Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Peugeot Expert Furgon 2.0 HDi: Pojazdný sklad

Archív

Zdroj: Archív

Reklama

Týmito dvoma slovami by sa stručne dali zhodnotiť vlastnosti nového Peugeota Expert v úžitkovej verzii Furgon. Testovali sme verziu L1H1 s motorom 2.0 HDi.

L1H1 konkrétne znamená kratší, presne trojmetrový rázvor, a základnú výšku 1942 mm. Do tohto veľkostného formátu sa podarilo vtesnať veľmi slušný nákladový priestor s dĺžkou podlahy 2254 mm, šírkou medzi blatníkmi 1245 mm a celkovou šírkou 1600 mm. Výsledkom je prepravná kapacita rovných 5 m3. Výborné!

Kritiku neznesie ani prístupnosť nákladového priestoru. Nakladacia hrana má minimálnu výšku iba 562 mm a okrem zadných dvojkrídlových dverí sa k nákladu dostanete aj pravými posuvnými bočnými dverami. Za tie ľavé si musíte priplatiť, za plechové aj za presklené rovnakú sumu.

Moderné dodávky sa po stránke komfortu pre posádku v kabíne stále viac približujú osobným autám. Ani nový Partner v tomto smere nezaostáva. I keď, zabudnite na pohodlie na sériovej dvojmiestnej lavici spolujazdca: ak ju skutočne obsadíte dvoma osobami, bude to riadna tortúra, najmä pre chudáka v strede. Nami testovaný Expert bol jednou z najdynamickejších zo všetkých ôsmich možných kombinácií. Pod jeho krátkym predkom pracoval dvojliter HDi, navyše spriahnutý s nakrátko odstupňovaným šesťrýchlostným manuálom. Väčšinou sme behali s prázdnym autom, pri rezerve ťahu, ktorú sme cítili, si však vieme bez problémov predstaviť aj jazdu s plnou 1,2-tonovou záťažou.

Príjemným zistením, aj keď už nijako prekvapujúcim, bola dobrá kultúra chodu motora, a tiež spotreba: bez problémov sme sa počas jazdy prevažne bez nákladu vedeli dostať pod hranicu siedmich litrov na 100 km.

Počas jazdy naprázdno nás príjemne prekvapil aj komfort pruženia, ktorý v dodávkach bez nákladu nebýva zďaleka pravidlom. Pripravte sa však na trochu plavnejšie reakcie auta na volant, o poriadne dlhých dráhach chodu páky prevodovky so supergumenými „dorazmi“ ani nehovoriac – v ich prípade však už o prekvapení hovoriť nemôžeme....

HODNOTENIE: * * * *

Plusy
Veľkosť a prístupnosť nákladového priestoru, užitočná hmotnosť, ťah, kultúra chodu a spotreba motora, odstupňovanie prevodovky, komfort pruženia.

Mínusy
Nepohodlné sedenie v trojici, dlhé a nepresné dráhy chodu prevodovky, trochu vláčne jazdné vlastnosti a reakcie riadenia.

Technické údajeMotorprepĺňaný naftový 2.0 R4ObjemVýkonKrútiaci momentKarosériaDĺžka x Šírka x VýškaRázvorNákladový priestorJazdné výkonyMaximálna rýchlosťZrýchlenie 0-100 km/hSpotreba počas testuCenaZákladná cena verzie
1997 cm3
88 kW/120 k pri 4000 ot/min
300 Nm pri 2000 ot/min
4805 x 1895 x 1942 mm
3000 mm
5,0 m3
160 km/h
12,8 s
6,9 l/100 km
od 702 000 Sk bez DPH

Vyberáme pre vás niečo PLUS