Najmenší Nissan predávaný na našom trhu, model Micra, sa minulý rok objavil vo vrcholnej verzii označenej 160SR. Hoci jej uvedenie nesprevádzala mohutná marketingová kampaň, neznamená to, že sa nejedná o zaujímavé auto. Práve naopak.

Zdroj: AUTOVIA

Zdroj: AUTOVIA

Zdroj: AUTOVIA
Galéria k článku
Najmenší Nissan predávaný na našom trhu, model Micra, sa minulý rok objavil vo vrcholnej verzii označenej 160SR. Hoci jej uvedenie nesprevádzala mohutná marketingová kampaň, neznamená to, že sa nejedná o zaujímavé auto. Práve naopak.DizajnAj keď sa súčasná generácia predstavila už koncom roka 2003, doposiaľ nestratila nič zo svojej originality. Už z prvého pohľadu na Micru je jasné, že dizajnéri sa pri jej navrhovaní nebáli riskovať a vytvorili naozaj výnimočné auto, ktoré si obľúbili najmä ženské srdcia. Na cestách si vysokú bublinovitú karosériu s veľkými hmyzými očami len tak s niečím nepomýlite. Zadným partiám dominuje retro nádych, odkazujúci na mestské autíčka zo šesťdesiatych rokov minulého storočia. Čo viac by mohli nežnejšie polovičky od auta chcieť? Napríklad červenú metalízu kontrastujúcu s efektnými, v rohoch umiestnenými 16 palcovými zliatinovými diskami kolies v magnéziovom odtieni. Ako sa na športovú verziu patrí, dostala aj 160SR nové, dynamickejšie pôsobiace karosárske diely. V tomto prípade sa jedná o predný nárazník, prahové nástavce, spojler nad piatymi dverami, ozdobnú koncovku výfuku a tmavšie predná svetlá. InteriérHravý dizajn využívajúci oblé tvary sa opakuje aj v interiéri. Čierne prevedenie zabezpečuje v kombinácii s doplnkami vo farbe hliníka (okrem iného aj pedálmi), koženým volantom a bielymi budíkmi správnu športovú atmosféru. Zaujímavým dizajnérskym prvkom sú aj ovládače ventilácie a rádia vo farbe slonovej kosti. Keď sme už pri rádiu, dizajnovo do interiéru síce perfektne zapadá, no audiofilom neurobí radosť nie najlepším zvukom a zastaralým displejom. Ženský pohľad na vec naopak oceňuje prehľadné a intuitívne rozmiestnenie tlačidiel. Bonusom je každopádne ovládanie rádia na volante, rovnako ako aj ovládanie palubného počítača. Aj keď sa Micra dĺžkou (3719 mm) radí na spodnú hranicu kategórie malých áut, za ponúkaný priestor sa nemusí hanbiť. Vpredu sa vďaka vysokej streche bude pohodlne cítiť aj vodič vyššieho vzrastu a prekvapivo aj vzadu je na pomery triedy dostatok priestoru. Jediným problémom môže byť miesto pre hlavy cestujúcich merajúcich nad 180 cm, čo je následok mierne sa zvažujúcej strechy. Za zadnými sedadlami sa skrýva „kufor“ s objemom 251 litrov. Toto však zďaleka nie je jeho konečná hodnota – zadnú lavicu možno posúvať o cca 20 cm, čím objem batožinového priestoru vzrastie až na 371 litrov. A to je viac, než ponúka väčšina o triedu väčších hatchbackov. Operadlá zadných sedadiel, delené v pomere 60:40, je možné sklápať, no to sa už netýka sedákov, ktoré sú k podlahe pripevnené napevno. Silnou stránkou Micry je množstvo odkladacích priestorov rôznych veľkostí. Nájdete ich takmer všade kam siahnete - v schránke pred spolujazdcom, vo výplniach dverí, pred radiacou pákou, alebo na stredovej konzole. MotorPo prečítaní označenia 160SR by ste mohli očakávať, že sa pod krátkou kapotou bude skrývať 160 koní. No nie je tomu tak – číslo 160 hovorí o objeme motora, ktorý je 1,6 litra. Motor, ktorý môžete nájsť aj v iných modeloch Nissanu, napr. Note, dosahuje výkon 81 kW (110 koní) pri 6000 ot/min a krútiaci moment 153 Nm pri 4400 ot/min. Aj keď tieto hodnoty nie sú v dnešnej dobe vzhľadom k objemu výnimočné, netreba zabúdať, že v tomto prípade so sebou nosí benzínový agregát iba 1076 kg. Vďaka tomu trvá zrýchlenie na stovku 9,8 s a ručička tachometra sa zastaví na hodnote 183 km/h. Šestnásťventilový štvorvalec ťahá plynulo a ochotne už od nižších otáčok, hoci najlepšie sa cíti vo vyšších sférach. Je spojený s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, čo je trochu škoda – šiesty stupeň by prispel k lepšiemu využitiu výkonu, nižšej spotrebe a nižšiemu