Tržby Carrefouru v prvom štvrťroku vzrástli o 5,2 %
13. 4. 2005, 11:44 (aktualizované: 11. 7. 2024, 15:27)
PARÍŽ - Druhý najväčší maloobchodný reťazec na svete Carrefour dosiahol za prvé tri mesiace tohto roka tržby vo výške 19,585 mld. eur, čo predstavuje 5,2-percentný medziročný nárast.
S vylúčením vplyvov menových kurzov tržby vzrástli o 4,8 %. Tržby Carrefouru sa takmer zhodovali s odhadmi analytikov, ktorí v priemere očakávali 19,516 mld. eur. Na tržbách francúzskej spoločnosti sa po prvýkrát za šesť kvartálov prejavili jej ofenzívne kroky zamerané na boj s konkurenciou.
Carrefour znížil ceny, rozšíril predaj lacnejších výrobkov a investoval do reklamy najmä pri nepotravinárskych produktoch. To sa premietlo do lepšieho výkonu obchodných domov na domácom trhu. Tržby francúzskych hypermarketov spoločnosti Carrefour v sledovanom štvrťroku vzrástli o 1,6 % na 4,87 mld. eur.
Avšak Carrefour stále zaostáva za britským konkurentom, spoločnosťou Tesco, ktorá vykázala v minulom roku dvojciferný percentuálny nárast tržieb a pokračovala v zväčšovaní svojho trhového podielu. Carrefour, ktorý sa chce stať najlacnejším maloobchodníkom vo Francúzsku, plánuje investovať najmenej 300 mil. eur do zníženia cien vo Francúzsku, kde zamýšľa otvoriť aj nové hypermarkety.