V PSA Peugeot Citroën Trnava počas leta prijali 750 ľudí
8. 9. 2006, 16:00 (aktualizované: 11. 7. 2024, 15:15)

Zdroj: Archív
TRNAVA - V trnavskom závode automobilky PSA Peugeot Citroën prijali počas letných mesiacov jún, júl, august 750 nových zamestnancov. Ako informovala agentúru SITA náborová manažérka Daniela Záhorská, firma po hromadnom nábore začala od septembra s prácou na dve zmeny. V súčasnosti počet zamestnancov automobilky presiahol 2 900 ľudí.
Obyvatelia Trnavy a jej okolia predstavujú okolo 40 % zamestnancov. V septembri by malo do závodu nastúpiť ďalších 250 ľudí. Pôjde predovšetkým o výrobných pracovníkov.
Spoločnosť ešte koncom školského roka uskutočnila aj náborovú kampaň na stredných a vysokých školách. Záhorská vysvetlila, že automobilka oslovila najmä absolventov technických odborov. "Absolventi stredných škôl však majú štatút študenta až do konca augusta, a preto neboli motivovaní hľadať si trvalú prácu počas letných mesiacov," skonštatovala. Spoločnosť očakáva, že v týchto dňoch sa budú hlásiť na úrady práce, prípadne sa s ňou skontaktujú.
Výstavba závodu s investíciou 700 mil. eur sa začala v roku 2003. Závod vyrábajúci najnovší model značky Peugeot s označením 207 doplnil jeho dve ďalšie strediská vo francúzskom meste Poissy a v španielskom Madride. V roku 2006 by malo trnavskú fabriku opustiť okolo 60 tis. vozidiel, v roku 2007 asi 240 tisíc. Pri plnej kapacite v roku 2008 vyprodukuje závod 300 tis. áut ročne, za hodinu to bude 55 áut.
Automobilka pôvodne chcela postaviť pri Trnave aj druhý závod, do ktorého plánovala investovať 350 mil. eur a zamestnať ďalších 1 800 ľudí. Podľa oficiálneho stanoviska, ktoré poskytla agentúre SITA vo štvrtok, však ďalšiu fabriku nepostaví. Namiesto toho len rozšíri existujúce výrobné linky a pridá ďalšiu pracovnú zmenu. Vo vyjadrení PSA uviedla, že silnejúce konkurenčné prostredie sa podpísalo pod potrebu hľadať efektívnejšie spôsoby výroby v celej skupine PSA Peugeot Citroën. Ako sa v upravenom projekte zmenia náklady a počet pracovných príležitostí spoločnosť nespresnila. Parametre projektu sa v súčasnosti tvoria. Spoločnosť však potvrdila, že splní záväzok vyrábať od roku 2010 v Trnave nový typ vozidla. Dodržať chce aj plánovaný objem výroby - 150 tis. áut ročne, ktorý oznámila v prípade druhej fabriky.