Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

TEST: Peugeot 207 CC 1,6 HDi

Archív

Zdroj: Archív

Reklama

Jazdu s vetrom vo vlasoch sme si mohli skúsiť v tomto krásnom kabriolete.

Keď som preberal Peugeot 207 CC bol jeden z horúcich a sparných letných dní. Auto zrejme stálo celý deň na slnku a vo vnútri bolo nevydržateľne teplo. Automatickú dvojzónovú klimatizáciu, ktorá sa dodáva s týmto motorom sériovo, som ihneď nastavil na plný výkon. No žiadna klimatizácia nedokáže takto prehriaty interiér vychladiť ihneď. Keď som sa blížil k prvému semaforu, akurát naskočila červená. Zastavil som a rozmýšľal ako sa čo najrýchlejšie schladiť. Vtedy som zbadal „ten“ gombík na stredovej konzole. Trošku som pozabudol na to, že toto elegantné kupé, do ktorého som nedávno nastúpil, sa vie veľmi rýchlo premeniť na nie menej atraktívny kabriolet. Neváhal som a po 25 sekundovom „divadelnom predstavení“, ktoré zaujalo celú ulicu, som mohol pokračovať v jazde bez strechy. Konečne vysnívané schladenie...

Myslím si, že o dizajne sa tu rozpisovať naozaj nemusím. Takýto typ auta si ľudia kupujú hlavne kvôli tomu, ako vyzerá. A aj keď nie každému sa auto musí vyslovene páčiť, jeho majiteľ s ním vzbudí dostatočnú pozornosť, ktorú od neho pri kúpe aj očakával. Možno by bolo lepšie, keby som poslednú vetu napísal v ženskom rode. Peugeot 207 CC aj svojim pekným a „milým“ dizajnom priťahuje skôr to nežnejšie pohlavie, ako „drsných“ chlapov.

Naozaj pekný interiér pôsobí kvalitným a vďaka množstvu hliníkových doplnkov aj športovým dojmom. Trošku ho kazí iba stredová konzola, ktorá je oproti zvyšku interiéru dosť nudná. Ako by ani nebola z tohto auta. Zvyknúť si treba na hlavný prístrojový panel. Pekný, hliníkom orámovaný otáčkomer a tachometer sú položené trochu vysoko a ich zvláštne tvarované rámiky vytvárajú dojem, že sú natočené hore. Čitateľnosť prístrojov je však dobrá a naozaj to chce iba čas, kým si na to človek zvykne. Príjemne nás prekvapilo továrenské rádio s podporou CD s MP3 a ozvučením od JBL. Jeho zvuk bol sýty a čistý aj pri vyšších hlasitostiach.

Interiéru dominujú predné sedadlá s výrazným bočným vedením. Sedí sa v nich naozaj dobre a telu poskytujú vynikajúcu oporu v zákrutách. Dojem z riadenia športového auta ešte zosilňujú hliníkové pedále, s ktorými sa výborne pracuje. Radiaca páka šla ľahko a mala presný chod, aj keď jednotke sa tam občas veľmi nechce. Volant pôsobí zo začiatku preposilňovaným dojmom, ale to len do chvíle, kým auto nenaberie rýchlosť. Peugeot 207 CC je totiž vybavený posilňovačom riadenia z variabilným účinkom. Je to teda dosť praktické, pretože pri parkovaní nemusíte vynakladať na točenie volantom takmer žiadnu námahu no pri vyšších rýchlostiach je riadenie príjemne tuhé.

Jediným väčším nedostatkom interiéru sú zrejme iba zadné sedadlá. Auto však nie je označované ako štvormiestne, ale ako 2+2. Už toto označenie napovedá o tom, že zadné sedadlá budú pravdepodobne len núdzové. No a bohužiaľ, skutočnosť sa od očakávaní veľmi neodlišuje. Na zadné sedadlá sa zmestia iba menšie deti. Ideálnejšie využitie zadných sedadiel je však aj tak len na batožinu. Navyše sa na ne ani nedá umiestniť detská autosedačka.

