Seat Altea Freetrack 2.0 TDI: Efektívna sila
23. 1. 2008, 6:30 (aktualizované: 11. 7. 2024, 14:27)

Zdroj: Archív
Obujte Alteu XL do gumákov s vysokými podrážkami, oblečte jej nepremokavé oblečenie a vyžeňte ju von do daždivého počasia. Po dvoch dňoch sa vám vráti s drsnejším pohľadom na svet a nápisom freetrack na dverách batožinového priestoru.

Zdroj: Archív

Zdroj: TV Markíza

Zdroj: anc
Galéria k článku
Nebudeme okolo toho obchádzať ako okolo horúcej kaše, Altea freetrack je dobré auto. Už Altea XL, z ktorej tento horal vychádza, prekypuje talentom. Pohon všetkých kolies a väčšia svetlá výška robia z modelu freetrack ešte všestrannejšie a použiteľnejšie auto.
Na ceste sa freetrack nakláňa o niečo viac, vzhľadom na svetlú výšku a pneumatiky s vyšším profilom však drží stopu veľmi dobre a jazdnými vlastnosťami na ceste rozhodne prekonáva všetky momentálne dostupné SUV. Trochu na ne stráca v teréne. Nie trakciou, tá je vďaka pohonu všetkých kolies pomocou medzinápravovej spojky Haldex výborná, ale nižšou svetlou výškou. Treba si však uvedomiť, že freetrack nie je určený do ťažkého terénu, ale na poľné cesty a všade tam, kde pohon jednej nápravy nestačí. Riadenie je presné a dovoľuje aj športovejšiu jazdu, spätná väzba však pneumatikami s vyšším profilom ešte viac utrpela.
Niekoľko zmien sa odohralo aj v interiéri. Vnútorné obloženie dverí a stredová konzola dostali dekór z podozrivo vyzerajúceho tmavohnedého plastu, prístrojový panel prešiel miernymi optickými zmenami a športové predné sedadlá pripomínajú verziu Cupra. Z tej pochádza aj zvláštne tvarovaná hlavica radiacej páky.
Bohužiaľ, freetrack si zachoval aj všetky necnosti východzieho modelu, takže pod kapotou čakajte mimoriadne silný, ale aj hlučný štvorvalcový turbodiesel so systémom priameho vstrekovania čerpadlo-dýza. Je nadpriemerne výkonný, pričom jeho spotreba ostáva aj pri jazde v ľahšom teréne na únosnej miere. My sme počas celého testu dosiahli 7,2 l/100 km, čo je na výkon motora 125 kW (170 k) veľmi dobrá hodnota.
Text: Václav Lipavský
Foto: PANER (2), autor
HODNOTENIE: * * * *
Plusy:
Silný motor, variabilný a priestranný interiér, presné radenie a riadenie, efektívny prenos pohonu, solídne jazdné vlastnosti, kvalita dielenského spracovania.
Mínusy
Úzky využiteľný rozsah otáčok motora, dunenie agregátu pod 2000 otáčkami.
1968 cm3 |
125 kW/170 k pri 4200 ot/min |
350 Nm pri 1800 ot/min |
4493 x 1788 x 1622 mm |
2576 mm |
452/1521 l |
1568 kg |
204 km/h |
8,7 s |
7,2 l/100 km |
6,8 l/100 km |
179 g/km |
od 1 039 900 Sk s DPH |