom TA3 naštartoval tohtoročný víťaz TOM-aRASŤO ŽITNÝ, moderátor politickej relácie STV O päť minút dvanásť BRANISLAVZÁVODSKÝ či hovorca prezidenta republiky MAREK TRUBAČ. Na špičkovépolitické moderátorky sa v TA3 vypracovali aj Beata Oravcová a SILVIAKUŠNÍROVÁ, ktorá v lete zamierila do JOJ-ky. „Na jednej straneje nám ľúto, že od nás odišli, na druhej strane sa nimi môžeme pochváliť. Dobrýchmoderátorov a redaktorov radi nepúšťame, no súperiť s konkurenciousa dá len do istej miery. U nás má však reportér šancu byť na obrazovke aj dvadsaťkrát za deň. V plnoformátovej televízii, ktorá venuje domácemu spravodajstvu zhruba 10 minút vo večerných spávach, je na obraze raz za deň. A niekedy ani to nie,“ tvrdí Šuran. TA3 V ČÍSLACH
Rekordy sledovanosti
1. Voľby 2006: TA3 si pozrelo 1 113 000 divákov
2. Stretnutie Bush – Putin: TA3 sledovalo 1 080 000 divákov
3. Nový rok 2006: na TA3 preplo 1 036 000 divákov

Vyberáme pre vás niečo PLUS