Reklama

Peugeot 207 SW 1.6 HDi: Veľkosť nie je všetko

Archív

Zdroj: Archív

Reklama

Znie to možno trochu dvojzmyselne, je to ale práve o tom: nový Peugeot 207 SW sa bude sa snažiť skôr než rekordnými hodnotami presvedčiť štýlovosťou a praktickosťou svojho extra priestoru.

Dizajnéri a konštruktéri dokážu občas naozaj čarovať, platforma malého auta ich však dosť výrazne obmedzuje. A tak sa aj pri dvestosedmičke SW museli rozhodnúť: OK, obetujeme pár litrov priestoru, nech to auto zozadu vyzerá originálne.

Ako konkrétne sa teda nápadne tvarované pozadie podpísalo pod prepravnú kapacitu auta? Nuž, ešte pred pár rokmi, keď boli v segmente malých kombíkov dokopy len dva kusy, sme o základnom kufri predchodcu 206 SW konštatovali, že je menší. O modeli 207 SW žiaľ už musíme povedať, že jeho batožinový základ je v širšom konkurenčnom poli dokonca najmenší. Ani celkový objem nie je nijako rekordný, tu však už rozdiely v podstate nestoja za zmienku.

Dosť bolo ale frfľania, poďme radšej k tomu, čo nás na novom malom esvéčku a jeho kufri oslovilo pozitívne. Je to celkom rozhodne jeho kvalitatívna praktickosť, teda využiteľnosť. Dno batožinového priestoru je takmer zarovno s nakladacou hranou a po sklopení deleného zadného sedadla ostane v aute rovná podlaha. Navyše, túto operáciu vďaka šikovnému systému súčasného sklápania operadla so sedákom zvládne aj dieťa. Plus si k tomu pridajte ešte aj všemožné úchytné pomôcky a možno zabudnete na spomínané litrové deficity.

Nová dvestosedmička SW zdieľa s hatchbackom dostatok priestoru na predných sedadlách a aj samotnú veľmi dobrú kvalitu sedadiel. Ak očakávate od karosérie typu kombi viac miesta vzadu nad hlavou, nepreháňajte to s optimizmom: strecha dynamicky tvarovaného esvéčka smerom vzad klesá strmšie, než pri škatuľovitejších konkurentoch.

Po stránke jazdných vlastností je to podobne ako pri hatchbacku veľmi slušné. Dlhšie a ťažšie zadné partie naviac pomohli trochu ustabilizovať zadnú nápravu, ktorej polotuhá konštrukcia pri nenaloženom aute teraz odskakuje o chlp menej. Komfort pruženia je zhruba rovnako dobrý.

Pod prednou kapotou nám pracovalo to motorizačne najdrahšie, čo môžete do 207 SW dostať: známa naftová jednašestka HDi, dosť dobrá aj na to, aby ju koncern BMW použil do svojho nového MINI. V prípade 207 SW sa jej dá vyčítať snáď iba trochu dunenia pri voľnobehu a podtočenom motore, inak patrí do najužšej špičky svojej triedy po všetkých stránkach (pozri hodnotenie a technické údaje).

Text: Ladislav Malák
Foto: PANER (2) a autor

HODNOTENIE: * * * *

Plusy:
Jazdné vlastnosti, komfort pruženia, ťah a kultúra chodu motora, spotreba, predné sedadlá, využiteľnosť batožinového priestoru, odkladacie priestory.

Mínusy:
Objem batožinového priestoru, nepresný chod radiacej páky, odhlučnenie motora v nižších pásmach otáčok.

Technické údajeMotor prepĺňnaný naftový 1.6 R4Zdvihový objemVýkonKrútiaci momentKarosériaDĺžka x šírka x výškaRázvorBatožinový priestorPohotovostná hmotnosťJazdné výkonyMaximálna rýchlosťZrýchlenie 0-100 km/hSpotreba počas testuSpotreba udávaná výrobcomEmisie CO2CenaZákladná cena verzie
1560 cm3
80 kW/109 k pri 4000 ot/min
240 Nm pri 1750 ot/min
4156 x 1750 x 1527 mm
2540 mm
337/1258 l
1275 kg
193 km/h
10,3 s
5,5 l/100 km
5,0 l/100 km
131 g/km
od 574 000 Sk s DPH