Reklama

TEST: Peugeot 1007 1,4 HDi

Archív

Zdroj: Archív

Reklama

Toto malé šikovné mestské autíčko sme si tentokrát vyskúšali v kombinácii s dieselovým motorom.

Peugeot 1007 sme už v našej redakcii testovali s benzínovým motorom rovnakého objemu. Článok o benzínovej verzii nájdete tu. Už aj v tomto staršom článku sme vás informovali o tom, že Peugeot 1007 je štýlové vozidlo vhodné najmä pre ženy a do mesta. Je všeobecne známe, že pre väčšinu žien je práve vzhľad najdôležitejším kritériom pre nákup auta. Preto Francúzi zverili dizajn tohto modelu zameraného na nežnejšie pohlavie práve štúdiu Pininfarina. To, aj napriek proporciám mini MPV, odviedlo dobrú prácu a podarilo sa mu vytvoriť nevšedné auto, ktoré si vie získať pozornosť ulice. Okrem príťažlivého dizajnu zraky okoloidúcich priťahujú najmä posuvné dvere na obidvoch stranách.

Po otvorení elektricky ovládaných veľkých dverí sa vám naskytne pohľad takmer na celý interiér. Práve vďaka rozmernému otvoru, ktorý tak v kabíne vznikne, je nastupovanie hračkou. Problém nie je ani pri nastupovaní dozadu. Predné sedadlá sa dajú jednoducho sklopiť a po ich návrate na pôvodné miesto si zapamätajú svoje nastavenie. Spomínané elektromotormi poháňané dvere sa dajú otvoriť buď tlačidlami na diaľkovom ovládaní centrálneho uzamykania, alebo stačí potiahnuť za kľučku a elektromotory už odvedú svoju prácu. Inteligentný systém si však stále necháva minimum energie potrebnej na naštartovanie, takže vo výnimočných prípadoch sa dvere dajú otvárať aj manuálne. Z vnútra sa dajú dvere otvoriť aj tlačidlami na prístrojovej doske. Toto netradičné riešenie dverí je veľmi praktické v stiesnených podmienkach, alebo keď má človek plné ruky. Nepraktické však niekedy môže byť čakať 5 sekúnd, kým sa elektromotory popasujú so 40 kg vážiacimi dverami.

Prístrojová doska je dostatočne prehľadná a zároveň štýlová aby sa hodila k exteriéru auta. Vodič má pred sebou trojicu kruhových prístrojov. Zišiel by sa tam aj ten štvrtý, pretože Peugeotu 1007 chýba ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny. Aspoň že ho výrobca nahradil kontrolkou, čo však podľa nás nie je adekvátne. Poloha za volantom je dobrá, akurát niekomu by mohol prekážať vysoký posed. Na druhej strane práve vyššie položené sedadlá umožňujú vodičovi mať veľmi dobrý výhľad z auta na všetky smery, za čo Peugeot 1007 vďačí aj veľkej celkovej presklenej ploche.

V interiéri sa na nedostatok miesta nemôžu sťažovať pasažieri na predných sedadlách. Tým by mohli vadiť trochu mäkšie bočnice sedadiel, ale pri jazde po meste nie je bočné vedenie až také dôležité. Na nedostatok miesta na nohy by sa mohli sťažovať skôr pasažieri na zadných sedadlách, pretože rázvor 1007-ky je ešte menší, ako má Peugeot 107. Nad hlavami však budú mať priestoru určite dosť, keďže strecha Peugeotu 1007 sa v zadných partiách takmer nezvažuje. Vzadu sa nachádza iba dvojica sedadiel, ktoré sa rovnako ako tie predné dajú posúvať dopredu či dozadu a nastaviteľné sú aj ich operadlá. Vďaka variabilnosti sedadiel sa dá ľahko zväčšovať aj batožinový priestor. Z pôvodnej hodnoty 160 litrov sa dá zväčšiť až na 1048 litrov.

Peugeot 1007 je už v základnej verzii pomerne dobre vybavený. Štandardná výbava zahŕňa napríklad predné a bočné airbagy, ABS, elektronický systém distribúcie brzdného tlaku (EBD) a brzdového asistenta (AFU). Za príplatok môže byť Peugeot 1007 vybavený aj hlavovými airbagymi, prípadne kolenným airbagom pre vodiča, či stabilizačným systémom ESP, alebo protipreklzovým systémom ASR. Bohatá štandardná výbava má zrejme na svedomí pomerne vysokú cenu, čo zapríčiňuje, že predaje tohto modelu nie sú práve ideálne.

Nami testovaná 1007-ka mala pod prednou kapotou vznetový agregát objemu 1,4 litra, ktorý dosahuje maximálny výkon 68 koní a disponuje krútiacim momentom 160 Nm. Práve tento motor sa podľa nás k autu, ktoré väčšinu svojho života strávi v meste, hodí najviac. Je pružný a úsporný a to sú vlastnosti, ktoré sú najmä v meste najdôležitejšie. Škoda len, že tento motor sa nedá kombinovať s automatickou prevodovkou, ktorú by iste najmä ženy ocenili.

Jazda s Peugeotom 1007 prekvapivo nie je veľmi odlišná od jazdy s ostatnými autami. Takéto očakávania sme mali kvôli vysokej karosérii a relatívne malej šírke vozidla. Výrobcovia to však vykompenzovali širšími pneumatikami a tvrdším nastavením podvozku. Aj keď tým autu trochu ubrali z komfortu, aspoň tak dodali vodičovi potrebnú istotu v zákrutách.

Čo sa týka spotreby, motor 1,4 HDi si počas testu zažiadal iba o niečo viac, ako udáva výrobca. My sme však jazdili trošku rýchlejšie, preto za bežných okolností by nemal byť žiaden problém dostať sa na udávané hodnoty.

Tak ako sme to uviedli v staršom článku, rovnako aj teraz si myslíme, že toto auto by bolo ideálne pre príslušníčky nežnejšieho pohlavia, ktoré sa chcú odlíšiť. Tie ocenia v meste jeho kompaktné rozmery, mimoriadne praktické dvere, pestrú paletu farieb či široké možnosti idividualizácie interiéru. A práve tento motor podľa nás pasuje k autu najviac. Takže, milé dámy, pokiaľ vám nebude prekážať absencia automatickej prevodovky, tak by sa práve Peugeot 1007 1,4 HDi mohol stať vašim ideálnym spoločníkom na nákupy v meste.

Základná cena verzie s testovanou motorizáciou: 535 000 Sk

Technické údaje

Motor

Typ motora:

Vznetový

Valce / ventily:

4 / 4

Zdvihový objem (cm3):

1398

Najvyšší výkon (kW / ot./min):

68 / 4000

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min):

160 / 2000

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

160

Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s):

15.4

Spotreba-mesto/mimo/kombi (l/100 km):

5.8 / 4.1 / 4.7

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

160/1048

Objem nádrže (l):

40

Pohotovostná hm. / nosnosť (kg):

1243 / 339

Rozmer pneu:

185/60 R15

Dĺžka (mm):

3731

Šírka (mm):

1662

Výška (mm):

1620

Rázvor (mm):

2315