hluku pri vysokých rýchlostiach. Takto dosahuje motor pri 130 km/h približne 4000 ot/min, čo sa negatívne podpisuje ako na spotrebe, tak na cestovnom komforte kvôli zvýšenej hladine hluku. Napriek tomu nie je problém jazdiť s týmto žihadielkom za 7 litrov na 100 km.JazdaPri pohľade na vysokú a bacuľatú Micru by asi máloktorý vodič čakal športové výkony. No podceňovať súperov sa nevypláca. Už samotné umiestnenie kolies v rohoch karosérie je prísľubom agilných jazdných vlastností a Micra 160SR má oproti „civilným“ verziám navyše prepracovaný, tuhšie naladený podvozok. Tvrdšia jazda ale skrátka k športovým jazdným vlastnostiam, akými sa táto Micra pýši, patrí. Odmenou je na malé auto obdivuhodná stabilita pri všetkých rýchlostiach. Ani pozdĺžne nerovnosti neznamenajú problém a dosahované prejazdové rýchlosti v zákrutách budia rešpekt aj v prípade podstatne väčších áut. Micra exceluje najmä vo vlásenkách a na úzkych cestách, kde vďaka svojej obratnosti za sebou nechá aj väčšinu výkonnejších vozidiel. Ešte dôležitejšie je však to, že za volantom sa budete naozaj baviť a na každý takýto výlet sa budete tešiť. To je zásluha riadenia, prenášajúceho do volantu dostatok informácií o tom, čo sa deje s kolesami. Rovnako jednoduchý je s Microu aj život v meste. Okrem toho že sa zmestí do každej medzery, oceníte aj vynikajúcu obratnosť, vďaka ktorej budete mať situáciu stále pod kontrolou. Báť sa nemusíte ani manévrovania v stiesnených priestoroch a parkovania – karoséria má pravidelné tvary a vzdialenosť predných koncov pomáhajú odhadnúť malé výbežky predných svetlometov. Ak sa dá podvozku niečo vyčítať, tak je to citlivosť na bočný vietor spôsobená vyššou stavbou karosérie a slabšia trakcia. Pri dynamickejšom pohýnaní sa začnú pretáčať predné kolesá skôr, ako je zvykom. Podobná situácia sa opakuje aj pri ostrom prejazde zákrut na nadľahčenom vnútornom kolese. No to je všetko, čo môžeme športovej Micre vyčítať. ZáverVyzývavý dizajn, dostatok výkonu, bohatá výbava, no pritom vynikajúca praktickosť pri každodennom používaní - len ťažko si predstaviť auto, ktoré by sa hodilo k dynamickej emancipovanej žene lepšie ako Micra 160SR.Plusy: dizajn kultivovaný a živý motor vynikajúce a zábavné jazdné vlastnosti dostatočne priestranný a flexibilný interiér 4 airbagy a ESP vo výbave obratnosťMínusy: citlivosť na bočný vietor absencia šiesteho prevodového stupňa slabšie bočné vedenie sedadiel Ceny:Cena základnej verzie (1.2 Visia 3D v akcii): 292.900,-Sk
Cena testovanej verzie (160SR 5D v akcii): 483.900,-Sk
Sériová výbava testovanej verzie:airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy, aktívne opierky hlavy, ESP, úchyty ISOFIX na zadných sedadlách, výškovo nastaviteľný volant, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, 16 palcové disky z ľahkých zliatin, predné hmlovky, el. nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, el. ovládanie predných okien, el. posilňovač riadenia s premenlivým účinkom, posuvné zadné sedadlá s operadlom deleným v pomere 60:40, športovo tvarované sedadlá, manuálna klimatizácia, športový volant potiahnutý kožou, hliníkové pedále, rádio s CD prehrávačom a ovládaním na volante, 4 reproduktory, palubný počítač s ovládaním na volante a ukazovateľom vonkajšej teplotyTechnické údaje: Nissan Micra 160SR
Motor | |
Typ motora: | zážihový |
Valce / ventily: | 4 / 4 |
Zdvihový objem (cm3): | 1589 |
Najvyšší výkon (kW / ot./min): | 81 / 6000 |
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min): | 153 / 4400 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 183 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): | 9.8 |
Spotreba-mesto/mimo/kombi (l/100 km): | 8.7 / 5.4 / 6.6 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor (l): | 251 –371 |
Objem nádrže (l): | 46 |
Pohotovostná hm. / nosnosť (kg): | 1076 / 414 |
Rozmer pneu: | 185/50 R16 |
Dĺžka (mm): | 3719 |
Šírka (mm): | 1660 |
Výška (mm): | 1540 |
Rázvor (mm): | 2432 |
Martin Tiller, Tomáš Mizla