Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Televízne noviny padajú: Poplach v Markíze!

Marianna Ďurianová s bývalým kolegom Rasťom Žitným

Zdroj: Archív

Reklama

BRATISLAVA - Je to bitka na život a na smrť! O najlukratívnejší televízny čas o 19.00 hod. zvádza Markíza a Jojka už vyše troch týždňov tvrdý boj. Televízne noviny Headlines, čierny kôň Markízy, však už tri dni za sebou klesajú.

Od začiatku veľkých zmientúto stredu stratili viac ako 500-tisíc divákov a kleslina hranicu 819-tisíc divákov. Najsledovanejšia reláciav krajine, ktorá vždy poľahky prekračovala miliónovúhranicu sledovanosti, má evidentne problémy.Oficiálne stanovisko zo Záhorskej Bystrice všakznie, že dôvod na paniku nejestvuje...

Súboj o diváka nabral na obrátkachpo 14. januári, keďMarkíza po viac ako desiatichrokoch pristúpila k zmeneformátu doteraz absolútneúspešných Televíznychnovín. Tie rozdelila na Headlinesa Dnes a predelila ichreklamou. Najlukratívnejšíčas o 19.00 hod. však naMarkíze začal postupne strácaťdivákov. Od začiatkuzmien, keď si markizáckesprávy zapínalo 1 378 000divákov, klesla sledovanosťtúto stredu na 819-tisíc divákov.

„Taká extrémne výraznázmena musela mať nejakýdosah. Nasledujúcedva týždne sú však rozhodujúce,“vysvetlil pokles RóbertSlezák, TAM Manager,TNS SK, podľa ktorého máveľkú váhu na slovenskom trhunajmä konzervatívny divák.V Markíze si však čísla vysvetľujúpo svojom. „Na bilancovanieje ešte priskoro.Po uvedení novýchspravodajských formátovnám však ich sledovanosťv prvých štrnástich dňochnarástla a v súčasnosti dosahujemeplánovaný priemervysielacieho času,v porovnaní s minulým rokomdokonca s miernymnárastom,“ tvrdí hovorkyňaMarkízy Oľga Dúbravská.

Podľa informácií Nového Časuvšak v Záhorskej Bystricizačína byť poriadne dusno,a to aj medzi moderátormi.Spokojnejšie sa v súčasnostitvári konkurenčná Jojka.Tá so zmenou spravodajstvazačala 2. februára,keď pred Noviny JOJ ešteo siedmej večer zaradilaKrimi noviny. „Ukazuje sa,že sme dokázali zareagovaťna tlak Markízy, a veríme,že sledovanosť buderásť,“ dodáva hovorkyňaJOJ Tatiana Tóthová, podľaktorej nemajú dôvod byť nespokojní.„Ide o veľmilukratívny vysielací časa je len prirodzené, že televíziesiahajú po tom, čopovažujú za svoje najsilnejšiezbrane,“ uzavrela.Zdá sa však, že kde sadvaja bijú, tretí sa smeje. VerejnoprávnaSTV totižv lukratívnom čase posilnilabez toho, abypohla prstom. Stačiloposunúť zábavno-súťažnýprogram 5 proti5 na 18.50 hod.

Ako to vidí Nový Čas

PLUSY - TV Markíza
Značka Televízne noviny:je to najsilnejšiazbraň Markízy spolus vynoveným spravodajskýmštúdiom a novou znelkou.
Zázemie a skúsenosť: správyvyrába tím profesionálov.
Silné moderátorské tváre: moderátorisa časom stali stabilnouznačkou televízie.

PLUSY - TV JOJ
Nadšenie: reportéritelevízie JOJ sa snažiazaujať, majú viacnápadov.
Reportérska sieť: Jojka zdedilaregionálnych reportérovešte z TV Global.
Príbehovosť: nebojí sa bulvárnejšiehospracovania a jebližšie k divákovi.
MÍNUSY - TV Markíza
Čas o siedmej:Markíza sa dobrovoľne zbavila lukratívneho času a prerušila správy reklamou.
Priame vstupy: Markíza robí priame vstupy z udalostí, ktoré sa už dávno skončili.
MÍNUSY - TV JOJ
Moderátori: Jojka má mdlé moderátorské dvojice.
Čas 19:30 hod.: dôležité správy prináša až po Markíze, na 19.00 hod. zaradila "iba" Krimi noviny


Sledovanosť
Pondelok 14.1.2008
Televízne noviny Headlines (19.00 hod.)TV Markíza1 378 000 divákov
Noviny (19.30 hod.)TV JOJ417 000 divákov
Správy (19.30 hod.)STV325 000 divákov


Pondelok 4.2.2008
Televízne noviny Headlines (19.00 hod.)TV Markíza970 000divákov
Noviny (19.30 hod.)TV JOJ458 000 divákov
Správy (19.30 hod.)STV343 000 divákov

Vyberáme pre vás niečo PLUS