Peugeot Expert Furgon 2.0 HDi: Pojazdný sklad
19. 10. 2007, 12:57 (aktualizované: 11. 7. 2024, 14:31)

Zdroj: Archív
Týmito dvoma slovami by sa stručne dali zhodnotiť vlastnosti nového Peugeota Expert v úžitkovej verzii Furgon. Testovali sme verziu L1H1 s motorom 2.0 HDi.
L1H1 konkrétne znamená kratší, presne trojmetrový rázvor, a základnú výšku 1942 mm. Do tohto veľkostného formátu sa podarilo vtesnať veľmi slušný nákladový priestor s dĺžkou podlahy 2254 mm, šírkou medzi blatníkmi 1245 mm a celkovou šírkou 1600 mm. Výsledkom je prepravná kapacita rovných 5 m3. Výborné!
Kritiku neznesie ani prístupnosť nákladového priestoru. Nakladacia hrana má minimálnu výšku iba 562 mm a okrem zadných dvojkrídlových dverí sa k nákladu dostanete aj pravými posuvnými bočnými dverami. Za tie ľavé si musíte priplatiť, za plechové aj za presklené rovnakú sumu.
Moderné dodávky sa po stránke komfortu pre posádku v kabíne stále viac približujú osobným autám. Ani nový Partner v tomto smere nezaostáva. I keď, zabudnite na pohodlie na sériovej dvojmiestnej lavici spolujazdca: ak ju skutočne obsadíte dvoma osobami, bude to riadna tortúra, najmä pre chudáka v strede. Nami testovaný Expert bol jednou z najdynamickejších zo všetkých ôsmich možných kombinácií. Pod jeho krátkym predkom pracoval dvojliter HDi, navyše spriahnutý s nakrátko odstupňovaným šesťrýchlostným manuálom. Väčšinou sme behali s prázdnym autom, pri rezerve ťahu, ktorú sme cítili, si však vieme bez problémov predstaviť aj jazdu s plnou 1,2-tonovou záťažou.
Príjemným zistením, aj keď už nijako prekvapujúcim, bola dobrá kultúra chodu motora, a tiež spotreba: bez problémov sme sa počas jazdy prevažne bez nákladu vedeli dostať pod hranicu siedmich litrov na 100 km.
Počas jazdy naprázdno nás príjemne prekvapil aj komfort pruženia, ktorý v dodávkach bez nákladu nebýva zďaleka pravidlom. Pripravte sa však na trochu plavnejšie reakcie auta na volant, o poriadne dlhých dráhach chodu páky prevodovky so supergumenými „dorazmi“ ani nehovoriac – v ich prípade však už o prekvapení hovoriť nemôžeme....
HODNOTENIE: * * * *
Plusy
Veľkosť a prístupnosť nákladového priestoru, užitočná hmotnosť, ťah, kultúra chodu a spotreba motora, odstupňovanie prevodovky, komfort pruženia.
Mínusy
Nepohodlné sedenie v trojici, dlhé a nepresné dráhy chodu prevodovky, trochu vláčne jazdné vlastnosti a reakcie riadenia.
1997 cm3 |
88 kW/120 k pri 4000 ot/min |
300 Nm pri 2000 ot/min |
4805 x 1895 x 1942 mm |
3000 mm |
5,0 m3 |
160 km/h |
12,8 s |
6,9 l/100 km |
od 702 000 Sk bez DPH |