TEST: Renault Grand Scénic 1,9 dCi
26. 9. 2007, 17:01 (aktualizované: 11. 7. 2024, 14:48)

Zdroj: Archív
Rodinný autmobil s priestranným a flexibilným interiérom. Takto by sa dal veľmi stručne charakterizovať Renault Grand Scénic, ktorý sme testovali s 1,9 litrovým turbodieselovým motorom v najvyššej výbave Privilege.
Zdroj: Archív
Zdroj: Archív
Zdroj: Archív
Galéria k článku
Už prvý pohľad na Renault Grand Scénic naznačuje, že v tomto aute asi nebude núdza o vnútorný priestor. Oproti štandardnej verzii pôsobí dlhšia verzia Grand o čosi „rodinnejšie“ a jej silueta trochu pripomína karosériu kombi. Dizajn exteriéru vás nechytí za srdce, ale ani nič nepokazí. Predsa má len táto kategória áut trošku iné priority. Aj keď na dizajn auta môže mať každý svoj vlastný názor, o tom, že je Scénic jedným zo silných hráčov v tomto segmente, svedčí aj takmer pätinový podiel na európskom trhu v triede rodinných MPV.
To, čo Grand Scénic sľubuje na základe vonkajčích rozmerov, v interiéri aj do bodky spĺňa. Auto už na svojho väčšieho súrodenca Espace veľa do vonkajších rozmerov nestráca a preto je vnútorný priestor tohto modelu skutočne veľkorysý a aj spracovanie interiéru je na vysokej kvalitatívnej úrovni. Okrem štandardného päťmiestneho modelu sa Scénic za prípatok dodáva aj s ďalšími dvoma sedačkami v batožinovom priestore, čo z neho urobí 7 miestnu verziu. Prostredný rad sedadiel nepredstavuje lavica, ale v Scénicu nájdeme trojicu úplne samostatných sedadiel, ktoré je možné posúvať, sklápať, ba dokonca aj úplne vyberať. Po ich vybratí vznikne v batožinovom priestore úplne rovná podlaha. Variabilita interiéru tohto modelu je teda značná, aj keď spomínané vyberateľné sedadlá sú dosť ťažké. Praktickosť tohto auta pomáha zvyšovať aj nespočetné množstvo odkladacích schránok všade po celom aute. Za osobitnú zmienku stojí veľká posuvná schránka medzi prednými sedadlami, na ktorej sú aj lakťové opierky. Batožinový priestor má už v základnom prevedení 513 litrov a po vybratí zadných sedadiel až neuveriteľných 2015 litrov.
Za volantom má vodič z auta veľmi dobrý výhľad ako aj vďaka vyššiemu posedu, ale aj vďaka veľkým preskleným plochám. Jediné čo by sme polohe za volantom vytkli, je umiestnenie radiacej páky. Napríklad ja som mal po nastavení si volantu a sedadla do pohodlnej polohy problém na radiacu páku dosiahnuť. Samozrejme, že pri menších kompromisoch to už šlo bez problémov. Na všetkých ostatných miestach v aute sa sedí rovnako pohodlne ako vpredu, keďže aj zadné sedalá sú samostatné a dajú sa nastavovať rovnako ako tie predné. Pri pohľade na prístrojovú dosku, na ktorej sa údaje zobrazujú na displeji v strede, sa utvrdíte v tušení, že auto nie je robené pre vodiča, ale pre celú posádku. Na prístroje je vidno z každého miesta v aute. Spracovanie interiéru je na veľmi dobrej úrovni a je vidno, že Renault v tomto smere spravil určitý kvalitatívny pokrok.
Pod kapotou tohto testovacieho modelu pracoval štvorvalcový turbodiesel s objemom 1,9 litra, ktorý využíva technológiu common-rail. Motor je vďaka tomu kultivovaný a jazda s ním je aj vďaka dobrému odhlučneniu veľmi príjemná. Agregát dosahuje maximálny výkon 130 koní pri 4000 ot./min. a disponuje krútiacim momentom 300 Nm už pri 2000 ot./min. Aj počas testu sa nám podarilo jazdiť so spotrebou pohybujúcou sa okolo výrobcom udávanej kombinovanej hodnoty a to 6 litrov na 100 km.
Jazda v Renaulte Grand Scénic je vďaka pohodlným sedadlám a komfortne nastavenému podvozku mimoriadne pohodlná. Všetky hlavné ovládacie prvky nekladú veľký odpor a preto bola pre nás jazda s Grand Scénicom miestami až relaxom. Je to auto ideálne na dlhé trasy v kolektíve, alebo aj ako rodinné auto pre rodinu s väčším počtom členov.
Základná cena verzie s testovanou motorizáciou a výbavou: 961 900 Sk
Technické údajeMotor | |
Typ motora: | vznetový |
Valce / ventily: | 4 / 2 |
Zdvihový objem (cm3): | 1870 |
Najvyšší výkon (kW / ot./min): | 96 / 4000 |
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min): | 300 / 2000 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 194 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): | 9.6 |
Spotreba-mesto/mimo/kombi (l/100 km): | 7.5 / 5.2 / 6.0 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor (l): | 513/2015 |
Objem nádrže (l): | 60 |
Pohotovostná hm. / nosnosť (kg): | 1166 / 447 |
Rozmer pneu: | 205/60 R16 |
Dĺžka (mm): | 4496 |
Šírka (mm): | 1810 |
Výška (mm): | 1636 |
Rázvor (mm): | 2736 |