Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

TEST: Peugeot 307 Break 1.6 16V

AUTOVIA

Zdroj: AUTOVIA

Reklama

S testom Peugeotu 307 ste sa na našich stránkach mali možnosť stretnúť už dvakrát. Po hatchbacku a midi-MPV SW s dieselovými motormi 1.6 HDi prišlo na rad tradičné kombi Break s benzínovou jedna-šestkou.

S testom Peugeotu 307 ste sa na našich stránkach mali možnosť stretnúť už dvakrát. Po hatchbacku a MPV SW s dieselovými motormi 1.6 HDi prišlo na rad tradičné kombi Break s benzínovou jedna-šestkou.

S testom Peugeotu 307 ste sa na našich stránkach mali možnosť stretnúť už dvakrát. Po hatchbacku a midi-MPV SW s dieselovými motormi 1.6 HDi prišlo na rad tradičné kombi Break s benzínovou jedna-šestkou. Preto sa v tomto teste zameriame najmä na odlišnosti od v minulosti testovaných verzií.

Karoséria kombi Break je až na panoramatickú strechu totožná s už testovaným SW. Obe verzie sú postavené na predĺženej platforme s rázvorom 2708 mm. Dizajn bol pri facelifte pred rokom zmodernizovaný, vďaka čomu pôsobí 307 aj po piatich rokoch moderne. Oproti konkurentom vyniká kombi vyššou stavbou karosérie, ktorá sa pozitívne prejavuje v priestrannosti interiéru.

InteriérPalubná doska je totožná s SW a hatchbackom. Svojim vzhľadom už dnes nenadchne, no ani neurazí. Absencia dizajnérskych výstrelkov a konzervatívne tvary zaisťujú, že sa za ňu nebudete hanbiť ani po pár rokoch. Šmrnc dodávala testovanej verzii imitácia hliníka a ani po stránke ergonómie nie je prístrojom čo vyčítať. Faktom však je, že kvalita a spracovanie materiálov je u novších konkurentov na lepšej úrovni.

Predné sedadlá sú na francúzske auto až netypicky tvrdé, čo hodnotíme najmä na dlhých cestách ako pozitívum. Aj v základnej verzii majú sedadlá bočné vedenie na veľmi slušnej úrovni, čo u rodinných áut nebýva pravidlom. Priestoru je vpredu aj vzadu dosť, vyšší pasažieri si budú pochvaľovať vysoký strop.

Rozdiely v porovnaní s verziou SW nájdete za prednými sedadlami. Kombi nedisponuje troma samostatnými sedadlami v druhom rade, ale typickou trojmiestnou lavicou delenou v pomere 2:3. Sedadlá sa tak nedajú samostatne vyberať, no niečo z variability MPV ostalo – sedáky zadných sedadiel je možné demontovať. Po sklopení zadných sedadiel (aj bez demontáže sedákov) vznikne úplne rovná plocha. Batožinový priestor poskytuje v tejto konfigurácii objem 1512 l (oproti 442 l pri nesklopených sedadlách). Okrem sieťok sa v ňom nachádza aj malý odkladací priestor v podlahe za zadnými sedadlami.

Motor a podvozokPo dvoch dieseloch, ktoré sme testovali v predchádzajúcich 307, prišiel rad aj na benzín – konkrétne šestnásťventilovú jedna-šestku s výkonom 80 kW (110 k). Ako výkon, tak aj krútiaci moment 147 Nm sa radia k štandardu triedy. No keďže krútiaci moment vrcholí relatívne vysoko, pri 4000 ot/min, motor je často potrebné držať v oblasti nad 3500 ot/min, čo sa odráža aj v spotrebe. Tej neprospieva ani krátko odstupňovaná päťstupňová prevodovka, kvôli ktorej motor pri rýchlosti 130 km/h dosahuje na piaty rýchlostný stupeň vyše 4000 ot/min. Výsledkom bola spotreba 7,3 – 9 l/100 km, v závislosti od využívania potenciálu.

Na dynamike sa odráža aj zapnutie klimatizácie a aktuálne zaťaženie, no na bežné jazdenie tento motor úplne postačuje – na stovku zrýchli za 11,4 sekundy a zastaví sa na hodnote 182 km/h.

Podvozkom sa 307 nestratí ani medzi najnovšími konkurentmi. Tuhosť je vzhľadom na naše cesty nastavená takmer optimálne, čo spolu s dlhým rázvorom zabezpečuje vynikajúcu stabilitu aj na rozbitých cestách. S 307 si budete pri dlhom cestovaní vychutnávať uvolnenú komfortnú jazdu, no napriek tomu sa nemusíte obávať ani ostrejšieho zdolávania zákrut, pri ktorom toto kombi nejaví žiadne známky nervozity.

ZáverPeugeot 307 Break 1.6 16V je univerzálne auto vyvážené vo všetkých smeroch pre tých, ktorí hľadajú priestranný automobil vhodný pre rodinu a na dlhé cestovanie. O niečo vyššiu spotrebu zmierňuje priaznivá cena. Plusy:nadčasový vzhľad priestranný interiér a batožinový priestor vysoký komfort jazdy stabilný podvozok priaznivá cena

Mínusy:vysoko položený krútiaci moment a s tým súvisiaca nutnosť vytáčať motor vyššia spotreba v porovnaní s konkurenciou slabšia úroveň materiálov v interiéri

Ceny:Cena základnej verzie (1.4 16V Confort): 548.000,-Sk
Cena testovanej verzie (1.6 16V X-line): 677.000,-Sk
Technické údaje: Peugeot 307 Break 1.6 16V

Motor
Typ motora:zážihový
Valce / ventily:4 / 4
Zdvihový objem (cm3):1587
Najvyšší výkon (kW / ot./min):80 / 5800
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min):147 / 4000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť (km/h):182
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s):11.4
Spotreba-mesto/mimo/kombi (l/100 km):9.9 / 6.3 / 7.7
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor (l):442 / 1512
Objem nádrže (l):60
Pohotovostná hm. / nosnosť (kg):1330 / 470
Rozmer pneu:195/65 R15
Dĺžka (mm):4428
Šírka (mm):1762
Výška (mm):1560
Rázvor (mm):2708

Martin Tiller, Tomáš Mizla

Vyberáme pre vás niečo PLUS