Škoda Roomster 1.6 Scout: Skautík
22. 10. 2007, 18:48 (aktualizované: 11. 7. 2024, 14:30)

Zdroj: Archív
Do modelovej ponuky značky Škoda nedávno pribudol ďalší Scout. Po väčšej Octavii tentoraz pre zmenu obohatil modelový rad Roomster.

Zdroj: instagram / @adrianalima

Zdroj: Archív

Zdroj: Archív
Galéria k článku
Roomster Scout na prvý pohľad upúta robustným plastovým brnením na bokoch, ktoré zaplaší hrozbu škrabancov. Aj zadný nárazník by mohol svojím „strieborno“ lakovaným stredom prezrádzať nejakú tú ochranu podvozku, toto je však iba dizajnový prvok. Misiu zalahodiť oku má ešte aj pár ďalších skautovských špecialít, napríklad špeciálne koberčeky s nápismi Scout a tmavšie tónovanie skiel od stredných stĺpikov dozadu, rovnako pekné ako praktické.
Verzia Scout tróni v prehľade výbavových variantov nad modelom Roomster Elegance, ku ktorého prvkom pridáva niečo navyše, okrem iného napríklad 16-palcové disky kolies s pneumatikami rozmeru 205/45. Tie spolu s ďalšími charakteristikami jasne signalizujú, že Roomster Scout ostáva predovšetkým vizuálne vylepšeným klasickým asfalťákom. Ak chcete predsa len „terénnejšiu“ škodovku podobného formátu, budete si musieť počkať, až príde Yeti s pohonom 4x4, ktorý Roomster Scout nemá.
Po stránke jazdných charakteristík sa Scout prakticky nijako neodlišuje od bežného Roomstera: jeho správanie na ceste je čitateľné, je dobre ovládateľný a skôr tvrdší pokiaľ ide o pruženie, k čomu prispieva aj spomenuté obutie.
Motoricky nám Scout predviedol benzínové „naj“, ktoré sa pre Roomster dodáva: jednašestku so šesťstupňovým automatom. Prevodovka samotná sa nám pozdávala, radila pomerne hladko, aj celkom svižne, citeľne však uberala zo subjektívneho pocitu dynamiky inak pomerne čiperného motora.
O jednej dobrej a jednej menej dobrej správe je to aj v prípade nárokov na spotrebu: na diaľnici síce dlhá šestka pomôže vďaka zníženiu otáčok k istej úspore, celkovo sme sa však počas testu pohybovali okolo hodnôt nanajvýš priemerných, ak nie podpriemerných. Výsledných 8,4 l/100 km počas testu sme dosiahli len vďaka tomu, že sme si veľmi rýchlo uvedomili žravosť tejto pohonnej kombinácie pri svižnej mestskej jazde (aj vyše 11 l/100 km!) a začali sme sa výrazne ovládať.
HODNOTENIE: * * * *
Plusy:
Veľkosť a variabilita vnútorného a batožinového priestoru, jazdné vlastnosti, odolnosť plastom chránených bokov voči poškriabaniu, bohatá výbava.
Mínusy:
Vyššia spotreba v meste, s nízkoprofilovým obutím trochu horší komfort pruženia na hrboľatom povrchu.
1598 cm3 |
77 kW/105 k pri 5600 ot/min |
153 Nm pri 3800 ot/min |
4219x1695x1650 mm |
2617 mm |
450-530/1555/1780 l |
177 km/h |
12,5 s |
8,4 l/100 km |
od 604 990 Sk s DPH |