Na test sme do redakcie dostali úžitkovú verziu Mercedesu A150 s benzínovým motorom, priečkou za zadnými sedadlami a len štyrmi miestami na sedenie - zato však s 19% cenovým zvýhodnením. Automobil testovali traja členovia tímu Autovia.sk.

Zdroj: AUTOVIA

Zdroj: AUTOVIA

Zdroj: AUTOVIA
Galéria k článku
Test: Mercedes A150 - tri pohľady
Na test sme do redakcie dostali úžitkovú verziu Mercedesu A150 s benzínovýmmotorom, priečkou za zadnými sedadlami a len štyrmi miestami na sedenie - zato však s 19% cenovým zvýhodnením.Automobil testovali traja členovia tímu Autovia.sk:
Pohľad prvý: redaktor Miro - subjektívne si o sebe myslí, že jeskúsený vodič, faktom je najazdené veľké množstvo kilometrov narozdielnych autách.
Po nie najpozitívnejšíchdojmoch z jazdeného A-čka staršej verzie, som mal s čím porovnávať. Novýmodel má prepracovanú karosériu, ktorá nabrala súčasné moderné trendy.Kompaktnosť, splývajúca predná kapota, čisté bočné línie, zväčšenávýška a dizajn, ktorý vytvára dojem sily, mohutnosti a kvality. Interiér jerovnako prepracovaný do detailov s použitím moderných a kvalitných materiálov.Vďaka celkovej výške sedí vodič pohodlne a má lepší výhľad,ako v klasických limuzínach. Pri porovnaní so starým modelom treba pochváliťprístrojový panel, ktorý konečne dospel. Úžitkováverzia ponúka na sedenie len 4 miesta. Suma sumárum, sa však oplatí prísť o jedno aj tak nie plnohodnotné miesto a ušetriť 19% ceny auta.
70 kilowattová 1.5-ka neposkytuje veľké rezervy, má však kultivovaný a tichý chod. Po zastavení na križovatke sompre istotu kontroloval otáčkomer, či motor vôbec beží. Ani vo vyšších rýchlostiachneprenikal dnu aerodynamický hluk, či hluk motora. Ak však chcete zažiťnejaký adrenalín, je potrebné jazdiť vo vyšších otáčkach. To sa všaknemilo prejaví na zvýšenej spotrebe. Výrobcom udávané hodnoty 7,9/5,4/6,2(mesto/mimo/celkovo) sa mi nepodarilo dosiahnuť. A-čko bolo smädnejšie asi o1 liter. Pri jemnej jazde s mi v zapchatej Bratislave podarilo stiahnuťspotrebu na 8,6 a mimo mesta na 6,9. Motor zrejme ešte potreboval párkilometrov zabehnúť. Podvozok, riadenie a brzdy však vyrovnávajú tentonedostatok. Podvozok je komfortný v meste i na diaľnici. Kabína sa aj napriekväčšej celkovej výške v zákrutách nenakláňa. Dobrá ovládateľnosť vmeste sa nevylučuje s komfortom a ľahkosťou ovládania na diaľnici.
Jediným negatívom bola prevodovka.Dráha radiacej páky je pomerne dlhá. Osobne mám rád športovejšie radenie- keď sa rýchlosti dajú doslova "nacvakať" . To je našťastie len komfort preraďovaniapriamo na páke, samotná plynulosť jazdy nie je ovplyvnená. Po mrazivej nocisom sa však márne pokúšal hneď po naštartovaní zaradiť spiatočku.Nakoniec sa mi to podarilo po popreraďovaní ostatných rýchlostí.
