TEST: HONDA Accord 2,2 CTDi - revolučný diesel
5. 5. 2007, 21:20 (aktualizované: 11. 7. 2024, 14:51)

Zdroj: Archív
Honda nám na redakčný test zapožičala technickú lahôdku - nový Accord s naftovým motorom 2,2 i-CTDi. Limuzína so športovými krivkami, ako stvorená pre dlhé cesty a celú rodinu.
Zdroj: Archív
Zdroj: Archív
Zdroj: Archív
Galéria k článku
Honda nám na redakčný test zapožičala technickú lahôdku - nový Accords naftovým motorom 2,2 i-CTDi. Limuzína so športovými krivkami, ako stvorenápre dlhé cesty a celú rodinu. Náš Accord mal už za sebou 38 tisíckilometrov, ktoré však viditeľne poznačili len obuté pneumatiky.
Masívny a zároveň dynamický vzhľad karosérie už na prvý pohľad dávatušiť silné stránky tohto vozidla. Vpredu dominujú združené kruhovésvetlomety so smerovkami, prižmúrené pod čírym sklom. Medzi nimi je chrómomorámovaná maska chladiča s logom Hondy. Zboku je dobre identifikovateľnýklinovitý aerodynamický tvar prednej kapoty a naväzujúceho predného skla.Predné aj zadné svetlá zasahujú aj do blatníkov a sú tak viditeľné ajpri bočnom pohľade. Decentné chrómové doplnky - kľučky dverí a lem okolobočných skiel , dotvárajú imidž luxusu. Vo vonkajších spätných zrkadláchsú umiestnené bočné smerovky. Aj zadná časť si zachováva takmerkonzervatívny vzhľad a len po rozsvietení združených svetiel, upútajútieto svojim moderným kruhovým tvarom.
V interiéri vládne veľkorysý priestor a prehľadné usporiadanie všetkýchovládacích prvkov a prístrojov. Ovládanie okien a vonkajších zrkadiel jeumiestnené ako sa patrí - vo dverách. Na volante zas nájdeme praktickyumiestnené tlačidlá pre tempomat a rádio. Pred vodičom je príjemneosvetlená prístrojová doska s dominantným rýchlomerom. Na strednom panelisa nachádza združený LCD displej rádia a klimatizácie, obkolesený funkčnýmitlačidlami rádia. Pod nim sú umiestnené dobre ovládateľné kruhové ovládačepre dvojzónovú klimatizáciu a rad tlačidiel zo zvyšnými funkciami. Vspodnej časti stredového panelu je uzatvárateľná skrinka a popolník. Prednésedadlá ponúkajú pre vodiča aj spolujazdca široké možnosti nastavení,ktoré zabezpečujú pohodlné sedenie aj pri dlhšej jazde. Na zadných sedadláchpríjemne prekvapí luxusný priestor a takisto pohodlné sedenie. Pod zadnoukapotou sa skrýva 459 litrov batožinového priestoru.
2,2 i-CTDi je motor kompletne navrhnutý a postavený priamo spoločnosťouHonda. Tento Common rail druhej generácie sa vyznačuje extrémne nízkouspotrebou, vysokým výkonom (140 k) a tichou prevádzkou. Vysoká hodnota krútiacehomomentu (340 Nm) a nízka hladina vibrácií umožňujú pohodovú jazdu aj v nízkychotáčkach. Turbokompresor s premenlivou geometriou lopatiek a s medzichladičomzároveň ponúka aj s Accordom skutočne dynamickú jazdu. Tento motor sa v súčasnostiradí medzi najmodernejšie dieselové pohonné jednotky na trhu. Výkon autadopĺňa skutočne dobre odladený podvozok, ktorý odfiltruje nerovnostivozovky a zároveň ponúka istotu a stabilitu aj pri vyšších rýchlostiach av hraničných situáciách.
Accord nás presvedčil. Papierovo vychválený motor skutočné ponúkal veľkorysúdynamickú rezervu. Priemerná spotreba počas testu sa aj napriek logike priagresívnej jazde držala pod úrovňou 8 l/100km. Výrobcom udávanúkombinovanú spotrebu 5,8 l/100km preto považujeme za reálnu a ľahkodosiahnuteľnú. Manuálna prevodovka a športový podvozok dopĺňali dokonalosťmotora. Honda sa neutrálne správala aj pri vyšších rýchlostiach a prudkýchmanévroch. Na zadných sedadlách sme sa cítili rovnako dobre ako za volantom.Na prvý pohľad nás svojim trochu archaickým vzhľadom prekvapil združenýdisplej rádia a klimatizácie na strednom paneli. V našom stupni výbavy jepoužitý klasický "kalkulačkový" LCD displej s čiernymi znakmi apodsvietením. Rýchlo sme si naň však zvykli a bol príjemne čitateľný ajpod slnečným svetlom, aj pri nočnej jazde. V noci sme chvíľu hľadali ovládaniejasu prístrojovej dosky a našli sme ho neprakticky umiestnené pri hlavnýchprístrojoch - odporúčame preto jas prístrojov nastaviť vopred, aby ste počasjazdy nestrkali ruky cez volant. Už len malá drobnosť - na rýchlostnej pákeby sme uvítali trochu masívnejšie zakončenie, ktoré by sa lepšie držalo vruke.
Cena Hondy Accord 2,2 CTDi sa tesne zmestí pod jeden milión. Konkurenciaponúka v tejto cenovej hladine svojich zástupcov, ale motor Hondy je v súčasnostisvojimi vlastnosťami neporaziteľný.