Test: Peugeot 407 1.6 HDi: elegantný dravec?
6. 5. 2007, 13:37 (aktualizované: 11. 7. 2024, 14:51)

Zdroj: AUTOVIA
Elegantný? To istotne áno. Dravý? Vďaka kvalitnému podvozku taktiež. Problémom by mohol byť iba papierovo slabší 109-koňový diesel 1.6 HDi. Nenechajte sa však spliesť, v skutočnosti rozhodne nechce byť len do počtu.

Zdroj: Archív

Zdroj: AUTOVIA

Zdroj: AUTOVIA
Galéria k článku
Peugeot 407 prišiel na európsky trh s dvoma cieľmi: nadviazať na dobrú predajnosť 406-tky a vrátiť do strednej triedy radosť z jazdy vďaka hravému podvozku. Keďže nová 407-čka v sebe spája atraktívny vzhľad s francúzskym komfortom, stala sa v segmente silným konkurentom. Svoje miesto si našla aj na slovenskom trhu. My sme ju otestovali vo verzii s dieselovým motorom 1.6 HDi. Peugeot 407 na vás okamžite zapôsobí svojím šarmom. Veľké predné svetlomety a maska chladiča mu dodávajú nádych elegantného dravca. Z niektorých fotografií môžete nadobudnúť dojem, že predná časť vozidla je neprimerane dlhá v pomere k zbytku vozidla. Tento dojem je podčiarknutý aj značne dozadu pretiahnutými prednými svetlometmi. V skutočnosti však vozidlo pri väčšine pohľadov pôsobí veľmi vyváženým dojmom. S prednou časťou úzko súvisí aj dlhý predný previs, vďaka ktorému nemá vodič najlepšiu predstavu o konci prednej kapoty a je potrebné naučiť sa rozmery auta takpovediac naspamäť. Začínajúcim vodičom by sme v tomto ohľade odporúčali zopár cvičení na kľudnejšom mieste. Riešením samozrejme môžu byť aj parkovacie senzory, ktoré sa dodávajú ako doplnková výbava. Potešili nás vonkajšie spätné zrkadlá, ktoré sa po vypnutí motora automaticky sklopia, a tak nemusíte tŕpnuť, že vám ich niekto nechtiac zoznámi s asfaltom. Plusom je aj veľký uhol otvárania zadných dverí, cez ktoré sme pohodlne naložili do vozidla aj krabicu s televízorom. Kompenzuje sa tým všeobecná slabina sedanov, týkajúca sa malého nakladacieho otvoru kufra. Za zadnými dverami cestujúci nájdu pohodlné sedadlá. S priestorom na nich to však už také ružové nie je. Masívne predné sedadlá výrazne obmedzujú priestor na nohy a sklonená zadná časť strechy síce zvonku vyzerá efektne, ale cestujúcim to už tak super pripadať nebude. Sediaci vpredu sa však sťažovať nemôžu. Majú totiž k dispozícii kompletne nastaviteľné sedadlá vrátane vykurovania. Zvláštne je však umiestnenie jeho ovládania na vonkajšom prednom rohu predného sedadla. Preto je lepšie oboznámiť sa s ovládaním vykurovania sedadla ešte pred prvou jazdou, pri ďalšej manipulácii však už ruka automaticky skĺzne presne na ovládač bez toho, aby ste sa museli nepohodlne načahovať. Vyhovujúcu pozíciu za volantom nájdete ľahko. Volant je nastaviteľný všetkými smermi a vďaka spomínanému nastaviteľnému sedadlu nie je ťažké si pohodlne užívať jazdu. Sedenie vo vozidle je veľmi komfortné, tí športovo naladení by však privítali lepšie bočné vedenie v zákrutách. Výrazne oranžovo svietiace prístroje a displej palubného počítača vynikajúco kontrastujú s bielo podfarbenými ručičkami budíkov. Pri jazde v noci sa prejavuje zaujímavý "plávajúci" efekt displeja palubného počítača. Vodič z periférneho pohľadu má pocit, akoby sa pri prejazde nerovnosťami na vozovke tento displej nepohyboval spolu s autom, ale plával v tekutine. Tento jav vzniká v dôsledku nízkej obnovovacej frekvencie podsvietenia displeja a zotrvačnosti ľudského oka. 407-čka chce okrem pohodlného zvezenia pobaviť vodiča aj svojím športovo naladeným podvozkom. Spočiatku sme k motoru 1.6 HDi s výkonom 110 koní a krútiacim momentom 240 Nm (vďaka funkcii overboost krátkodobo aj 260 Nm) pristupovali skepticky. No pri prvom zošliapnutí pedálu nás jeho záťah vyviedol z omylu. Akcelerácia nie je samozrejme dych berúca, ale automobil v stredných otáčkach disponuje veľmi slušnou dynamikou, na rodinné auto úplne postačujúcou. Pri ceste do zasnežených slovenských hôr sme sa po vypočutí dopravných hlásení o stave našich ciest obávali, že auto budeme musieť do kopca tlačiť. Prekvapili nás však výborné "terénne" vlastnosti 407-čky, ktorá sa po čerstvo napadanom snehu s istotou štverala do kopca. Nemuseli sme si tak špiniť ruky s nasadzovaním snehových reťazí. Pri rozjazde na zľadovatelom povrchu citlivo pomáha elektronika, takže rozjazdy nepredstavujú žiadny problém. Brzdy vzbudzujú istotu, len si treba zvyknúť na ich presné dávkovanie. S týmto motorom dosiahnete sto kilometrovú rýchlosť 13,1 sekundy po štarte a maximálnu rýchlosť 192 km/h. Výrobcom uvádzaná kombinovaná spotreba 5,5 litra na sto kilometrov rozhodne nie je nereálna a pri dnešných cenách nafty je to pádny argument v prospech jedna-šestky. O vašu bezpečnosť sa stará sedem airbagov vrátane kolenného, signalizácia nezapnutých predných bezpečnostných pásov, automatické rozsvietenie predných svetlometov po naštartovaní motora a automatické uzamknutie všetkých dverí po prekročení 7 km/h rýchlosti. Náš tip: Automobil je vhodný skôr pre hlavu rodiny s deťmi do 12 rokov alebo manažéra, ktorý chce autom podčiarknuť svoj image. Kvôli podpriemernému objemu kufra (407 litrov) sa asi nestane obľúbencom chalupárov alebo športovcov s rozsiahlym vybavením - tí by mali skôr zvoliť verziu SW. Ale ak nepotrebujete závratné výkony a radšej uprednostníte nízke prevádzkové náklady, Peugeot 407 1.6 Hdi je určite dobrou voľbou. Plusy:atraktívny designpohodlné riadeniekultivovaný motor, nízka spotrebavýborná pozícia za volantompríjemne komfortná jazdaprekvapujúco dobré terénne schopnostištedrá štandardná bezpečnostná výbavanízky aerodynamický hlukMínusy:dlhý predný previs, zlý výhľad dopredu a dozaduiba priemerný priestor na zadných sedadlách v oblasti nôh a hlavypodpriemerný objem batožinového priestoruneergonomicky umiestnený ovládač vyhrievania predných sedadielabsencia zadného stierača (hlavne teraz v zimných podmienkach)