Miesta v batožinovom priestore je však oproti predchodcovi 206 CC o dosť viac. Pri spustenej streche je to síce len 145 litrov, no po jej vytiahnutí sa kufor zväčší až na 370 litrov. Nevýhodou je, že kufor sa dá otvoriť iba ovládačom na kľúči. Veľmi praktická je prepážka v batožinovom priestore, ktorá zabraňuje kontaktu batožiny so strechou. Keď nie je prepážka zatiahnutá, strecha sa nedá spustiť.

Pod kapotou nami testovaného auta si našiel svoje miesto vznetový agregát. U áut tejto kategórie je to ešte stále trochu nezvyk, ale 207 CC sa za svoj dieselový motor hanbiť nemusí, pretože jeho prejav je kultivovaný a tichý. Vznetový štvorvalec s objemom 1560 cm3 dosahuje maximálny výkon 110 koní pri 4000 ot./min. Krútiaci moment 240 Nm už pri 1750 ot./min. dodáva autu dostatočnú pružnosť. Aj keď je CC oproti trojdverovej verzii o 169 kg ťažšie, s týmto dieselovým motorom je dostatočne živé. Nie je to však žiadny pretekár. Aj keď malo auto tvrdší podvozok, pomerne športový charakter a celkovo dobré jazdné vlastnosti, na poriadne motoristické vyžitie by potrebovalo ešte zopár koní navyše.

Jazda so stiahnutou strechou je príjemná tak do 100 km/h. Pri vyšších rýchlostiach začína do kabíny už trochu viac fúkať, ale skôr ako vietor vás odradí aerodynamický hluk, ktorý je pri rýchlosti 120 km/h už dosť silný. Je to ale kabriolet a keď si chcete vychutnať jazdu doslova „s vetrom vo vlasoch“, treba ísť trošku rýchlejšie. Kabína je totiž pri nižších rýchlostiach dobre aerodynamicky odtienená a jazda ani nie je hlučná.

Detailom, ktorý sme si veľmi pochvaľovali najmä v noci sú statické stranové svetlomety. Pri odbočovaní sa aktivovali na tej strane, kde auto smerovalo. Dá sa povedať, že je to ešte trošku lepšie ako natáčacie svetlomety.

Dôkazom, že zábavné autá vedia byť aj úsporné je práve táto 207 CC. Pri ceste mimo mesto a rýchlostiach 90-110 km/h si vystačilo iba so 4 litrami nafty na 100 km. Keď bolo auto naložené a tempo sme zvýšili na 120-140 km/h, spotreba predstavovala tiež celkom príjemných 5,5 litra na 100 km.

Dospeli sme k záveru, že aj keď je 207 CC auto s výbornou ovládateľnosťou a dobrými jazdnými vlastnosťami, predsa len sa bude cítiť lepšie v mestských uličkách a najradšej asi pod taktovkou nejakej sympatickej slečny. Obávame sa, že človek očakávajúci od tohto auta poriadnu dávku športovej jazdy by sa v ňom mohol sklamať. Situáciu by mohol vyriešiť najsilnejší benzínový motor v ponuke, 1,6 THP s výkonom 150 koní, ale ani tento motor nevyvráti fakt, že Peugeot 207 CC bol skonštruovaný pre radosť z jazdy s „vetrom vo vlasoch“ a nie na pretekárske okruhy.

Cena základnej verzie s testovanou motorizáciou: 857 000 Sk

Technické údaje

Motor

Typ motora:

vznetový

Valce / ventily:

4 / 4

Zdvihový objem (cm3):

1560

Najvyšší výkon (kW / ot./min):

80 / 4000

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min):

240 / 1750

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

193

Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s):

10,9

Spotreba-mesto/mimo/kombi (l/100 km):

6,6 / 4,4 / 5,2

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

145/370

Objem nádrže (l):

50

Pohotovostná hm. / nosnosť (kg):

1488/ 297

Rozmer pneu:

205/45 R17

Dĺžka (mm):

4037

Šírka (mm):

1750

Výška (mm):

1397

Rázvor (mm):

2540

Rozchod vpredu / vzadu (mm):

––/ ––

Vyberáme pre vás niečo PLUS