Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

TEST: Peugeot 207 Slovakia

Archív

Zdroj: Archív

Reklama

Vyskúšali sme si základnú verziu obľúbeného modelu v segmente B.

V redakcii sme už mali tú česť testovať nástupcu legendárnej dvesto šestky. Vtedy ho poháňal dieselový agregát objemu 1,6 litra s výkonom 66 kW. Teraz sa nám do rúk dostáva 207 s najslabším benzínovým motorom objemu 1,4 litra a výkonom 55 kW v základnej výbave Slovakia. Test dieselovej verzie vo výbave Spor, ktorej veľmi nebolo čo vyčítať, si môžete prečítať tu.

Myslím, že nemá význam rozpisovať sa o dizajne takto známeho a na uliciach frekventovaného auta. Tejto problematike sme sa venovali v už spomínanom staršom teste. Snáď by bolo vhodné spomenúť iba toľko, že 207 dizajnovo nadviazal na svojho slávneho a obľúbeného predchodcu 206. Dizajn 207 si zachováva charakteristické črty 206, zvýrazňuje ich a dopĺňa o moderné prvky. Práve prehnané zvýraznenie týchto typických čŕt, ako neprimerane veľký nasávací otvor vpredu a predné svetlomety pretiahnuté takmer až k prednému sklu, sa však nie vždy stretávajú s pozitívnymi ohľadmi. Na dizajn ale môže mať každý svoj subjektívny názor a až čas ukáže, či dizajnéri vykročili tým správnym smerom. Zatiaľ ale predaje tohto modelu nasvedčujú tomu, že áno.

Z interiéru sme mali trošku nudný dojem. Bolo to spôsobené asi tým, že predtým sme mali 207 vo verzii Sport a ten rozdiel oproti výbave Slovakia je jasne badateľný. Stačí si však porovnať ceny týchto dvoch verzií a hneď sa vám bude zdať aj interiér tejto verzie krajší. V interiéri sú použité kvalitné plasty a celkovo pôsobí sviežim a moderným dojmom. Okrem stredovej konzoly. Tá sa nám zdala nudná aj naďalej, aj keď menej ako vo verzii vybavenej automatickou klimatizáciou. Pri tejto verzii na nej prevládajú pravé uhly a na rozdiel od zaujímavo tvarovanej prístrojovej dosky pôsobí tak nejako jednoducho. Ako keby nepatrila nástupcovi 206-ky, ale ešte jej predchodcovi. Je pravda že verzia s manuálnou klimatizáciou s kruhovými ovládačmi sa dizajnovo hodí k zvyšku interiéru o čosi viac, ale aj tak to nevyzerá veľmi moderne.

Peugeot 207 disponuje dostatočným priestorom na predných sedadlách, ktoré sú navyše nadpriemerne pohodlné. Na tých zadných je to s priestorom už trošku horšie, no v tejto triede to nie je nič nečakané. 207 neposkytuje na zadných sedadlách o nič menej priestoru ako konkurencia. Batožinový priestor oproti predchodcovi povyrástol o 25 litrov.

Benzínovú „jednaštvorku“ iba s dvoma ventilmi na valec používal aj predchodca 206. Problém je však v tom, že dvesto sedmička je o takmer dvesto kíl ťažšia. Tuhosť karosérie je síce vyššia a tým pádom sa zvýšila aj bezpečnosť auta pri náraze, no motor sa musí trápiť s oveľa vyššou záťažou. Motor samotný nie je v žiadnom prípade slabý. 206-ka s ním bola také malé „žihadielko“, no za volantom 207 je to úplne ináč. Peugeot 207 s týmto motorom skôr pripomína Peugeot 206 s jeho bývalou základnou pohonnou jednotkou s objemom necelých 1,2 litra. No treba priznať, že aj v prípade 207, je tento motor najslabším v ponuke. Je jasné, že na bežné jazdenie a hlavne do mesta je úplne postačujúci a niektoré typy šoférov ani vyšší výkon nepotrebujú. Tí zase ocenia priaznivú spotrebu tohto najmenšieho benzínového motora. Ľuďom, ktorý by chceli svojho nového malého leva využívať častejšie aj na cesty mimo mesta, by sme však odporúčali silnejšiu motorizáciu.

Týmto sa pomaly dostávame k najsilnejšej stránke modelu 207, ktorou je samotná jazda. Auto sa cíti veľmi dobre aj mimo mesta a práve preto by bola škoda nepriplatiť si za silnejší motor. Podvozok je jedným slovom výborný. Okrem toho, že spoľahlivo drží stopu v každej zákrute, je auto aj nadmieru pohodlné. Vďaka menším rozmerom, je auto obratné a ľahko ovládateľné. Cesta sa tak stáva príjemnou a šofér vystúpi z auta svieži aj po niekoľkohodinovej jazde. Riadenie ide ľahko, no presne. Aj keď trošku väčší odpor vo volante by autu neuškodil. Na tento fakt si však u menších francúzskych vozidiel začíname zvykať. Ženy však riadenie s malým odporom určite ocenia. Poteší to najmä v meste a pri parkovaní. Mimoriadne spokojní sme boli s precíznym chodom pedálov. Pracuje sa s nimi ľahko a fungujú presne, preto nie je problém dávkovať účinok každého z nich. Najmä by sme však chceli vyzdvihnúť silné brzdy, ktoré dodávajú autu potrebnú istotu. Prevodovka fungovala výborne, snáď iba jej rýchlostná páka by mohla byť trošku dlhšia.

Hodnoty spotreby paliva nami testovaného Peugeotu 207 sa ani v jednom z režimov nijak výrazne neodlišovali od hodnôt udávaných výrobcom, čo pokladáme za dobrý výsledok.

Peugeot 207 je dobrým autom v kombinácii s každým motorom z ponuky. Ani pri nami testovanom modeli s najslabším benzínovým motorom tomu nebolo inak. Peugeot však s modelom Slovakia oslovuje trochu inú cieľovú skupinu zákazníkov a to takú, ktorej na výkone motora a bohatej výbave až tak nezáleží. Pre nich a pre takých, ktorým sa páči dizajn nového malého leva a zároveň túžia po novom aute v tejto triede za priaznivú cenu, je Peugeot 207 Slovakia ako stvorený.

Základná cena verzie s testovanou motorizáciou a výbavou: 386 000 Sk

Technické údaje

Motor

Typ motora:

zážihový

Valce / ventily:

4 / 2

Zdvihový objem (cm3):

1360

Najvyšší výkon (kW / ot./min):

54 / 5400

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min):

118 / 3300

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

170

Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s):

13.9

Spotreba-mesto/mimo/kombi (l/100 km):

8.4 / 5.0 / 6.3

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

270/923

Objem nádrže (l):

50

Pohotovostná hm. / nosnosť (kg):

1223 / 397

Rozmer pneu:

195/55 R15

Dĺžka (mm):

4030

Šírka (mm):

1748

Výška (mm):

1502

Rázvor (mm):

2540

Vyberáme pre vás niečo PLUS