tom, že Peugeot vie navrhovať pekné a elegantné autá, sa už mohol presvedčiť naozaj každý. Ako sa mu však podarilo skombinovať krásu s ušľachtilosťou a dynamikou luxusného kupé, sa dočítate v teste.

Zdroj: AUTOVIA

Zdroj: AUTOVIA

Zdroj: AUTOVIA
Galéria k článku
V roku 1997 sa Peugeot rozhodol oživiť tradíciu dvojdverových kupé, ktoré v jeho portfóliu nejaký čas chýbali, a tak prišiel s modelom 406 Coupé. Toto elegantné kupé, navrhnuté dizajnérskym štúdiom Pininfarina, si zákazníci mimoriadne obľúbili a mnohí ho označujú dokonca za najkrajšie auto posledných rokov, alebo za ľudové Ferrari. Peugeot si teda nemohol dovoliť neprísť s jeho nástupcom. DizajnNo s novým modelom 407 Coupé prišla prekvapivo aj nová stratégia – jeho krivky už nenavrhovalo slávne talianske štúdio, ale vlastní dizajnéri automobilky. Automobilka pokračovala v dizajnovom slohu typickom pre Peugeoty posledných rokov a obzvlášť pre rad 407 – dlhé pretiahnuté predné svetlomety, veľká „tlama“ v prednom nárazníku a vyše metrový predný previs. Ako sa tento trochu riskantný krok vydaril, môžete posúdiť sami, no jedno je isté – 407 Coupé sa už nemusí páčiť každému, ako to bolo u jeho predchodcu. Coupé nevzniklo len odobratím druhého páru dverí zo sedanu – takmer všetky karosárske dielce sú úplne nové. Najvýraznejšími prvkami, ktorými sa kupé odlišuje od sedanu a SW, sú žiabre v prednom nárazníku, nižšia celková silueta a predĺžená zadná časť, vďaka ktorej pôsobí bočný profil na rozdiel od sedanu vyvážene. Bez ohľadu na to, či sa vám toto kupé páči, alebo nie, musíte uznať, že dizajnérom sa podarilo vytvoriť impozantný celok, za ktorým sa na ulici podvedome obzrie hádam každý. InteriérPo otvorení dlhých dverí s bezrámovými oknami vás privíta interiér dobre známy z ostatných verzií 407, so všetkými jeho kladmi a zápormi. Nepotešila nás najmä neprehľadná stredová konzola s veľkým množstvom malých tlačidiel. Zmenené sú prakticky len sedadlá a výplne dverí, čo sú nevyhnutné zmeny vyplývajúce z odlišnej karosérie. Kupé za vyše 1,5 milióna by si možno zaslúžilo o niečo exkluzívnejší interiér. Reputáciu ale zachraňujú použité materiály, za ktoré hovorí veľkorysé a mimoriadne pôsobivé kožené čalúnenie – kožou nie sú potiahnuté iba sedadlá, ale aj takmer celá palubná doska, prístrojový štít, volant a dokonca aj výplne dverí. To sa v tejto cenovej kategórii len tak nevidí. Pikoškou je, že poťahovanie palubnej dosky má na starosti závod na východe Slovenska. Mohutné predné sedadlá, čalúnené perforovanou kožou, sú plne elektricky nastaviteľné a z hľadiska tvrdosti poskytujú ideálny kompromis. Na zadné sedadlá, vhodné pre dvoch cestujúcich, je pomerne pohodlný prístup po odsunutí predných sedadiel, ktoré prebieha elektricky. Miesta vzadu nie je tak málo, ako by sa vzhľadom na koncepciu kupé mohlo zdať. Samozrejmosťou je, že kvôli zvažujúcej sa streche sa budú hlavy zadných pasažierov dotýkať stropu alebo skla, no na priestor v oblasti ramien a nôh sa nebudú môcť sťažovať. Motor a výkonyEšte pred pár rokmi by dieselový agregát pod kapotou luxusného kupé vyvolal búrlivé reakcie – diesele boli podstatne slabšie ako ich benzínoví súrodenci a navyše oveľa menej kultivované. Ako isto uznáte, klepajúci motor by ihneď degradoval dojem z atraktívneho športiaku. To však nie je problém Peugeotu 407 Coupé. Aj keď v nami testovanej verzii pracoval naftový vidlicový šesťvalec, jeho charakter je na míle vzdialený dieselom z minulých čias. Už samotný výkon 150 kW (204 k) je pozoruhodný, keďže je len o 5 kW nižší ako u benzínového trojlitra. Ešte pozoruhodnejší je krútiaci moment vznetovej verzie, ktorého hodnota 440 Nm prekonáva spomínaný trojliter o celých 150 Nm.Najprekvapivejší však pre nás bol chod dieselového šesťvalca. Mimoriadne kultivovaný zvukový prejav bez akéhokoľvek dunenia pri nízkych otáčkach, neznateľné vibrácie a najmä benzínovo plynulý záťah od 1800 po 4600 ot/min. To je bez preháňania najkultivovanejší diesel súčasnej svetovej produkcie. Potvrdzuje to aj fakt, že sa montuje aj do vlajkovej lode Jaguaru, modelu XJ. Pri jazde je teda prejav motora veľmi podobný benzínovým agregátom. Nárast