Reklamácia dovolenky: Na čo máte právo?
14. 6. 2007, 2:00 (aktualizované: 11. 7. 2024, 14:33)

Zdroj: Archív
Možno to poznáte - namiesto trojhviezdičkového hotela vás ubytujú v dvojhviezdičkovom a strava nezodpovedá popisu z katalógu - aj to sú niektoré nepríjemné situácie, do ktorých sa môže dostať každý dovolenkár.
Mali by ste však vedieť, žeako spotrebiteľ máte právo dovolenku reklamovať.Pozor si však treba dávať už pri samotnompodpise zmluvy.Možnej reklamácii sa môžetevyhnúť i správnym výberomcestovnej kancelárie. Pýtajtesa na skúsenosti iných, priateľova známych. A hlavnenebojte sa pýtať priamo v cestovnejkancelárii - nepodpisujtezmluvu skôr, ak vám nieje všetko jasné. Zmluva o zájazdetotiž musí odpovedaťna základné otázky: kde, kto,kedy a hlavne za koľko.Rovnako si dajte pozorna fotografie v katalógupri vybranom zájazde. Cestovnékancelárie vyberajú tienajlepšie, ale zaujímajte sa ajo okolie hotela. Predídete taksituácii, že hotel síce budepodľa vašich predstáv zodpovedajúciobrázkuv katalógu ,ale od pláže ho bude deliťštvorprúdová komunikácia.
Vyššia cenaPozor aj na to, či máte v zmluvedohodnuté zvýšenie cenyzájazdu zo strany cestovnejkancelárie. Môže tak urobiťv prípade zvýšenia dopravnýchnákladov, letiskových čiprístavných poplatkov, aleboak dôjde k zmene kurzu korunypoužitého na určenieceny zájazdu v priemere viacako 5 percent. Platí to všakiba v prípade,keď k tomutozvýšeniudôjde do 21. dňa pred začatímzájazdu. Od zmenenejzmluvy, s ktorou nesúhlasíte,môžete odstúpiť. Urobte tak,ale písomne a doporučenýmlistom s návratkou.
Riešenie na miesteAk sa na mieste pobytu vyskytnúproblémy, neváhajtea obráťte sa hneď na delegáta.„Dôležité je vždy spísať namieste záznam o reklamáciichybných služieb s delegátomcestovnej kancelárie,“vysvetľujeMiroslavTulák zo Združeniaslovenských spotrebiteľov.Máte právo, aby vám v prípadenespokojnosti ubytovanievymenil. Ak by to nebolomožné, nedostatky si radšejnafoťte. Poslúžia vám ako dôkazovýmateriál, keď v cestovnejkancelárii budete zájazdreklamovať. Písomnú reklamáciutreba zaslať písomnenajneskôr do troch mesiacovod skončenia dovolenky.„Cestovná kancelária musíreklamáciu vybaviť podľa zákonado 30 dní, odkedy juklient po návrate domovuplatní,“ dodáva Tulák.
Chránia vás zákony Európskej únie:- Ak zájazdový operátor skrachuje, musí zabezpečiť, aby ste sa dostali domov.
- Ak dovolenka nezodpovedá tomu, čo bolo v katalógu, musí vám cestovná kancelária ponúknuť náhradu.
- Ak cestovná kancelária skúša zmeniť cenu či miesto dovolenky bez vášho súhlasu, máte právo dovolenku zrušiť.
- Ak zájazdový operátor preobjedná váš let, požadujte kompenzáciu.
- Viac svojich práv môžete nájsť na www.pravaspotrebitela.sk.