Reklama

Škoda Fabia Combi 1.4 16V: Pripraviť sa, pozor....

Archív

Zdroj: Archív

Reklama

Malé kombi má na Slovensku šancu stať sa vyhľadávaným rodinným vozidlom. Musí však poskytnúť celkový súbor kvalít, ktoré preverí náš nový dlhodobý test. Na štarte stojí nová Fabia Combi 1.4 16V.

Priznáme sa, že raketový nástup novej Fabie do tohto roka nás dosť prekvapil. Lepšiu východiskovú pozíciu na štart ďalšieho zo série našich dlhodobých testov si teda pre nový český kombík ani nevieme predstaviť.

Fabia prvej generácie v našich dlhodobých skúškach obstála veľmi dobre. Dvojka teda bude mať čo robiť, aby minimálne nepokazila tomuto modelovému radu reputáciu. Jej šanca bude dlhá 30 000 kilometrov. Počas nich sa síce možno až tak neprejaví spoľahlivosť auta, čo to by však predsa len mohlo vyplávať na povrch. Úlohou tohto relatívne kratšieho dlhodobého testu bude predovšetkým preveriť auto po všetkých technických a praktických stránkach.

Predošlé dve Fabie prvej generácie sme preháňali s (vtedy) novou trojvalcovou benzínovou jednadvojkou, hatchback so slabšou, kombi so silnejšou. Tentoraz sme si vzali na mušku modernizovanú verziu šestnásťventilovej benzínovej jednaštvorky s maximálnym výkonom 63 kW (85 k). Tú si v základe dokážete v kombinácii s karosériou typu kombi zaobstarať za zaujímavých ani nie 360-tisíc. Už letmý pohľad na obrázky na tejto dvojstrane však odhalí, že sme siahli po drahšej, vyššej a dynamickejšie ladenej výbave Sport. Jej prvky si postupne rozoberieme pri jednotlivých výstupoch testu.

Testovaný motor bude mať rozhodne čo robiť aj s so záťažou, pretože keď na vás zazýva v tejto triede podľa všetkého najväčší batožinový priestor, priam vás pokúša naložiť ho doplna a vyskúšať, čo auto znesie. Podrobnejšie sa samozrejme povenujeme aj ďalším kvantitatívnym a kvalitatívnym aspektom vnútorného priestoru.

V čase, keď čítate tieto riadky, už pravdepodobne bude tachometer v našom aute ukazovať niečo cez 5000 tisíc. Prvé dojmy z auta sa samozrejme zrodili aj pri prvých zábehových tisíckach. Aké sú?

Po motorickej stránke sa testovaná Fabia zjavne ešte len prebúdza. Na začiatku testu nám vykazovala aj dosť vysoké spotreby: začali sme na priemere okolo ôsmich litrov, behom asi troch tisíc kilometrov sa hodnota zlepšila na 7,6 l/100 km, priestoru na spokojnosť je tu teda ešte dosť. Už od začiatku si však užívame dobrú kultúru chodu motora, ktorý sa síce vo vyšších otáčkach dosť znateľne akusticky derie do kabíny, jeho zvuk je však príjemne športovo prifarbený.

Pri podvozku si pomaly zvykáme na to, že nás bude sprevádzať jeho tvrdosť, nielen tá základná, ktorou Fabia disponuje, ale ešte aj pridaná vďaka nízkoprofilovým šestnásťpalcovým pneumatikám. Jazdné vlastnosti nás zatiaľ ničím neprekvapili: čakali sme dobré a dočkali sme sa.... aj v tomto smere však ešte testované auto vyzvŕtame podrobnejšie.

Text: Ladislav Malák
Foto: PANER (2) a autor

HODNOTENIE * * * *

Plusy:
Kultúra chodu motora, veľký vnútorný a batožinový priestor, kvalita vypracovania, jazdné vlastnosti.

Mínusy:
Na začiatku testu predbežne trochu vysoká spotreba.

Technické údajeMotorbenzínový 1.4 R4Zdvihový objemVýkonKrútiaci momentKarosériaDĺžka x šírka x výškaRázvorBatožinový priestorJazdné výkonyMaximálna rýchlosťZrýchlenie 0-100 km/hSpotreba počas testuEmisie CO2CenaZákladná cena verzie
1390 cm3
63 kW/85 k pri 5000 ot/min
132 Nm pri 3800 ot/min
4239x1642x1498 mm
2462 mm
480/1460 l
175 km/h
12,7 s
6,5 l/100 km
155 g/km
od 359 900 Sk s DPH

Vyberáme pre vás niečo PLUS