Peugeot 308 2.0 HDi: Prvý medzičas
20. 2. 2008, 6:30 (aktualizované: 11. 7. 2024, 14:14)

Zdroj: Shutterstock
Dlhodobý test modelu Peugeot 308 sa presunul do svojej druhej pätiny. Je preto najvyšší čas na chvíľu sa zastaviť a zhodnotiť jeho doterajšie účinkovanie v našom redakčnom tíme.
Zdroj: Dušan Křístek
Zdroj: Archív
Zdroj: Archív
Galéria k článku
Od spustenia nášho dlhodobého testu ubehli už viac ako dva mesiace a na tachometri Peugeotu 308 2.0 HDi Executive Pack medzičasom pribudlo takmer 10 000 km. To je dostatočná porcia na to, aby sme sa s vami mohli podeliť o prvé hlbšie dojmy.
Interiér pôsobil už za nova veľmi príjemným dojmom a ani s pribúdajúcim časom sme svoj názor naň nezmenili. Nie sú v ňom žiadne samoúčelné dizajnové prvky, ktoré síce vyzerajú efektne, no časom začnú liezť na nervy. Spokojní sme zatiaľ aj s dielenským spracovaním interiéru, plasty nevŕzgajú ani na hrboľatej ceste a všetky dielce lícujú tak ako majú.
Podvozok je naladený trochu tvrdšie, než sme pri autách tejto značky zvyknutí, takže na našich deravých cestách sa ozýva viac než by sme čakali. Hluk od náprav je však daný ich konštrukciou a s pribúdajúcimi kilometrami sa nezosilňuje. Uvidíme, ako na tom bude podvozok po zime, zatiaľ si však drží čistý štít.
Motor už môžeme označiť za takmer zabehnutý, takže je možné celkom reálne hodnotiť aj jeho dynamiku a každodennú použiteľnosť. Tento agregát je nám dobre známy z väčšieho modelu 407 SW, ktorý už dlhodobý test v našej redakcii absolvoval. V tristoosmičke sa správa veľmi podobne, je tichý v celom spektre otáčok a nechá sa vytočiť až k hranici 5000. V nízkych otáčkach, alebo pri akcelerácii sa však spod kapoty ozývajú mierne vibrácie. Ich pôvod sme zatiaľ neodhalili, možno pomôže prvá servisná prehliadka.
Prvá pätina testu je teda za nami. Auto ju podľa očakávania zvládlo takmer bez problémov, či mu to však vydrží aj počas zvyšných 40 000 km, ukáže až čas. O všetkom vás samozrejme budeme informovať.
Text: Václav Lipavský
Foto: PANER (2), autor
HODNOTENIE * * * *
Plusy:
Tichý a výkonný naftový motor, spotreba pri akomkoľvek režime jazdy, bohatá výbava, priestor v interiéri, kvalita spracovania interiéru
Mínusy:
Trochu neistý podvozok pri športovej jazde, vysoká cena, výhľad smerom vzad, presnosť prevodovky
1997 cm3 |
100 kW/136 k pri 4000 ot/min |
320 Nm pri 2000 ot/min |
4276x1815x1498 mm |
2608 mm |
348/1201 l |
1447 kg |
205 km/h |
10,1 s |
5,9 l/100 km |
5,5 l/100 km |
146 g/km |
od 754 000 Sk s DPH |