Reklama

TEST: KIA Cerato 1.6 hb a 2.0 CRDi sdn

Archív

Zdroj: Archív

Reklama

Slovenský predajca automobilov KIA nám na test zapožičal automobil Cerato. Ako sme sa dočítali na www.kia-slovensko.sk, slovo CERATO pochádza z gréčtiny a znamená roh, ktorý v gréckej mytológii predstavoval silu, výdrž a úspešné dosiahnutie cieľa

Slovenský predajca automobilov KIA nám na test zapožičal automobil Cerato. Ako sme sa dočítali na www.kia-slovensko.sk, slovo CERATO pochádza z gréčtiny a znamená roh, ktorýv gréckej mytológii predstavoval silu, výdrž a úspešné dosiahnutie cieľa.

Cerato 1.6 hatchback
Automobil sme dostali v základnej výbave LX, ktorá v sebe okrem iného obsahujeklimatizáciu, centrálne diaľkové uzamykanie a elektrické ovládanie okien.Najslabším dodávaným motorom je benzínový agregát so 16-timi ventilmi,ktorý dosahuje maximálny výkon 77 kW (pri 5800 ot./min.) a krútiaci moment143 Nm. Tieto parametre sa pomocou 5-stupňovej mechanickej prevodovky prenášajúna vozidlo s pohotovostnou hmotnosťou 1300 kg. Kombinovaná spotreba je podľavýrobcu 6,8 l/100km.

KIA Cerato smeruje svojimi tvarmi do Európy. Zachováva si však niekoľkoázijských čŕt, čo karosériu odlišuje od uniformovaného európskehodizajnu. Mne sa auto na prvý pohľad zapáčilo. Ladné bočné línie, agresívnya odvážny predok, ako aj neutrálna zadná časť. Karoséria vzdialene pripomínaFiat Stilo, ale väčšina hrán bola prepracovaná do kriviek. V interiéri súpoužité pomerne kvalitné plasty, ktoré na kórejskom aute prekvapili aj dobrýmspracovaním. Jednoduchá prístrojová doska s prehľadnými prístrojmi aintuitívne ovládacie prvky na stredovej konzole prispievajú k ľahkému ovládaniuvozidla. Krátko po nasadnutí nájdete všetko, čo potrebujete a môžete sa sústrediťna jazdu. V základnej výbave mi chýbalo elektrické ovládanie spätnýchzrkadiel a v noci rušivo pôsobil jas prístrojov, ktorý sa nedal stlmiť. Toboli však jediné výhrady, ktoré sa dajú vyriešiť vyššou výbavou.Naopak milo som bol prekvapený praktickým automatickým vypínaním svetiel pozamknutí auta, keď som ich zabudol vypnúť manuálne. V priestore pre cestujúcichsa nachádza množstvo dobre umiestnených odkladacích miest. Na zadnýchsedadlách je dostatok priestoru pre troch pasažierov, ktorí sa nemôžu sťažovaťna málo miesta pre nohy.

Aj keď dynamické vlastnosti benzínovej 1.6-ky nie sú oslňujúce, zvyšoktechniky si ma získal. Dobre vyladený podvozok sa svojou tuhosťou približujevozidlám skupiny VW. Príjemne nastavený posilňovač riadenia je vhodnýrovnako do mesta, ako na diaľnicu. S brzdami som bol rovnako spokojný aj poopakovanom razantnom brzdení. Najslabší benzínový motor si hravo poradí sprázdnym Ceratom. Po obsadení kabíny a batožinového priestoru však už strácavýkonnostnú rezervu, ale v rámci povolenej rýchlosti sa s ním netreba báťani na dlhšej ceste. Kabína je dobre odhlučnená a do rýchlosti 140 km/h sina diaľnici môžete vychutnávať tichú jazdu.

Cerato 1.6 hatchback (aj sedan!) stojí v základnej výbave takmer 530 tisícSk. Za porovnateľnú novú Octaviu musíte zaplatiť o 25 tisíc viac a zaklimatizáciu si musíte priplatiť. Je teda na Vás, či veríte novej tváriautomobilov KIA.

Cerato 2.0 CRDi
Pred pár mesiacmi som mal možnosť vyskúšať si Cerato aj v prevedenísedan s naftovým motorom 2.0 CRDi. Táto pohonná jednotka ma pozitívne veľmiprekvapila. Výkon 83 kW a krútiaci moment 245 Nm nie sú na špičke vo svojejtriede, ale so 1400 kilogramami Cerata robia zázraky. Subjektívnu silu a pružnosťmotora si pochvaľoval každý, kto sadol za volant. Kombinovaná spotreba sa ajnapriek testovaniu dynamiky pohybovala okolo papierovej hodnoty 5,8 l/100km.Dieselový motor sa neprejavoval zvýšenou hlučnosťou. Aj karosérsky rozdieloproti verzii hatchback bol pozitívny. Osobne mám rád automobily v prevedenísedan a Cerato mojim chutiam sadlo na 100%. Elegantný kufor vzadu dodáva karosériivážnosť a dospelosť.

Cerato Sedan CRDi je mojim tipom pre rodinu, či firmu. Základná cena tesnepod hranicou 600 tisíc je výzvou pre všetkých naftových konkurentov v tejtotriede. Vyšší stupeň výbavy "EX" uspokojí aj náročných a cenasa posunie len na 700 tisíc Sk.