TEST: Renault Clio 1,2 TCE Rip Curl
20. 12. 2007, 11:31 (aktualizované: 11. 7. 2024, 13:51)

Zdroj: Archív
Testy v tejto sekcii dodala spoločnosť AUTOVIA, s.r.o. , bývalý partner portálu Zoznam.sk pre automobilový on-line magazín. Výhradný partner projektu Autoviny.sk, spoločnosť Motor-Presse Slovakia, s.r.o., nezodpovedá za obsah týchto testov. V ponuke motorov Clia tretej generácie sa nedávno objavil nový benzínový preplňovaný motor. Nová je aj výbava, resp. limitovaná edícia Rip Curl. Clio v takejto zaujímavej kombinácii sme podrobili nášmu redakčnému testu.
Zdroj: Archív
Zdroj: profimedia.sk
Zdroj: profimedia.sk
Galéria k článku
Renault Clio na trhu patril stále medzi obľúbené modely, ktoré sa vyskytujú na našich cestách v hojnom počte. Jeho už tretia generácia je dizajnovo veľmi podarená a je dosť pravdepodobné, že aj ona bude v predajoch nasledovať svojich dvoch predchodcov. Má na to totiž veľmi dobré predpoklady. Dizajn Clia tretej generácie a celkovo proporcie karosérie sú veľmi vyvážené a preto sa mu v tejto oblasti nedá vytknúť naozaj nič. Dovolíme si tvrdiť, že patrí medzi najkrajšie autá vo svojej triede.
V interiéri je to už ale trošku inak. Moderný dizajn exteriéru tak trochu nekorešponduje s použitými materiálmi a niektorými detailmi. Také množstvo tvrdých plastov by sme už u auta, ktoré vyzerá zvonku tak dobre, nečakali. Trošku nekvalitným dojmom na nás pôsobilo aj ovládanie otvorov ventilácie na palubnej doske. Situáciu však zachraňuje veselý interiér série Rip Curl. Je ladený do čierno-červena a v tomto prevedení pôsobí celkovo hodnotnejšie. Keby malo auto aj červený lak karosérie, táto kombinácia by bola ešte efektnejšia.
Z praktickej stránky nám na dverách chýbalo niečo, čím by sa dali pri zatváraní z vnútra zachytiť. Je tam síce plnohodnotné madlo, ale na dverách je situované pomerne vpredu a preto je na zatváranie dverí potrebná väčšia sila, zvlášť keď fúka vietor presne tým „správnym“ smerom.
Pasažieri nedostatkom miesta trpieť nebudú a to ani tí na zadných sedadlách, pokiaľ nie sú nadpriemerne vysokí. Miesta je v Cliu dosť aj na batožinu. Objem jeho batožinového priestoru patrí v tejto triede k tým väčším. Okrem ostatných nadštandardných prvkov, ktoré zahŕňa limitovaná séria Rip Curl, je zameranie auta pre mladých ľudí žijúcich aktívnym životom vidieť napríklad na detaile ako je nepremokavá vložka do batožinového priestoru. Rip Curl je totiž spoločnosť, ktorá sa zaoberá výrobou a predajom potrieb pre surferov a milovníkov snowboardu. Takúto praktickú podložku, ktorá sa dá navyše deliť prepážkami, určite ocenia nie len priaznivci týchto druhov športu.
Okrem nového stupňa výbavy je dôležitou novinkou aj motor pod kapotou. Tento nový turbodúchadlom preplňovaný štvorvalec s objemom 1,2 litra a výkonom 100 koní sme už mali tú česť vyskúšať pod kapotou Modusu. V ňom sme mu nemali čo vytknúť a inak to nebude ani v prípade Clia. Preplňovaná pohonná jednotka má svoj pôvod v slabšom benzínovom štvorvalci s rovnakým objemom, no oba motory majú spoločných iba 30% dielov. Motor je vybavený funkciou „overpower“, ktorá umožňuje dosiahnuť dodatočný výkon na krátky čas na 2., 3. a 4. prevodovom stupni po prekročení 4 500 ot/min, a to +5 koní a + 6 Nm.
Možno by sa dalo povedať, že je Modus s týmto motorom dynamickejší, ale zákony fyziky nás uisťujú v tom, že je to iba subjektívny pocit spôsobený do istej miery vyšším sedením vodiča v Moduse, ale zároveň lepším podvozkom Clia. Auto je oveľa nižšie, v zákrutách sa teda až tak nenakláňa, a preto je Clio pri prejazde ostrejších zákrut aj vyššou rýchlosťou stále pokojné a stabilné.
Počas nášho testu dosiahlo Clio s motorom 1,2 TCE priemernú spotrebu 7,3 litra benzínu na 100 km. Jazdili sme však prevažne po meste. Počas jazdy iba v meste si vypýtalo 7,8 litra, čo je iba o 0,2 litra viac ako udáva výrobca. Nami dosiahnutá spotreba 6,4 litra mimo mesta sa však už výrazne líši od výrobcom udávaných rovných 5 litrov. Zrejme to bolo spôsobené štýlom jazdy, ale aj tak si myslíme, že reálnejšia spotreba by bola 6 litrov na 100 km. To je ale celkom dobrá hodnota na auto s výkonom 100 koní.
Celkovo sme boli teda s Cliom veľmi spokojní. Nový motor je výborný, autu dodáva dostatočnú dynamiku, ktorá je v tejto triede mierne nad priemerom, a aj keď nedosahuje výrobcom udávané hodnoty spotreby paliva, je podľa nášho názoru celkom úsporný vzhľadom na výkon, ktorým disponuje. Podvozok Clia nepodľahol nášmu pokúšaniu ani v jednej zo zákrut a s novým motorom si veľmi dobre rozumie. Jediné, čo by sme mohli Cliu vytýkať sú spomínané drobnosti v interiéri, ale kto by to autu neodpustil, keď je odeté v takomto atraktívnom kabáte?
Základná cena verzie s testovanou motorizáciou a výbavou: 500 900 Sk
Technické údajeMotor | |
Typ motora: | zážihový |
Valce / ventily: | 4 / 4 |
Zdvihový objem (cm3): | 1149 |
Najvyšší výkon (kW / ot./min): | 74 / 5500 |
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min): | 145 / 3000 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 184 |
Zrýchlenie 0 - 95 km/h (s): | 11.1 |
Spotreba-mesto/mimo/kombi (l/95 km): | 7.6 / 5.0 / 5.9 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor (l): | 288 |
Objem nádrže (l): | 55 |
Pohotovostná hm. / nosnosť (kg): | 195 / 480 |
Rozmer pneu: | 185/60 R15 |
Dĺžka (mm): | 3986 |
Šírka (mm): | 1707 |
Výška (mm): | 1497 |
Rázvor (mm): | 2575 |
|
|
Ondrej Rabatin
AUTOVIA