Peugeot 207 SW
22. 8. 2007, 9:13 (aktualizované: 11. 7. 2024, 13:53)

Zdroj: Archív
Telom kombi, duchom milovník voľného času
Pred rokom začal Peugeot predávať vo Francúzsku a na dôležitých európskych trhoch Peugeot 207 - štvrtý článok svojho sortimentu na trhu malých vozidiel v Európe. Štvorica pozostáva z modelov 107, 1007, 206 a 207. Dnes túto ponuku doplnil Peugeot 207 SW so svojím zmyslom pre trávenie voľného času.
207 SW, zrýchľuje rytmus budovania modelového radu 207, pretože medzi uvedením hatchbacku a SW na trh ubehlo iba 15 mesiacov v porovnaní so 40 mesiacmi v prípade modelu 206. Po troj- a päťdverových hatchbackoch a 207 CC sa karoséria 207 SW zaraďuje do celkovej ponuky modelového radu 207.
207 SW idúci po stopách modelu 206 SW, ktorý sa stal lídrom vozidiel kombi triedy B2 vo Francúzsku a v Európe hneď od prvého roku uvedenia na trh (2003), dnes preberá štafetu. Oproti modelu 206 SW predstavuje 207 SW skutočný posun o generáciu a novými tromfami rozširuje oslovenú klientelu.
Nový 207 SW preberá štýl a dynamickú povahu hatchbacku, využíva jeho presnú koncepciu a vlastnosti. SW - dve písmená, ktoré pre Peugeot vyjadrujú objem, presvetlenie, modulárnosť a praktickosť s estetickým, plynulým a vyváženým zovňajškom, poskytujúcim celkovú dĺžku 4,15 m a priestor navyše. 207 SW poskytuje priestor, ktorý je veľmi jednoducho využiteľný a dosahuje 337 dm3 VDA, čo je o 67 dm3 viac ako v hatchbacku. 207 SW zaručuje svojim zákazníkom vlastnosti vozidla uznávané pri modeli 207 obohatené o celý rad plusov s cieľom vyhovieť špecifickým požiadavkám. Napríklad modulárnosť zadnej časti umožňuje jednoducho prispôsobiť objem okolnostiam. Jedným pohybom možno transformovať zadné sedadlo tak, že sa vytvorí dokonale rovná plocha v predĺžení podlahy batožinového priestoru. Prkatické je aj zadné okno otvárateľné nezávisle od zadných vyklápateľných dverí ,trojdielny kryt batožinového priestoru rozširujúci možnosti prístup do zadnej časti, väčšia priestrannosť vzadu.
Modely SW poháňajú tri benzínové motory s výkonom od 75 k (≈ 54 kW) do 120 k (≈ 88 kW) a dva naftové motory HDi s výkonom 90 k (≈ 66 kW) a 110 k (≈ 80 kW).
V duchu syntézy medzi komfortom a jazdnými vlastnosťami boli nápravy a riadenie s elektrickým posilňovačom prispôsobené novej karosérii, pri ktorej sa počíta s možnosťou väčšieho zaťaženia vzadu. Rovnako ako pri hatchbacku 207 tento nový model poskytuje primárnu bezpečnosť na vysokej úrovni, ktorá je doplnená starostlivo prepracovanou sekundárnou a terciárnou bezpečnosťou.
Presvetlenosť, tepelný komfort, akustický komfort a v niektorých verziách aj parfumový osviežovač vzduchu robia z Peugeotu 207 SW vozidlo veľmi vľúdne a pozorné voči vodičom. K maximálne príjemnému pobytu na palube prispievajú mnohé odkladacie priestory, autorádiá a systém RT4.
Ambiciózny 207 SW sa v nasledujúcich mesiacoch spestrí, aby pritiahol širšiu klientelu skutočným bohatým a rozmanitým modelovým radom. Verzia 207 SW Outdoor bude zameraná na trávenie voľného času v duchu „off road“, v štýle „bojovníka“ s väčšou svetlou výškou, vyžarujúca dojem zvýraznenej robustnosti. Model 207 SW RC sa bude vyznačovať zvýraznenou športovosťou. Objemný s ušľachtilou estetikou, poháňaný motorom 175 k (≈ 128 kW) – 240 Nm pri 1600 ot./min.
V roku 2008, ktorý je prvým celým rokom, by predaj 207 SW mal dosiahnuť 98 000 kusov, čo je 18 % celkového predaja všetkých karosérií 207. Pomer benzínové/naftové motory by mal byť 44% / 56%.
Pokiaľ ide o priemyselné zabezpečenie, stredisko v POISSY je exkluzívnym výrobcom 207 SW, kde bola vybudovaná výrobná jednotka s kapacitou 460 vozidiel za deň. Výroba 206 SW bola ukončená v januári 2006.
207 SW sa predáva od 5. júla 2007 vo Francúzsku, Veľkej Británii, Taliansku, Španielsku a v Portugalsku, zatiaľ čo v Nemecku od 12 júla. Na ostatné európske trhy príde v septembri.
Toto vozidlo príde na trh, ktorého význam neustále narastá. V priebehu rokov 2000 až 2006 význam segmentu B2 stále rástol, pričom vzrástol z 26,2 % celkového európskeho trhu na 30,5 %. Zastúpenie rôznych typov karosérií sa výrazne zmenilo: hatchbacky poklesli z 95 % segmentu B2 v roku 2000 na 82,4 % v roku 2006, pričom jednopriestorové vozidlá vzrástli z 1,8 % na 12 %, kabriolety z 0,1 % na 2,8 % a kombi boli stabilné okolo 3 % s nárastom v roku 2004 na 3,6 %.