Peugeot 307 2.0 HDi: Kontroverzný hrdina
18. 10. 2007, 12:28 (aktualizované: 11. 7. 2024, 14:32)

Zdroj: Archív
Peugeot 307 spôsobil v čase svojho príchodu vlnu nadšenia. Krátko potom však nadšenie opadlo a preplnené servisy nestíhali nové Peugeoty opravovať.
Peugeot 307 mal pri svojom uvedení na trh naozaj smolu. Zdanlivá banalita s elektrickým vedením posilňovača riadenia vyradila z prevádzky ich nemalé množstvo a zablokovala servisných pracovníkov záručných servisov na pekne dlhé obdobie. Problém sa vďaka zvolávacím akciám podarilo vyriešiť, dobré meno novinky však zmizlo v nenávratne.
Napriek tomu sa tristosedmičky predávali dobre a tak dnes nie je problém na nejakú v autobazáre naraziť.My sme si na test vybrali raný exemplár z roku 2002 s najrozšírenejším motorom 2.0 HDi a výkonom 66 kW (90k). Trochu netypická bola jeho trojdverová karoséria, ktorých sa u nás predsa len veľa nepredáva. Aj takáto verzia si však vďaka naftovému motoru ľahko nájde svojho kupca.
Interiér nášho auta bol v mimoriadne zachovalom stave. Palubná doska nebola na žiadnom mieste poškodená, ani nijak nevykazovala známky vyše štvorročného používania. Predné sedadlá mali iné čalúnenie než tie zadné, čo prezrádza ich výmenu. Každopádne, počas jazdy na rozbitej ceste sa ozývalo len jemné povŕzgavanie.
S nerovnosťami si dobre poradil aj podvozok, žiadne výrazné búchanie náprav sa nekonalo. Tieto Peugeoty sú známe poddimenzovanými hornými úchytmi zadných tlmičov, čo spôsobuje hluk od zadnej nápravy pri prejazde veľkých nerovností. Na našom aute sme podobný jav nepostrehli.
Motor mal najazdených vysoko cez 100 000 km, stále bol však v dobrom stave. Ani pri maximálnej akcelerácii sa z výfuku nevyvalil čierny dym plný sadzí. V opačnom prípade by bolo turbo v koncoch a jeho výmena rozhodne nie je lacná záležitosť.
Pri kúpe tohto typu sa vyhnite kusom, ktoré neustále bojujú s drobnými poruchami. Jednu opravíte a hneď sa objaví druhá. Inak ste na najlepšej ceste do blázinca.Tristosedmička nikdy nekandidovala na víťazku súťaže spoľahlivosti, keď sa vám však podarí naraziť na kus s vychytanými detskými chorobami, prípadne neskorší exemplár, vie mnoho rokov slúžiť ako veľmi pohodlné a spoľahlivé auto.
Plusy:
pohodlné sedadlá, solídne jazdné vlastnosti, dobré odhlučnenie motorov
Mínusy:
poddimenzované pruženie zadnej nápravy, detské choroby, so základným motorom obmedzená dynamika
Časté poruchy:
Problémové uloženie zadnej nápravy, zlé uloženie predného priečneho stabilizátora, poruchové vstrekovače systému common-rail, vibrácie motora 2.0 HDi, vibrácie riadenia, poruchy súvisiace s elektrikou
Naše odporúčanie:
Z benzínových agregátov je pre tristosedmičku veľmi vhodným motorom štvorvalec 1.6i 16V. Jeho výhodou je tichý chod, prijateľná spotreba a ochota k vytáčaniu do vyšších otáčok. Zabudnúť nesmieme ani na malú hmotnosť.Trochu sklamaní by ste mohli byť z prvého 2.0 HDi (66 kW/90 k). V prípade modelu 307 dostal vstrekovanie Siemens, čoho dôsledkom je neochota reagovať na zošliapnutie plynového pedálu. Auto tak môže pôsobiť lenivým dojmom. Exempláre so vstrekovaním Bosch sú na tom lepšie.