Úžitkové prevedenie s prepážkoua opierkou ruky na zadných sedadlách je určené pre podnikateľov a prevozbatožiny. Na zadné sedadlá sa tak zmestia len dvaja pasažieri. Batožinovýpriestor je s pevnou prepážkou menej variabilný, ale za príplatok je možnéobjednať posuvnú. Maximálne praktické je však ovládanie palubného počítača a rádia navolante a takisto prehľadná stredová konzola. Páčku stieračov hľadáte vMercedese pod volantom márne. Jej funkcie nahrádza kombinovaná páčkasmeroviek s otočným prvkom. Je však na nej množstvo piktogramov, ktoréodporúčam naštudovať pred prvou jazdou.
Nové A-čko je krajšie, lepšie a pohodlnejšie. Úžitkovú verziu s možnosťou odpočtu DPH,je možné získať už od 565 tisíc bez dane. Ak vám viac vyhovuje naftový pohon, potom je pre Vás pripravené A 180CDI. Zároveň sa môžete rozhodnúť medzi pevnou priečkou za zadnými sedadlami, alebo posuvnou, kde máte možnosť zväčšiť priestor pre náklad až po predné sedadlá.
Pohľad druhý: Naša obchodníčka sa popri práci a štúdiu snaží odskúšať všetkynaše testované vozidlá, aby články obohatila aj o svoj ženský pohľad. Tu je:
Dlho som sa tešila na tú chvíľku, keď sa mi pod ruku dostane "NovéÁčko". Zvyknutá na krátku verziu z roku 99, ktorej sa dalo vyčítaťveľa nedostatkov, hlavne z pohľadu nás žien, som s veľkým očakávanímnasadala do autíčka, ktoré sľubovalo zmenu. Teda presnejšie: nedostatky,ktoré dokázali cestu nežnejšej polke populácie značne skomplikovať, súpodľa kompetentných hlasov odstránené. Vopred mi však bolo jasné, žeproblematické nastupovanie v dlhej sukni bude aj pri novom prevedení áčkadaň za jednoduché prehľadné cúvanie, čomu vďačíme zvýšenej podlahe.Musím poznamenať, že prvý dojem po nasadnutí bol veľmi pozitívny. Palubnádoska vypovedala o precíznej práci dizajnérov a prehľadné usporiadanie ovládacíchprvkov na pravej strane panela umožnilo rýchlu orientáciu. Použitý materiálodstránil "vŕzgavý" a možno tak trochu hračkársky dojem z interiérustarého áčka, čo samozrejme hodnotím ako výrazné plus. Elektrické ovládačeumiestnené v rámci ľavej opierky Vám nerušene a bez zbytočného rozptyľovaniaumožnia manipulovať s oknami ako aj so spätnými zrkadlami. Palubný počítačukazoval pomerne vysokú priemernú spotrebu na 100 kilometrov, takmer 9 litrov!No čo? Asi ho mal predo mnou nejaký bláznivý novinár, to predsa musímodjazdiť s nižšou spotrebou. Neskôr sa však ukázalo, že dosiahnuť úspornejšiujazdu čo do pohonných hmôt, nebolo ani v mojich silách, pričom blázneniena diaľnici alebo nezmyselné šliapanie na plynový pedál nie sú mojím štýlom.
Po naštartovaní sa mi začali hlavou preháňať prvé obavy. Kde nájdemsvetlá? A výborne! Po ľavej ruke, prehľadne umiestnený otočný ovládač,žiadne šmátranie a lúštenie smerovkovej páčky. To sa mi páči! Ešte somvšak netušila ako podrobne budem musieť študovať nešťastnú smerovkovú páčku,ktorá vie zaujať nekonečne veľa polôh. Odporúčam naštudovať vopred, abyste sa dámy neocitli na čiernej ceste s tým, že si neviete poradiť s diaľkovýmisvetlami alebo stieračmi. OK, problém so svetlom vyriešený, zaradím sispiatočku a môžem vyraziť. UPS! Zaradím si spiatočku, ešte raz...zaradímsi spiatočku...na tretíkrát, ale predsa. Po zahriatí motora prevodovkachytila ten pravý dych a radiaca páka sa hýbala v dokonalej línii veľkéhoH. Príjemné prekvapenie priniesol elektronický posilňovať riadenia, s ktorýmnebolo problém vyparkovať, zaparkovať, obkrútiť sa a všetky tie ostatnéhlúposti potrebné v meste, a to bez namáhavého krútenia oboma rukami, čoje obrovský problém, keď musíte mať hlavu vykrútenú dozadu. Ha, možno sateraz mnohí muži pousmejú, ale parkovanie je nočná mora pre mnohé z nás.Každopádne, moja určite. Hydraulike odzvonilo a tým Ačko dostáva zelenúaj pre parkovacie antitalenty.
