Škoda Fabia Combi II: Litre a milimetre
11. 10. 2007, 13:30 (aktualizované: 11. 7. 2024, 14:36)

Zdroj: Archív
Nová Fabia Combi má za sebou medzinárodnú frankfurtskú aj našu domácu nitriansku premiéru. Predviedla na nich viacero plusových hodnôt.

Zdroj: Archív

Zdroj: Archív

Zdroj: Archív
Galéria k článku
Škoda Fabia Combi prvej generácie to mala podstatne ľahšie, okrem Peugeota 206 SW spočiatku dlho nemala žiadneho konkurenta vo svojom segmente. Dvojka to už bude mať podstatne ťažšie: na jej hradby bude poriadnym baranidlom útočiť napríklad aj nové Clio Grantour.
Čím sa chce severočeská mladucha s batohom brániť? Nuž, hlavne tým batohom. Jeho základný objem bude na malé auto ozaj pozoruhodný: až 480 litrov, čo znamená nárast oproti predošlej generácii o 54 litrov. Celková prepravná kapacita po sklopení zadného sedadla a naložení až po strechu narastie dokonca až o 235 na výsledných 1460 litrov.
Zázraky sa samozrejme nedejú, a tak bolo možné vnútorný priestor zväčšiť len vďaka nárastom vonkajších rozmerov. Nedošlo však k proporčnému nárastu. Podobne ako pri hatchbacku, aj Combi sa vytiahlo najmä do výšky, až o 46 mm, na výsledných 1498 mm. Na dĺžku pribudlo nepodstatných 7 mm, celkový údaj je 4239 mm. Ešte pridáme údaj o aktuálnej šírke: 1642 mm.
Známe sú už aj prvé údaje o ponuke motorov. V tej (zatiaľ) chýba slabšia šesťventilová verzia benzínového trojvalca HTP. Štartovacím agregátom je teda 1.2 12V HTP s výkonom 51 kW (80 k). Strednou benzínovou alternatívou bude šestnásťventilová jednaštvorka s maximálnym výkonom 63 kW (86 k). Oba tieto motory budú k dispozícii výlučne s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, najsilnejšia benzínová jednašestka (77 kW/105 k) však na želanie môže dostať aj šesťstupňový automat tiptronic.
Nafta bude horieť v dvoch verziách trojvalca 1.4 TDI, teda v slabšej s výkonom 51 kW (70 k) a silnejšej s výkonom 59 kW (80 k). Dieselové maximum bude predstavovať štvorvalec 1.9 TDI (77 kW/105 k). Spolupracujúca prevodovka bude vo všetkých troch naftových prípadoch päťstupňová manuálna. Pre výkonnejšiu naftovú jednaštvorku a jednadeviatku je pripravený aj filter pevných častíc.
Je dosť dôvodov na to, aby publikum novú hviezdu privítalo potleskom. Otázka však znie: čo s tou starou? Nuž, ak vám druhá generácia Fabie z nejakého dôvodu nesadne, máte ešte pár mesiacov na to, aby ste ju strávili. Úspešná jednotka, ktorej sa predalo vyše 630 000 kusov, sa totiž bude vyrábať minimálne do konca tohto roka.