výkonu od nízkych otáčok je plynulý a ani po dosiahnutí maxima výkonu pri 4000 ot/min vás nečaká náhle vädnutie, typické pre niektoré konkurenčné motory. Motor sa nechá v športovom režime prevodovky pokojne vytáčať až do 4600 ot/min. Výkon prenáša na predné kolesá šesťstupňová automatická prevodovka s možnosťou sekvenčného radenia. Samozrejmosťou je športový a zimný režim. Pri bežnej jazde je prevodovka rozhodná, no pri dynamickejšom štýle jazdy občas zaradí iný stupeň, ako má vodič v úmysle. Preto je v podobných situáciách vhodnejšie využívať športový režim, alebo sekvenčné radenie. To síce nedisponuje možnosťou radenia na volante, no musíme pochváliť pohotové reakcie prevodovky na vodičove povely. Maximálka tohto Peugeotu je 230 km/h a zrýchlenie na stovku sa odohrá za 8,5 s. Tieto údaje nie sú výnimočné, no vzhľadom k charakteru auta sú dostačujúce. Luxusná výbava, bezpečnostné výstuhy, ťažký šesťvalec a automat sa podpísali na hmotnosti, ktorá je bez jedného kilogramu celých 1800 kg. Pre ilustráciu, váha luxusných limuzín typu BMW 7 alebo Mercedes S začína na hodnote iba o 80 kg vyššej. Vyššia hmotnosť je zrejme príčinou aj pomerne vysokej spotreby – výrobca udáva v kombinovanom režime 8,5 litra nafty na 100 km, no my sme jazdili väčšinou za 9,5 až 10,5 litra. Jazda a každodenný životUž základnú 407 sme chválili za výborne naladený podvozok, a inak to nie je ani u verzie kupé. No samozrejme, nečakajte vyžívanie sa v prejazdoch ostrých zákrut na limite - 407 Coupé je svojím zameraním luxusné kupé na dlhé cesty a tomu zodpovedá aj skôr komfortne naladený podvozok. Ten je doma skôr na diaľniciach a v dlhých tiahlych zákrutách, kde ťaží z vynikajúcej trakcie. Limity sú naozaj ďaleko, čo vám poskytne vo väčšine situácií dostatok sebavedomia. Keďže šesťvalce majú už v základnej výbave elektricky nastaviteľný podvozok AMVAR, pri nálade na športovejšiu jazdu stačí aktivovať športový režim podvozku a auto sa okamžite pritvrdí a jeho reakcie sa stanú bezprostrednejšími. Chýbať bude len o niečo viac spätnej väzby od predných kolies. Pri dlhšom jazdení s týmto kupé vás až zarazí ticho v interiéri. Aj na pomery tejto cenovej kategórie je výnimočné, čo je veľký úspech pri prihliadnutí na použitie bezrámových okien dverí. Budete si tak môcť dokonale vychutnať špičkový audiosystém značky JBL, sériovo dodávaný s vyšším stupňom výbavy.ZáverAk túžite po výnimočnom aute, poskytujúcom nadpriemernú dynamiku a luxusnú výbavu, Peugeot 407 Coupé 2.7 HDi by ste určite nemali prehliadnuť. Plusy: dizajn mimoriadne kultivovaný a dostatočne výkonný motor akustický komfort elektronicky nastaviteľný podvozok priestranný interiér veľmi bohatá výbava bezpečnosťMínusy: vyššia hmotnosť neprehľadná stredová konzola miesto na hlavy zadných cestujúcichCeny:Cena základnej verzie (2.2e 16V): 1.170.000,-Sk
Cena testovanej verzie (2.7 HDi FAP BVA Pack): 1.600.000,-Sk
Sériová výbava testovanej verzie:airbag vodiča a spolujazdca, bočné a hlavové airbagy, kolenný airbag vodiča, ABS, ESP, ASR, nastaviteľný podvozok AMVAR, alarm, dvojzónová automatická klimatizácia, elektricky ovládané okná, spätné zrkadlá a sedadlá, vyhrievané predné sedadlá, tempomat, audiosystém JBL s podporou MP3 a CD meničom, palubný počítač s multifunkčnou obrazovkou, predný parkovací asistent, kožený interiér, 18” hliníkový disky, senzor tlaku pneumatík, vrstvené sklá, samonatáčacie xenónové svetlomety, hmlovky, Technické údaje: Peugeot 407 Coupé 2.7 HDi BVA
Motor | |
Typ motora: | vznetový |
Valce / ventily: | 6 / 4 |
Zdvihový objem (cm3): | 2720 |
Najvyšší výkon (kW / ot./min): | 150 / 4000 |
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min): | 440 / 1900 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 230 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): | 8.5 |
Spotreba-mesto/mimo/kombi (l/100 km): | 11.9 / 6.5 / 8.5 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor (l): | 400 |
Objem nádrže (l): | 67 |
Pohotovostná hm. / nosnosť (kg): | 1799/ 331 |
Rozmer pneu: | 235/45 R18 |
Dĺžka (mm): | 4815 |
Šírka (mm): | 1868 |
Výška (mm): | 1395 |
Rázvor (mm): | 2725 |
Martin Tiller, Tomáš Mizla