Stalo sa Vám niekedy, že Vám veci nevysvetliteľne miznú z auta? Áčko malov minulosti túto schopnosť nadmerne vyvinutú. Desiatky pier, maľovátok, aleaj kľúčov sa strácalo bez vysvetlenia. Časom, keď sa začali hromadiť vmieste, kde sa sedák spolujazdca stretáva s operadlom bolo jasné, koľkábije a akonáhle ste zháňali stratenú vec, vedeli ste, kam treba siahnuť.Nové áčko však týmto "testom nechceného odkladacieho priestoru"prešlo na jednotku. Žiadne nezvestné veci! Čo som si na sedadlo položila,to som si tam po 100 kilometroch našla.
Ja osobne sa zvyknem vyhýbať veľkým nákupom, ale dámy ovešané desiatiminákupnými taškami nie sú na parkoviskách hypermarketov žiadnou raritou.Jednoduché otváranie kufra Vám tieto nepríjemné ženské povinnosti môžeiba uľahčiť. Dlhé chvíľky na semaforoch som si krátila drobnými úpravamivizáže - zrkadielko na tienitku vodiča je veľmi užitočná vec, to si mnohíz vás nevedia ani predstaviť. Jeden detail však chýbal - svetielko nadzrkadlom, ktoré by mi umožnilo krátiť chvíľky na semaforoch aj vo večernýchhodinách.
Môj celkový dojem z Mercedesu triedy A novej generácie bol prosto výborný. Môjnázor "Krátke auto = dobré auto" sa znova raz potvrdil a verím, žesvojím výzorom a funkčnosťou si nové áčko nájde mnoho faniniek.
Pohľad tretí: postrehy nášho Tomáša - redaktora juniora, výška 180 cm, vek 14 rokov, nevodič
• na predných sedadlách je miesta dostatok, miesto si tu nájde aj osoba svyššou postavou.
• sedadlá sú veľmi dobre vypracované a podržia vás aj pri prejazde ostrejšíchzákrut.
• na zadných sedadlách máte po všetkých stranách veľa priestoru, vykrojenépredné sedadlá ešte zvyšujú priestor pre nohy. O to, že by ste si oškieralihlavu o strop sa nemusíte báť.
• ovládanie zadných okien bolo v testovanom vozidle manuálne a tak sa námniekedy stalo, že sme si udreli nohu o kľučku ovládania okien. Taktiež bymohla byť bližšie k rukám.
• jazdné vlastnosti sú na vysokej úrovni, nestabilita prvej generácie sa úplnepominula.
• odhlučnenie interiéru je dobré, pri väčšom zrýchlení počujete len otáčkymotora.
• dynamické vlastnosti sú slabšie, no to by vyriešil silnejší motor.Automobil na štvrtý prevodový stupeň akceleruje rýchlejšie ako na piaty.
• za komfort sa Mercedes nemusí hanbiť, obstál by aj pri porovnaní svozidlami vyšších tried. Je jedno či idete 120 km/h alebo 160 km/h vezietesa stále rovnako pohodlne bez rušivých zvukov.
• prečo si vlastne kúpiť Mercedes A N1, keď máte na trhu výber inýchlacnejších vozidiel s väčším nákladným priestorom? Vďaka komfortu apohodlnom zvezení na ktoromkoľvek sedadle. A ešte kvôli image. Niekomu na ňomnaozaj záleží.