Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Test Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD

AUTOVIA

Zdroj: AUTOVIA

Reklama

S vozidlami, ktoré vsádzajú okrem nevyhnutnej dávky dizajnovej čistoty taktiež na extravaganciu, je to vždy trochu ťažšie. Vymykajú sa kategóriám a novinárovi sa tak len ťažko hľadajú paralely, s ktorými by mohlo byť dotyčné auto porovnateľné.

S vozidlami, ktoré vsádzajú okrem nevyhnutnej dávky dizajnovej čistoty taktiež na extravaganciu, tzv. retro štýl, je to vždy trochu ťažšie. Vymykajú sa kategóriám a novinárovi sa tak len ťažko hľadajú paralely, s ktorými by mohlo byť dotyčné auto porovnateľné. Ani PT Cruiser, ktorý sa na slovenskom trhu objavil pred viac ako dvoma rokmi, nie je výnimkou. V testoch bola oceňovaná kombinácia moderných bezpečnostných prvkov s retro štýlom, originalita a značná vnútorná priestrannosť-ale o motore sme veľa dobrého nečítali. Zážihový štvorvalec v spojení s automatom len ťažko rozbiehal celkom ťažké auto a ani neskôr uvedená kombinácia s manuálnou prevodovkou (test tu) nedávala toľko jazdnej dynamiky, koľko vonkajšok sľuboval a podvozok dovoľoval.

Po teste verzie s motorom 2.2 CRD ale môžeme s pokojom prehlásiť, že optimálny motor pre PT Cruiser bol konečne nájdený. Vznetový preplňovaný štvorvalec známy z mercedesov rady C a E, odkiaľ si taktiež priniesol to najlepšie. Prepáčime mu pomerne dlhý prvý prevodový stupeň. Turbodiesel dáva autu až nezvykle príjemný pomer zrýchlenia a pohody, a to bez znateľného turboefektu. Maximálny výkon 89kW je síce nižší než u zážihovej verzie, krútiaci moment 300Nm je však o viac ako 50% väčší, čo umožňuje bezproblémovú jazdu vo svižnom tempe v ľubovolnom režime.
Nárast otáčok síce doprevádza tlmené hvízdanie turbodúchadla, sám motor ale skôr pradie a vôbec sa chová, ako by bral "hodiny hluku" u benzínových motorov.Radi sme taktiež potvrdili údaje výrobcu o spotrebe. Priemer za celý test 6,8l/100km je dokonca ešte optimistickejší. Pohodová jazda tak znamenala spotrebu okolo 5,7l/100km.

Jednotka síce neumožňuje gumovanie asfaltu a naviac je na radiacu páku potreba vyvinúť trochu viacej sily, tým ale výhrady končia. Vyššia hmotnosť turbodieselu sa vôbec neprejavuje ani na jazdných vlastnostiach. Vozidlo je mierne nedotáčavé a skôr ako náklony v zákrutách, prekvapí jeho vyššia náchylnosť na bočný vietor.Ako všetci Američania nemiluje PT Cruiser spomaľovacie retardéry, cez drobné výmole sa ale prenáša bez protestov.

Testované auto bolo naviac vybavené chrómovým paketom a atraktívnou modrou metalízou, takže nadpriemerne priťahoval zvedavcov. Spomínam to preto, že táto "vlastná aktivita" vozidla sa u PT Cruiseru akosi predpokladá, spomínané estetické doplnky tento efekt ešte znásobňuje. Toľko pre márnomyseľných.

Vznetová motorizácia nie je u PT Cruisera zďaleka len záležitosťou nižších jazdných nákladov, ale má (vo vzťahu k zážihovým alternatívam) takmer kresajúci efekt na dynamiku vozidla. Pokiaľ nie je prekážkou cena, doporučujeme CDR verziu ako optimálnu.

Vyberáme pre vás niečo PLUS