Škoda Fabia Combi 1.4 16V:Nakladačka
23. 4. 2008, 16:30 (aktualizované: 11. 7. 2024, 13:39)

Zdroj: Archív
Kufor je pri kombíku určenom pre široké masy alfou a omegou. Zanedbateľnými nie sú ani ďalšie odkladacie možnosti. Ako je na tom v tejto oblasti naša dlhodobo testovaná Škoda Fabia Combi?

Zdroj: Peter Brenkus

Zdroj: ARCHÍV S. K.

Zdroj: Archív
Galéria k článku
Škoda Fabia pri výmene generácií dosť podstatne podrástla do výšky, čo možno trochu ublížilo hromadnej akceptovanosti dizajnu, určite však pridalo na praktickej stránke. Zákonite sa to muselo prejaviť aj v batožinovom priestore, a aj sa prejavilo. Základného objemu za zadným sedadlom pod krycou roletkou pribudlo v Combi o 54 na výsledných 480 litrov, celkový objem pri zložení zadného sedadla sa zväčšil dokonca až o statočných 235 na výsledných 1460 litrov. A to je hodnota, ktorú vám dnes medzi malými kombíkmi nedá ani jeden z relevantných konkurentov.
Kufor novej Fabie Combi je celkom uspokojivý aj po kvalitatívnej stránke. Hneď v prvom momente nás potešilo plató s praktickým otváraním po stlačení stredu jeho zadnej hrany. Dobrá je aj využiteľnosť vďaka pravidelnému tvaru. Menší tieň na túto záležitosť vrhá schodík, ktorý vznikne po sklopení asymetricky deleného zadného operadla, pričom musíte najprv vyklopiť aj delený sedák. Rovina ktorá vznikne, je pomerne plochá, nie však ideálna. Trochu nám čelá zvraštil aj odskok nakladacej hrany od dna kufra. Tento detailný nedostatok by mohlo vyriešiť dvojité dno batožinového priestoru.
Kufor nami testovanej Fabie má k dispozícii ešte 12-voltovú zástrčku a niekoľko fixných háčikov na zavesenie povedzme igelitiek s nákupom. Už to je celkom dosť, ak by ste však chceli ešte viac, môžete si priplatiť za funkčný paket s kadejakými ďalšími praktickými šikovnosťami.
Základom dobrého dojmu z odkladacích priestorov je schránka, presnejšie dve schránky pred spolujazdcom, z ktorých dolná je v našom prípade dokonca klimatizovaná. Veľmi dobre sú na tom aj dvere, do ktorých bez problémov odložíte litrovú plastovú fľašu s nápojom, s trochu snahy sem napcháte aj niektoré štíhlejšie poldruhalitrovky. Miesto na odloženie si nájdu aj menšie plechovky s nápojmi, či napríklad mobil alebo peňaženka.
Na záver ešte krátke odbočenie od kufrovej témy k aktuálnemu priebehu testu. Motor sa nám už celkom slušne zabieha, spotreba, o ktorú sme si začali robiť starosti už na začiatku, však zatiaľ poklesla iba o 0,1 l/100 km na hranicu, ešte stále dosť vzdialenú od sľubu výrobcu. Uvidíme, ako sa to bude vyvíjať ďalej, ešte celkom nehádžeme flintu do žita.... Inak zatiaľ nemáme autu čo vyčítať, funguje ako dobre zostrojené švajčiarske hodinky.
Text: Ladislav Malák
Foto: PANER (1) a Peter Michalec
HODNOTENIE: * * * *
Plusy
Základný i celkový objem a využiteľnosť kufra, kvalitné plató s praktickým otváraním, objem a množstvo odkladacích priestorov.
Mínusy
Odskok nakladacej hrany od dna kufra, schodík po sklopení zadného operadla.
1390 cm3 |
63 kW/85 k pri 5000 ot/min |
132 Nm pri 3800 ot/min |
4239 x 1642 x 1498 mm |
2462 mm |
480/1460 l |
1075 kg |
175 km/h |
12,7 s |
7,5 l/100 km |
6,5 l/100 km |
155 g/km |
od 359 900 Sk s DPH |