Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D: Rýchlo a nenápadne

Archív

Zdroj: Archív

Reklama

Toyota Corolla Verso bola odjakživa voľbou ľudí, ktorí nechcú vyčnievať z davu. Platí to aj pre jej súčasnú generáciu, s motorom 2.2 D4-D však dokážu byť nielen nenápadní, ale aj jazdiť rýchlo a úsporne.

S menom Toyoty sa okrem nenápadnosti vždy spájali aj spoľahlivosť, solídnosť a vysoká kvalita. Všetky tieto atribúty platia aj pre aktuálnu generáciu Corolly Verso, ktorú sme vyskúšali s naftovým motorom 2.2 D4-D.

Jej interiér pôsobí moderným, až technokratickým dojmom. Rozhodne v sebe nezaprie japonský pôvod. Použité plasty vyzerajú aj vďaka ich farebnému vyhotoveniu hodnotne. V rozmiestnení niektorých ovládačov, najmä v ovládaní palubného počítača, však stále cítiť ázijský prístup.

Na prvom aj druhom rade sedadiel je dostatok miesta v každom smere. Ani vysokí vodiči nebudú mať v Corolle Verso problém s usadením sa za volant. Do tretieho radu však nikoho neposadíte. Ani za trest, jednoducho sa tam nevojde. Snáď len deti, ktorým nebýva zle od žalúdka. Odkladacích miest je dosť, ale to je v tomto segmente štandardom.

Druhá najvýkonnejšia naftová jednotka pod kapotou Corolly Verso je vyladená na rovných 100 kW (136 k). S autom ťažkým viac než 1600 kg dokáže celkom pekne cvičiť. Na ceste budete ďakovať za jej pružnosť a schopnosť zrýchľovať na semaforoch. Chce to však držať otáčky motora okolo hodnoty 2000, prípadne vyššie.

Tam, kde je to povolené, zvláda aj cestovanie diaľničnou rýchlosťou 200 km/h. Tu je však už aerodynamický hluk taký výrazný, že okrem obtekajúceho vzduchu nepočujete absolútne nič. Nie je to športovec, čo to v tomto segmente ani nikto nechce, ale pravdou je, že táto Toyota dokáže na ceste držať tempo aj s autami, ktorých vodiči z toho budú určite poriadne prekvapení.

Napriek týmto dobrým správam musíme konštatovať, že francúzska konkurencia je dnes aj v oblasti kultúry chodu aj spotreby naftových motorov trochu ďalej. Toyota Corolla Verso 2.2 D4-D dokáže jazdiť so spotrebou do 7 l/100 km a túto hodnotu veľmi neprekročí ani v prípade rýchlej jazdy. Prípadných záujemcov by mohla odradiť pomerne vysoká cena tejto verzie. Útechou im však môže byť fakt, že pri tomto aute môžu očakávať príkladnú spoľahlivosť.

Text: Václav Lipavský
Foto: Richard Pinke

HODNOTENIE * * * *

Plusy:
Silný motor, variabilný a priestranný interiér, presné radenie, solídne jazdné vlastnosti, kvalita dielenského spracovania

Mínusy:
Veľký objem naftového motora a s tým súvisiaca vysoká cena povinného zmluvného poistenia, vysoká cena verzie

Technické údajeMotornaftový 2.2 R4Zdvihový objemVýkonKrútiaci momentKarosériaDĺžka x šírka x výškaRázvorBatožinový priestorJazdné výkonyMaximálna rýchlosťZrýchlenie 0-100 km/hSpotreba počas testuEmisie CO2CenaZákladná cena verzie
2231 cm3
100 kW/136 k pri 3600 ot/min
310 Nm pri 2000-2800 ot/min
4360x1770x1660 mm
2750 mm
91/663/1563 l
195 km/h
9,4 s
7,1 l/100 km
170 g/km
od 864 900 Sk s DPH

Vyberáme pre vás niečo PLUS